חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

עזיבה מפתיעה // מזון למחשבה

 

אני לא הייתי ביניהם. לא הצבעתי עבור פרץ בפריימריז, אבל בהחלט הערכתי את פועלם, כפי שהערכתי את פועלם של כל האחרים שמתוך אמונה בצדקת הדרך, מתוך נאמנות וחברות ,עזבו את כל עיסוקיהם האחרים ובאו להתייצב לימין המועמד שלהם

 

בבוקר יום חמישי נזכרתי בביטוי: "אם בארזים נפלה שלהבת". המקור של הביטוי הוא בתלמוד הבבלי (מועד קטן ג כה). מסופר שם על הספד שנשא ספדן ששמו בר קיפוק על רבינא ובו אמר:

אם בארזים נפלה שלהבת, מה יעשו אזובי הקיר?

בבוקר יום חמישי ה- 6/12 גם הלב שלי שר מעין שיר הספד. באמת האמנתי שאנחנו בפתחה של תקופה חדשה.

באופן אישי, זו הייתה הסיבה שמצאתי את עצמי כה מעורבת בפוליטיקה בשנה וחצי האחרונות.

אצלי הייתה זו שלי יחימוביץ’ שמרגע שהפכה לראשות מפלגת תנועת העבודה עוררה בי מחדש את התקווה לימים אחרים.  והנה - השבוע, ביום חמישי בבוקר, בקושי שבוע אחרי שנבחר למקום השלישי בפריימריז של מפלגת העבודה, נטש פרץ את מפלגת העבודה והצטרף למפלגה בראשות ליבני.

התחושה שהכתה בי הייתה הלם. רק שבוע קודם ’נלחמתי’ בפעילים שלו שתלו את תמונתו על תמונתו של עופר קורנפלד, חבר מפלגת העבודה שלו עזרתי. הם היו שם. רבים. משפיעים וחזקים. חדורי אמונה באיש ובדרכו. עזבו את ביתם, את עבודתם ובשמש הקופחת ניצבו שם שעות ארוכות לידי בקלפי ב ’גג האדום’ במודיעין, משכנעים את העוברים והשבים, שרק מעוניינים להקשיב, שאין אדם יותר ראוי לתמוך בו במפלגה ממנו.

אני לא הייתי ביניהם. לא הצבעתי עבור פרץ בפריימריז, אבל בהחלט הערכתי את פועלם, כפי שהערכתי את פועלם של כל האחרים שמתוך אמונה בצדקת הדרך, מתוך נאמנות וחברות ,עזבו את כל עיסוקיהם האחרים ובאו להתייצב לימין המועמד שלהם. חגיגת דמוקרטיה מרהיבה ומרגשת, מרוממת נפש ופותחת פתח של תקווה.

בבוקר יום חמישי חשבתי עליהם כשהמנהיג שתמכו בו ערק למפלגה אחרת.

התקשורת ציטטה אותו והשמיעה שלל תירוצים למהלך הזה. הוא ’נעלב’ כי יושבת ראש המפלגה ביטלה עימו פגישה. הוא כעס שלא נתנו לו לנהל את הקמפיין. הוא לא הסכים לבחירתה של מנהיגת המפלגה באסטרטגיה לדבר על הצרות שבפנים (כלכלה) ולא על הצרות מבחוץ (ביטחון).

יום למחרת שמעתי ראיון עם שלי יחימוביץ ברשת ב’ על המהלך הזה. היא התחננה שלא נטעה לחשוב שכל הפוליטיקאים כאלה ואני מודה שהיה לי מאד קשה לרצותה הפעם.

פרץ וזרח הם דמויות תנ"כיות, בניו התאומים של יהודה מתמר כלתו.

פרץ זכה לשמו לאחר שזרח, הוציא את ידו מהרחם, והמיילדת קשרה עליה חוט שני, כאשר זרח החזיר את ידו, ואחיו יצא, אמרה לו המילדת: "מה פרצת עליך פרץ?" בראשית לח 29

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים