חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

גם חניכים הופכים לחונכים בכנפיים של קרמבו

 

התנועה מחברת בין בני נוער לצעירים עם צרכים מיוחדים * פעילות זו מייצרת חוויה שמצד אחד מלמדת את הצעירים להכיר, להבין ולכבד את האחר ומצד שני מאפשרת לצעירים עם הצרכים המיוחדים לחוות תנועת נוער ככל אחד

 

השבוע קיימה עמותת "כנפיים של קרמבו" את טקס ’מסדר הכנפיים’ המסורתי של התנועה מאז היווסדה בשנת 2002. עשרות פעילים של תנועת הנוער המשלבת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים) בשני הסניפים בעיר- סניף מערב הוותיק וסניף מזרח.

פעילות התנועה בעיר, מתקיימת בשיתוף הלשכה לשיקום נכויות במנהל לשילוב חברתי ואגף הנוער והצעירים במנהל קהילה. הטקס החגיגי נועד לציין את סיום פעילות בנושא מורשת הערכים המובילים את התנועה. - אני שייך, אני יכול, אני מוביל, אני חבר, אני אוהב, אני ישראלי. כנהוג בתנועה, במהלך הטקס מוצמד לחולצות המדים של כל הפעילים אות כפיר, ע"ש כפיר קובי ז"ל, החניך הראשון בתנועה, שהוא סמל החזון של התנועה. הכנפיים שעל סמלי החזון שחולקו לכולם, מייצגים את מטרת פעילי התנועה לפרוש כנפיים ולהוביל את בשורת השינוי החברתי.

’כנפיים של קרמבו’ מחברת בין בני נוער וצעירים עם צרכים מיוחדים. פעילות זו מייצרת חוויה שמצד אחד מלמדת את הצעירים להכיר, להבין ולכבד את האחר ומצד שני מאפשרת לצעירים עם הצרכים המיוחדים לחוות תנועת נוער ככל אחד. כאמור, בעיר קיימים שני סניפים, סניף במערב שפועל בעיר מזה ארבע שנים וסניף במזרח המתחיל את שנתו השלישית.

גם חניכים הופכים לחונכים בכנפיים של קרמבו

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שילוב חברתי, מוטי עג’מי, פנה אל הפעילים ואמר בהתרגשות: "כמי שהוביל את הכנסת תנועה הנוער לעירנו התרגשתי עד מאוד במסדר הכנפיים השנה. השנה, הפך נער עם צרכים מיוחדים שהיה חניך לחונך, ושולבו עוד חונכים עם צרכים מיוחדים בתנועה. הפיכת החניכים לחונכים זהו הישג משמעותי ומעיד על הלך הרוח של התנועה. תודה לראש העירייה, רז קינסטליך, על התמיכה. אנו נמשיך לסייע ולעזור בהרחבת הפעילות בעיר".

חבר המועצה ומחזיק תיק הנוער והצעירים, איתי מתיתיהו, הוסיף: "האירוע ציין את התהליך שעברו הסניפים מתחילת השנה של גיבוש , היכרות ולמידה על מורשת התנועה וערכיה.  העשייה של העמותה מבורכת ופועלת ממקום שמחה ואהבה". נציין עוד כי סגן ראש העירייה, מוטי עג’מי וחבר המועצה איתי מתיתיהו בוחנים אפשרות להעברת הקומונה של ’כנפיים  של קרמבו’ לראשון לציון שתפעל באופן שוטף בעיר ובמשימות נוספות ובכך תחזק את המנגנון שפועל למען ילדים עם צרכים מיוחדים, לשילוב והכלה ולפעילות משותפת.

’כנפיים של קרמבו’ מפעילה 67 סניפים ברחבי הארץ. היא פועלת ליצור חברה שוויונית וטובה יותר, המקבלת את כולם לתוכה.  בתנועה משולבים ילדים ובני נוער בגילאי 7-22 עם צרכים מיוחדים, עם לקויות קוגניטיביות, תקשורתיות, נכויות פיזיות ותסמונות שונות וכן, בני נוער בגילאי 14-18 מהחינוך הכללי החונכים אותם.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים