חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

למען החייל הבודד

 

עמותת העוצ”מ – העם וצבא מאוחדים  שהוקמה לאחרונה על ידי שוש קמינסקי, אם לחייל בגולני, תארח חיילים בודדים לארוחת חג שבועות 

 

עמותת העוצ"ם (העם וצבא מאוחדים), שהוקמה לאחרונה על ידי שושי קמינסקי, תושבת בית דגן ואם לחייל מגולני, תארח חיילים בודדים לארוחת חג שבועות. המטרה העיקרית של העמותה היא להקים בית רחב ממדים, שיוכל לארח בכל חגי ישראל – בערבי החג וביום למחרת – מספר גדול ככל האפשר של חיילים בודדים וחיילים הנמצאים ב"תחום האפור" שלא הוגדרו כחיילים בודדים. כיום יש כ-6,000 חיילים בודדים, שלא כולם יכולים לחגוג וליהנות מארוחת החג בחגי ישראל רבים, משום שהצבא דואג לארוחות חג גדולות לחיילים בעיקר בראש השנה ובפסח.

במהלך תקופת הכשרת הלוחמים לגולני, ליוותה שושי קמינסקי את בנה ואת חבריו לגדוד לאורך כל מסעות ההכשרה ועד למסע הכומתה המסכם – מסעות מהדרום ועד לחרמון בצפון. היא גייסה לטובת העניין הורים רבים, הכינה מטעמים עבורם ודאגה לציוד וכל דבר שהיה בו צורך ובמיוחד לחיילים הבודדים. מכאן נולד הרעיון הבסיסי להקים מספר בתים חמים באזור הדרום, באזור הצפון ובאזור המרכז, במסגרת עמותת העוצ"ם שייתנו מענה לחיילים הבודדים – החל מהיום הראשון לגיוסם לצה"ל ועד שנתיים לאחר שחרורם מצה"ל. בוועד המנהל של העוצ"ם חברים, מלבד קמינסקי, ראש מועצת בית דגן אלי דדון, ראש מועצת עומר פיני בדש, מופיד מרעי, גרשון מסיקה, דורון צינמון, רחלי פולובסקי צפרי, עמרם שרבי, עו"ד נטע אשד, אילן שגיא ודודו גלבוע.

בזמן שגרה ישמש בית העוצ"ם כבית חם וכבית תרבות עבור החיילים, שיוכלו לנוח, לקרוא, לצפות בתכניות וליהנות מהופעות שיתקיימו בו. בית העוצ"ם יאפשר לחיילים לוותר על חוסר הנוחות הכרוך בהתארחות אצל משפחות של חבריהם החיילים או אנשים זרים, ובמקום זאת להתארח סביב שולחן עם חיילים נוספים הנמצאים באותו סטטוס, ולעתים מאותו גדוד, פלוגה או חטיבה שגם להם אין היכן לחגוג.

שושי קמינסקי: "המטרה שלנו בעמותת העוצ"ם היא להעצים את החיילים בכך שנפתח את הבית עבור מגוון עצום וגדול של חיילים, נחבק אותם ונדאג להם לאורך כל השירות הצבאי ועד שנתיים לאחר תום השירות הצבאי. אני פונה לכל בית ישראל: לאלו שיכולים לתרום, לאמהות ולסבתות שרוצות לחבק בערב אחד ולהכין עבורם אוכל, לכל בתי אב שיש להם עסקים קטנים שיכולים לתרום מזון, שתיה, יינות, שולחנות, כסאות, תאורה, מקררים וכו’. לעתים האזרח רוצה פשוט מאוד להיות חלק מעשייה גדולה, אך אין ביכולתו לעשות זאת. לכן אנו נותנים את האפשרות לכל אחת ואחד להיות חלק מהעשייה באמצעות הכנת משהו עבור החיילים לקראת ערב החג או לחג עצמו".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים