חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מקצועות העתיד של דור ה-Y

 

הדור שנולד מתחילת שנות השמונים של המאה העשרים עד סוף המילניום זכה לכינוי ”דור ה-Y”, או ”דור המילניום”. זהו דור שמושפע בצורה משמעותית מהטכנולוגיה הנוכחת כיום בכל מקום בעולם, זו שמשפיעה על האופן שבו אנחנו מתנהלים וחיים ביום יום.

 

הדור שנולד מתחילת שנות השמונים של המאה העשרים עד סוף המילניום זכה לכינוי "דור ה-Y", או "דור המילניום". זהו דור שמושפע בצורה משמעותית מהטכנולוגיה הנוכחת כיום בכל מקום בעולם, זו שמשפיעה על האופן שבו אנחנו מתנהלים וחיים ביום יום. השינויים האלה משפיעים גם על העולם התעסוקתי, עם מקצועות חדשים שהפכו לרלוונטיים בשנים האחרונות לצד מקצועות שהפופולאריות שלהם עלתה בצורה משמעותית עם הזמן. כאשר מתבוננים ברגע שבו ילדי דור ה-Y גדלים ומתחילים לפרנס את עצמם, יש לשאול שאלה משמעותית אחת: מהם מקצועות העתיד עבורם?

מילת המפתח: פיתוח

הטכנולוגיות המציפות את דור ה-Y אמנם נראות מובנות מאליהן במבט ראשון, אבל צריך לזכור שכל מוצר שכזה הוא תוצר של הליכי פיתוח, תכנון ותכנות מקיפים מאד. בתנאים האלה נוצרת דרישה אדירה למפתחים בתחומים קיימים: פיתוח של תוכנות ויישומי מחשב הוא מקצוע שקיים כבר עשרות שנים, כאשר הוא רק ממשיך להשתדרג ולהתפתח מדי יום. לצד זה אנחנו רואים תחומים חדשים של פיתוח שרלוונטיים היום פי כמה ביחס לעבר, כאשר הדוגמה המובהקת היא הטלפונים החכמים (סמארטפונים) על שלל האפליקציות המפותחות עבורם בכל רגע נתון.

לא צריך להיות מומחה לתחום כדי לשער שהדרישה לאנשי מקצוע בתחומים אלה רק תגדל, ולו מכיוון שיש צורך "להרוות" קהל צמא של צרכנים המצפים לפיתוחים ללא דופי.

אבטחת מידע

עם ההתפתחויות הטכנולוגיות המקיפות את עולמנו, עולים גם הסיכונים לפריצות ולמעשי זדון מבוססי תקשורת מחשבים: החשש של רבים כיום הוא ממעשי סייבר טרור, למשל שיבוש מטוסים או השתלטות על מערכות ממוחשבות לשליחת טילים, לא פחות מאשר הטרור ה"רגיל". בתנאים האלה עולה בצורה משמעותית הביקוש ללוחמי טרור הסייבר ולמומחי אבטחת מידע. למעשה, הדרישה למומחים בתחום אבטחת המידע עולה לא רק ברמת המדינה אלא גם ברמת החברה העסקית או הפרט, כך שברור שמדובר במקצוע שיתפוס מקום של כבוד ברשימת המקצועות המבוקשים בשנים הבאות.

ביו רפואה

תחום הביו רפואה הוא אחד החשובים שיש בענף המקצועות, ולו מכיוון שתכליתו היא פיתוחים שעשויים להשפיע על הבריאות של כל אחד מאיתנו. הצורך למצוא טיפולים יעילים למחלות (כולל כאלה שאין עבורם מרפא נכון להיום), לשפר את כלי הטיפול וגם את שיטות האבחון מביא לדרישה הולכת וגוברת למהנדסים בתחום, שצריכים להחזיק בהכשרה מקיפה.

המסקנה: העתיד הוא ריאלי. נא להיערך בהתאם

הסקירה הדי בסיסית שהובאה כאן מאפשרת להגיע למסקנה כמעט חד משמעית: נראה שהעולם הולך לקראת הכיוון הריאלי יותר. לכן תהיה זו המלצה מועילה עבור בני דור ה-Y לשפר את נקודת הפתיחה שלהם בדרך לקבלה למקצועות הנחשקים: השלמת בגרויות במתמטיקה למי שלא עבר בגרות או שמעוניין ביותר יחידות, השגת ציון ראוי במבחן הפסיכומטרי או שיפור הציון בו וכן הלאה. יחד עם זאת, נראה שבחלק מהמקרים ניתן להירשם לקורסים מקצועיים, שדרישות הקבלה האקדמיות אליהם מעט פשוטות יותר להשגה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים