חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

סוף עידן: מוציאים את החול מחצרות גני הילדים

 

עיריית ראשון לציון תשקיע כעשרה מיליון שקלים בהחלפת החול בחצרות גני הילדים בדשא סינטטי ואבנים משתלבות * ארגז החול המיתולוגי שתורם להתפתחות הילדים יישאר ” בשנים האחרונות אנו עדים ליותר רגישויות ואלרגיות בקרב ילדים מסוימים” אמר ראש העירייה, דב צור

 

תגידו ביי ביי לחול בחצרות הילדים. עיריית ראשון לציון יוצאת במהלך עירוני כולל בהשקעה של כעשרה מיליון ₪ להחלפת החול בגני הילדים במשטחים אחרים. בחודשים האחרונים נערך פיילוט במספר גנים, במקום החול בחצרות, הותקנו משטחי דשא סינטטי ואבנים משתלבות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי ארגז החול הישן והמוכר אשר תרומתו להתפתחות הילד מוכחת, יישאר. בשנתיים הקרובות יוחלפו המשטחים ב-240 גני ילדים בעיר, את העבודות מוביל מינהל שפ"ע בעירייה.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "אנחנו ערים וקשובים לקולות ההורים ברחבי העיר, אין ספק שבשנים האחרונות אנו עדים ליותר רגישויות ואלרגיות בקרב ילדים מסוימים. מכיוון שנושא הבריאות בראש סדר העדיפויות, אנחנו יוצאים במהלך עירוני לשינוי חצר הגן. יחד עם זאת, חשוב להבהיר שארגז החול נשאר, אנחנו לא מוותרים עליו, זהו משטח משחקים נהדר וחשוב שמשמש נאמנה דורות של ילדים ותורם רבות בהיבט החברתי, המוטורי ובשימוש החושים".

זו הבשורה הגדולה השנייה בתקציב העירייה בנושא החינוך, כאשר לאחרונה בישר ראש העירייה על כוונתו להפחית את עלות הצהרונים במאה שקלים לחודש, לכל ילד וזאת על ידי סבסוד של כארבעה מיליון שקלים מתקציב העירייה מדי שנה. המשמעות היא הנחה של אלף שקלים בשנה עבור כל ילד. מהלך זה יחל בשנת הלימודים תשע"ח. התעריף החדש יעמוד על 875 ₪ במקום 975 ₪ לצהרון עד השעה 16:30 ויחול על אלפי ילדים בגילאים 3-6 הלומדים בכ-210 גנים ברחבי העיר ובמספר כיתות א’-ב’. בקרב תלמידים הלומדים בכיתות א’ ו-ב’ בצהרונים המופעלים על ידי חברות חיצוניות ומסיימים את הלימודים מוקדם יותר, יעמוד התעריף על 914 ₪ במקום 1014 ₪ היום לצהרון עד השעה 16:30.

מהלכים אלו ונוספים בתחום החינוך מתבטאים בעלייה של 28 מיליון ₪ בתקציב החינוך של העירייה, כאשר חלקו ממומן על ידי משרד החינוך. ההוצאה העירונית לחינוך נטו גדלה בכ-10 מיליון ₪. בכך תעמוד ההשקעה לתלמיד על כ-4000 ₪ וזאת לעומת 1600 ₪ בלבד ב-2007, עלייה של כ-250% בעשור. תוספת זו היא חלק ממדיניות ראש העירייה, דב צור, להגדיל את ההשקעה העירונית בחינוך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים