חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הטרנד הצרפתי שכובש את העולם - כל מה שלא ידעתם על עולם הפטיסרי

 

כאשר מטיילים בפריז, כמעט בכל פינה ניתן למצוא פטיסרי, חנות ובה מאפי גורמה מגרים. אך כיום הטרנד הצרפתי החל כובש את העולם, תוך שהוא מגיע גם לישראל. מהו בדיוק פטיסרי ומה ההבדל מקונדיטוריה? לפניכם כל הפרטים.

 

אם עד היום היה נדמה כי מאיכות המאפים של פטיסרי אפשר ליהנות רק בצרפת, כיום אין כך הדבר והבשורה הגיעה לכל הארץ מהצפון ועד אילת. כן, מאפי גורמה הם אינם נחלתם של תל אביביים בלבד, כיום טרנד הפטיסרי כבש את העולם ובין היתר גם את ישראל. וכשהביקוש גבוה, כך גם ההיצע וחנויות פטיסרי צצות במקומות שונים ברחבי הארץ כמו פטריות לאחר הגשם. ואם שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין פטיסרי לבין כל קונדיטוריה "רגילה", התשובה היא בגובה הסטנדרטים כמו גם באיכותם של המאפים המוגשים בה.

לא עוד סתם קונדיטוריה

כדי להסביר את ההבדל בין פטיסרי לבין קונדיטוריה, יש ללכת למקבילה קולינרית, תחום המסעדנות. אז ממש כשם שיש מסעדה ויש מסעדת שף, כך גם יש מאפייה ויש פטיסרי, כלומר אין זה מספיק לכתוב על השלט של המאפיה פטיסרי ולהגיש כמה מאפים, אלא שהפטיסרי מציעה איכות אחרת של מוצרים החל במאפים עצמם, דרך האריזות ועד לשירות. כמו כן, לרוב הפטיסרי תנוהל על ידי שף שסיים לימודי קונדיטוריה כך שעולם זה נפתח בפניו על שלל הטעמים והאפשרויות שבו. למעשה כיום אף אין צורך להרחיק לצרפת כדי לרכוש את הידע הנדרש, ניתן בהחלט להירשם ללימודי קונדיטוריה בתל אביב וליהנות מרמה גבוהה של לימודים בתחום.

המעבר מבורקס למקרון

על פי רוב פטיסרי צריך לכלול מגוון רחב של דברי מאפה לרבות שוקולדים, קרואסונים, עוגיות, ממתקים, שוקולדים ועוד. יותר מכך, ההבל בין קונדיטוריה לפטיסרי ניכר לעין, במיוחד בשל העובדה כי הזן השני כולל מאפים אישיים ייחודיים ולהם גימורים מורכבים, עיטורים וקישוטים מושקעים, ובאופן כללי עיצוב מדוקדק אשר מטרתו למשוך את הלקוחות ויזואלית ולגרום להם לחזור שנית בשל האיכות, השירות ושילובי הטעמים. היות וכולנו שואפים תמיד לשדרג את החוויה הקולינרית, גם עולם הקונדיטוריה קפץ מדרגה וכיום קיימת מגמת התפתחות יצירתית השואפת לצאת מהמשבצת המיושנת של הבורקס, לשנות את החשיבה ולהציע משהו חדש ולא פחות חשוב – טעים להפליא.

בשנים האחרונות ניתן לראות כי תחום האוכל התקדם מקצה לקצה, לרבות עולם הקונדיטוריה. מלבד חנויות פטיסרי הוקמו גם בתי ספר חדשים ומקצועיים ללימודי קונדיטוריה וישראלים רבים אינם צריכים לטוס לחו"ל כדי ללמוד את רזי המקצוע ושילובי הטעמים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים