חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

חופי ראשל”צ זכו מקום ראשון במדד חוף נקי

 

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום את מדד ”חוף נקי” ממנו עולה כי החוף בעיר ראשון לציון זכה לציון הגבוה ביותר- ”נקי מאד”, ציון עליו הוא שומר כבר שנים רבות.

 

הבוקר התבשרו באגף החופים העירייה כי חוף ראשון לציון הכולל 6 חופים מוכרזים (וחוף מוכרז נוסף שמשמש לספורט ימי) זכה לציון הגבוה ביותר , נקי מאד,  בביקורת פתע שנערכה במקום.  מדד "חוף נקי" משמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מצב החופים. המדד מספק מידע שקוף ועדכני על מצב הניקיון בחופים. במסגרת הבדיקה המשרד להגנת הסביבה מסווג את החופים לחמש קטגוריות:  נקי מאוד, נקי, בינוני, מלוכלך, מלוכלך מאוד. חופי ראשון לציון זוכים שנה אחר שנה בציון הגבוה ביותר במדד חוף נקי. בשנים קודמות נמצא כי רק 60% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד".

מנהל אגף החופים, אלי שוורצברג: "לשמור על ציונים כאלו לאורך שנים זה לא קל. הרצועה שלנו היא רצועה הומה ויש בה כמויות אדירות של פסולת. אנו מפעילים צוותים מיוחדים שדואגים לנקות את הפסולת 24 שעות ביממה ושומרים כל העת על הסדר והניקיון בכל אחד חופי הרחצה בעיר. לצד צוותי הניקיון אנו מפעילים מרפאות , חובשים, פקחים וכמובן מצילים העומדים לרשות התושבים עד שעות הלילה המאוחרות".

נזכיר כי כל חופי ראשון לציון זכו ב"דגל הכחול"- תו התקן הסביבתי לפיו כל החופים עומדים בכל הקריטריונים המחמירים של התוכנית הבינלאומית כמו איכות המים, ניהול סביבתי, בטיחות ושירותים וחינוך ומידע סביבתי. פרויקט "מבט ראשוני" הופך את חופי העיר לבטוחים הרבה יותר, 27 מצלמות הוצבו לאורך החופים ובמגרשי החנייה על מנת לשמור על בטיחות התושבים.

באגף החופים והאגמים בעיריית ראשון לציון צופים כי בעונה הקרובה יפקדו את חופי הרחצה של העיר לא פחות מ-2.5 מיליון רוחצים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים