חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

המצילים מגיעים עם החום לחוף ראשון

 

עוד לפני שהחלה עונת הרחצה, נרשמה נוכחות שיא בשבת השרבית לפני כשבועיים * עונת הרחצה החלה השבוע בראשון לציון, העיר היחידה שמאפשרת רחצה בים עד שעות הערביים * ראשון לציון היא גם אחת משלוש ערים שזכו לתו תקן סביבתי- הדגל הכחול, בכל חופיה

 

לא פחות ממאה אלף מתרחצים פקדו את חופי ימה של ראשון לציון בשבת השרבית שפקדה את המדינה עוד לפני פתיחת עונת הרחצה הרשמית שהחלה השבוע. אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון פתח את כל ששת החופים, כולל את החוף שפונה לפני כשנתיים מידי משרד הביטחון לטובת חוף רחצה.

עונת הרחצה תימשך עד ה-19.10.17. עד סוף חודש מאי יפעלו שירותי ההצלה מ-7:00 בבוקר ועד 17:00 בימי חול ועד 18:00 בסופי שבוע. החל מ-20 יוני ועד סוף אוגוסט, יתארכו שירותי ההצלה עד 19:00 כאשר בשני חופים: החוף הכחול וחוף תל יונה יפעלו שירותי הרחצה עד 20:00 בערב או עד החשיכה, הקרוב מביניהם. ראשון לציון היא העיר היחידה בישראל המאפשרת רחצה עד שעות הערביים.

החוף הדרומי יהיה חוף נפרד עבור הציבור הדתי והחוף הצפוני מוכרז לפעילות ספורט ימי שאינו מנועי והרחצה בו אסורה בהחלט. כל החופים בראשון לציון מונגשים לנכים. בנוסף בחוף הנכים יש שבילי גישה רחבים לים וכן מתחם המקלחות המאפשר תמרון נוח וקל יותר עבור ציבור הנכים. כמו כן  קיימת הנגשה מלאה של המקלחות והמלתחות וקיימות עגלות נכים מיוחדות בעלות גלגלי בלון המאפשרות ניוד קל ונוח של הנכה ומלוויו עד למים. העגלות יוצבו סמוך לסככות הצל המונגשות ולסוכת המציל ובתיאום עמו ניתן להשתמש בהן בחינם וללא כל תשלום.

כל חופי ראשון לציון זכו ב"דגל הכחול"- תו התקן הסביבתי לפיו כל החופים עומדים בכל הקריטריונים המחמירים של התוכנית הבינלאומית כמו איכות המים, ניהול סביבתי, בטיחות ושירותים וחינוך ומידע סביבתי. פרויקט "מבט ראשוני" הופך את חופי העיר לבטוחים הרבה יותר, 27 מצלמות הוצבו לאורך החופים ובמגרשי החנייה על מנת לשמור על בטיחות התושבים.

באגף החופים והאגמים בעיריית ראשון לציון צופים כי בעונה הקרובה יפקדו את חופי הרחצה של העיר לא פחות מ-2.5 מיליון רוחצים. כאשר חודשי השיא יהיו מאי ויוני. במהלך העונה תקיים העירייה מסיבות קיץ, אירועי ספורט מגוונים, ריקודי עם בכל מוצ"ש, קייטנות גלישה, קורס מציל חובב, יריד טיילת, מתחמי משחק מתנפחים על בסיס מי ים ועוד.

ראש העירייה, דב צור, הוסיף: "מדי שנה, עיריית ראשון לציון פועלת כדי לאפשר לתושבי העיר ליהנות מרחצה בחופי ים נקיים, נגישים, בטוחים יותר וללא עלויות מחויבות המציאות. כידוע, החנייה בכחול לבן היא בחינם עבור תושבי העיר. הוספנו סככות ותחמנו שטחי חוף לטובת ציבור המתרחצים. הוזלנו גם את עלויות השכרת ריהוט חוף וכעת ואנו ממשיכים לפעול מול משרד הביטחון לשחרור רצועת חוף נוספת מדרום. אני מאחל לתושבים קיץ מהנה והכי חשוב- בטוח".

מחזיק תיק חופים ואגמים, חבר המועצה עידן מזרחי, מוסיף: "אנו בפתחה של עונת הרחצה לשנת 2017 אני גאה להחזיק בתיק חוף הים והאגמים ומברך על שיתופי הפעולה שלי עם ראש העיר ומנהל החוף, יש לנו הישגים גבוהים בכל מה שקשור לעמידה בסטנדרטים גבוהים ברמה בינלאומית.

אני מזמין את כל התושבים להגיע לחופינו, ליהנות מהמשאב הנפלא שנמצא בעירנו. העונה בסימן ספורט ואיכות הסביבה ובמהלך העונה אנו נציע מגוון אירועים והפעלות לכלל התושבים ונביא חידושים לחוף. כמו כן חשוב לי לבקש לשמור על החוף נקי, תבואו תיהנו ואחריכם תנקו. אנחנו חייבים לשמור ביחד על החוף שלנו".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים