חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

פקחי החברה לבטחון הותקפו על ידי תושבים

 

פקחית חנייה שהותקפה השבוע ביטלה את התלונה ולא תופיע בשום סטטיסטיקה של תקיפות פקחים * פקח סיור אחר הותקף לאחר שרשם דו”ח לאזרח שהסתובב עם כלב פיטבול ללא מחסום פה * סגן ראש העירייה: ”האנשים האלו הם המחסום האנושי לכך שנחייה באיכות חיים טובה בעיר”

 

"הוא עיקם לי את היד, דחף לי מצלמה לפנים ואמר לכל החברים ועוברי האורח לצלם אותי. עשרים אנשים עומדים מסביבי ומקללים אותי. במשטרה הוא התנצל וסיפר שהוא עומד להתחתן".

זה חלק מתיאור לא יאומן של תקיפת פקחים בעת מילוי תפקידם. שני פקחי החברה לבטחון הותקפו השבוע לאחר מפגש עם שני תושבים, האחד חסם נתיב תחבורה בציר ראשי בעיר והשני הסתובב עם כלב מסוכן ללא מחסום פה. שתי עבירות שפוגעות ישירות בשגרת היום ומסכנות חיי אדם. המקרה הראשון אירע בתחילת השבוע שעבר כאשר פקחית חנייה הבחינה ברכב שחונה חלקו על נתיב תנועה וחלקו על המדרכה ברחוב הרצל הסואן. בעל הרכב, כשיטה ידועה, פתח את מכסה המנוע שלו וכיבה את הרכב. פקחית שהגיעה למקום, ירדה מהרכב כדי לבדוק האם ניתן להזיז את הרכב "הוא חשב שאני רושמת לו דו"ח, אז הוא מיד שלף את הטלפון שלו והתחיל לצלם אותי מטווח אפס, כשהזזתי לו את הטלפון מהפנים שלי, הוא תפס לי את היד ועיקם אותה".

מכאן והלאה התושב, בשנות ה-30 לחייו, התחיל לצבור אוהדים, הוא ביקש מחבריו ובת זוגו ואפילו מעוברי אורח שהיו במקום, לשלוף מצלמות ולצלם את הפקחית. "עמדו סביבי עשרים אנשים שמצלמים אותי ומקללים אותי בקללות מזעזעות" היא מספרת "זו הייתה טראומה. 12 שנים אני עובדת בחברה לבטחון, אני לא מפחדת ומסתדרת עם הכך, אבל באותו הרגע רעדתי, הייתי מושפלת, לא היה איכפת להם שאני בנאדם, הם רדפו אחריי עם המצלמות לכל מקום, ראיתי את הרוע בעיניים שלהם".

הפקחית הזמינה ניידת משטרה למקום ופתאום בת הזוג של הנהג, שרק לפני רגע לא הפסיקה לקלל את הפקחית, שינתה כיוון וביקשה שאני לא אגיש נגדו תלונה מכיוון שהם אוטוטו מתחתנים "כשהמשטרה הגיעה, כולם אמרו לשוטר שהוא לא נגע בי, הוא אפילו אמר בהתחלה שהוא יפיץ את הסרטון, אני באמת מקווה שהוא יעשה את זה ויראו מה שקרה שם". בחקירה חשה הפקחית חמלה על הזוג "שניהם אמרו שהם מתחתנים השבוע ולא רציתי שהחיים שלו יהרסו אם יפתחו לו תיק במשטרה". בסופו של דבר ביקשה הפקחית לדבר עם הנהג, היא סיפרה לו מה שהרגישה באותם הרגעים והוא התנצל והצטער. הפקחית ויתרה על הגשת התלונה ולא תופיע בשום סטטיסטיקה אודות תקיפות פקחים.

המקרה השני אירע בסוף השבוע האחרון, מנהל משמרת סיור הגיע לרחוב יגאל אלון לאחר קבלת דיווח על תושב שמסתובב עם כלב פיטבול ללא מחסום פה. נזכיר כי מדובר באחד משמונה זני כלבים שהוכרזו כמסוכנים בישראל וזאת על פי מידת התוקפנות של הכלב והנזק שהוא עלול לגרום. "הסברתי לתושב שמדובר בכלב מסוכן מאוד והתחלתי לרשום לו דו"ח. בשלב הראשון הוא התחיל לקלל אותי, אבל מהר מאוד עבר לחבטות". במקרה זה, היות ומדובר בפקח מנוסה, הוא לא נרתע ולמרות ניסיונות התושב להכות אותו ולזרוק עליו נעל, הוא לא איבד עשתונות, ניסה להרגיע אותו ובמקביל הזעיק ניידת משטרה. התושב עוכב במשטרה והוגשה נגדו תלונה. בחקירתו אמר שהוא לא מתחרט על מעשיו.

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, רז קינסטליך, אמר: "שני המקרים שהתרחשו בשבוע האחרון הם מקרים קלאסיים של עבירות איכות חיים וסדר ציבורי. אותו תושב שחסם תנועה ברחוב הרצל העמוס, פגע בזרימת התנועה ועיכב וסיכן נוסעים רבים. התושב שהסתובב עם פיטבול ללא מחסום פה, כנראה לא זוכר את כל המקרים הנוראיים של תקיפות פיטבול, רק לפני חודשיים תקף פיטבול תינוקת כבת שנתיים באשקלון"

"האנשים האלו הם המחסום האנושי לכך שנחייה באיכות חיים טובה בעיר, אל לנו לשכוח כי המפקחים העירוניים עושים עבודתם נאמנה על מנת לספק לתושבי ראשון לציון איכות חיים מיטבית. לא בכדי, תושבי ראשון לציון הם המרוצים ביותר מהמגורים בעירם"

מנכ"ל החברה העירונית, מוטי נחמני, הוסיף כי לא תהיה כל הבנה וסלחנות לאלימות, בין אם מילולית או פיזית. פקחי החברה לבטחון, כמו כל עובד ציבור אחר, צריך להיות בטוח בעבודה שלו ותפקידנו למצות את הדין עם על מי שלוקח את החוק לידיים".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים