חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

פודרה

 

בשבת הקרובה בסינמטק תל אביב יוקרן סרטו הדוקומנטרי החדש של אייל גולדברג, ”פודרה”. אם סינמטקים לא מושכים אתכם, אתם יכולים לחכות שבוע בלבד ולראות אותו בערוץ שמונה הקרוב.

 

סינמטק תל אביב- שבת (16.6) ב- 13:15

ערוץ שמונה- שבת הבאה (23.6) ב-22:00

בשבת הקרובה בסינמטק תל אביב יוקרן סרטו הדוקומנטרי החדש של אייל גולדברג, "פודרה". אם סינמטקים לא מושכים אתכם, אתם יכולים לחכות שבוע בלבד ולראות אותו בערוץ שמונה הקרוב. אבל מה שלא תעשו, תבטיחו לי שתראו את הפנינה הדוקומנטרית המטלטלת הזאת, של יוצר צעיר יחסית, שעוד תשמעו עליו הרבה מאוד. במשך עשור עמוס מלחמות תיעד גולדברג בכישרון וברגישות את מערכת היחסים שהייתה לו עם צבא הגנה לישראל. מדי שנה הגיעה אליו הביתה המעטפה החומה, ומדי שנה נפתחה הדילמה מחדש האם לעשות מילואים.

בשנות האלפיים, שנים בהם תועלת אישית כמעט הפכה לערך מקודש בחברה, גולדברג שחי עם בן זוגו, מסתובב כשעל כתפיו שושלתו המשפחתית, ארבעה דורות של חקלאים, מנהיגים וציונים, והוא אינו יודע מה לעשות, כשאינו רוצה עוד לשרת. הסרט מדלג בין מלחמות לאסונות משפחתיים, בין רגעים משפחתיים מכמריי לב, לשיחת יציאה מהארון עם החברים מהמילואים, ובמשך עשור מצליח לפרוש לפנינו מבט מרתק של ישראלי אחד במדינה משוגעת עכשיו. הישגיו הגדולים של גולדברג, שזכה בפרס היוצר המבטיח, ובפרס העריכה על פודרה בפרסטיבל דוקאביב האחרון, הם ביכולת שלו לספר את הסיפור באמצעים קולנועיים מרהיבים אך פשוטים.

בעריכה חדה כתער, חכמה ומרגשת, ובאמצעות מצלמה פשוטה וצילום מורכב ומאתגר, איש הצוות של איש אחד מביא סיפורו הרלוונטי להטריד לכל אדם המוכן לשאול שאלות על החיים במדינה הזאת. למיטיבי הלכת מבינכם מומלץ לראות את סרטו הראשון של גולדברג, "המבריא" , שיצא לפני כעשור וקטף פרסים רבים. הסרט מספר על המלון של המשפחה, יציאתו מהארון של גולברג עצמו, יחד עם ההתמודדות עם מחלת אביו המודחקת. מאוד מומלץ.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים