חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

שיא בפניות למוקד העירוני על חניות רכבים

 

יותר פניות למוקד, פחות תלונות על נערים מרעישים * יותר תלונות על צואת כלבים ופחות תלונות על עישון במקומות ציבוריים * החברה לבטחון סיכמה את שנת 2016 ופרסמה את הנתונים על השנה החולפת

 

החברה לבטחון וסדר ציבורי מפרסמת את הנתונים על השנה החולפת מהם עולה כי גם השנה עיקר הפניות עסקו בחניות רכב קל. יותר מ-23 אלף פניות נגעו רק לעניין זה, פי שניים מכמות הפניות בשנת 2012. למעשה כל שנה עולה כמות הפניות בנושא זה. 3791 פניות עסקו בחסימה על ידי רכב, זהו נתון הנמוך מכמות הפניות בארבע השנים האחרונות. בחברה לבטחון מייחסים חלק מכך למדיניות הגרירה שהחלה במשורה בשנתיים האחרונות. בתחום הרעש נרשמו כעשרת אלפים פניות, למעלה ממחציתן עסקו ברעש של נערים בגינות הציבוריות. יחד עם זאת, קיימת מגמת ירידה קבועה בכמות הפניות בנושא רעש של נערים ברחוב. כזכור בשנה האחרונה נרקם שיתוף פעולה פורה בין החברה לבטחון לבין פרלמנט הנוער לפיו נקבעו מספר גינות ציבוריות המרוחקות מאזורי מגורים ובהן הותר לבני הנוער לשהות בהן גם מעבר לשעות שנקבעו. בחברה לבטחון השוו את מספר התלונות על רעש בשנה האחרונה לעומת השנה הקודמת ונמצא כי חלה ירידה של 26.5% בפניות תושבים בנושא הפרעת נערים בגינות ציבוריות.

גם השנה נרשמה עלייה במספר הפניות בנוגע למטרדי בעלי חיים כאשר בראש ובראשונה הכוונה לצואת כלבים. כ-2800 פניות התקבלו השנה בנושא זה ונרשמו כ-2100 דו"חות.

בחברה לבטחון ממשיכים לאכוף את החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים ונראה שבמקביל המודעות לעניין הולכת וגדלה. משנת 2010, אז התקבלו 617 פניות ,קיימת מגמת ירידה קבועה עד שבשנה האחרונה התקבלו 257 פניות בלבד ונרשמו 90 דו"חות.

בתחום עבירות פשיעת רחוב שבתחום אחריותה וסמכותה של משטרת ישראל נרשמה ירידה קבועה בכמות העבירות. כך למשל בשנת 2009 נרשמו 4372 עבירות ואילו בשנה החולפת כמחצית מכך, 2172 עבירות פשיעת רכוש.

החברה לבטחון החלה בחידוש תווים בסוף השנה החולפת. נציגי קבלת הקהל בחברה לבטחון קיבלו למעלה מ-32 אלף תושבים. זמן מענה ממוצע בפנייה למוקד החברה לבטחון עמד על 32 שניות.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לביטחון, רז קינסטליך: "החברה לביטחון ולסדר ציבורי באמצעות פקחיה ממשיכה כל העת לספק לתושבי ראשון לציון איכות חיים מיטבית. הנתונים מלמדים כי באמצעות טיפול יסודי תוך השקעת משאבים אנו מגשימים את המטרה לרווחת העיר ראשון לציון ותושביה, לראייה הירידה התלולה בתלונות תושבים על מטרדי רעש. בשנת הפעילות הבאה נעמיק את הטיפול במטרד צואת הכלבים תוך מתן דגש על השמירה על הסביבה בה אנו חיים כחלק מהאני מאמין שלי כמחזיק התיק. הנתונים לא מותרים מקום של ספק - ראשון לציון היא עיר שטוב לחיות בה".

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, אמר: "גם השנה כמו בכל שנה, שיפרנו את השירותים שאנו נותנים לתושבים, הן בהקניית שקט בגנים הציבוריים וברחובות, והן בהקניית בטחון ברחובות העיר, תוך שמירה על הרכוש העירוני ופיקוח מוגבר על העשייה. מטרתנו הינה להמשיך במגמה זו גם בשנה הבאה ולהביא לשיפור מתמיד במגעים עם הציבור".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים