חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

”גם אנשים טובים יותר”  

 

תשעה בתי ספר בראשון לציון התברגו לרשימת בתי הספר הערכיים בישראל * ראש העירייה, דב צור, אמר: ”לצד ההישגים והצלחות במישור הפדגוגי, אנו לא מוותרים לרגע על המישור הערכי” 

 

 לצד הציונים וההישגים, יש נדבך נוסף שחשוב להעריך ולעודד- ערכיות. משרד החינוך מפרסם מדי שנה את רשימת בתי הספר הערכיים בישראל. כלומר בתי ספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. כדי לעודד זאת, מעניק משרד החינוך תגמול דיפרנציאלי מחושב על פי אחוז השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי אחוז השיפור שהם קידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי. השנה נבחרו בראשון לציון תשעה בתי ספר: מקיף ז’ רביבים, מקיף י"א, מקיף א’ - גימנסיה ריאלית, מקיף ד’ גן נחום, מקיף ה’- אמירים, מקיף ח’- חיים בר לב, מקיף ט’- אשלים, מקיף י’ –אלברט איינשטיין ובית הספר החקלאי ויצ"ו נחלת יהודה.

בתי הספר נמדדים על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, למשל מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות. הישגים ערכיים כמו  קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה. הישגים לימודיים כמו זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות במבחני בגרות, זכאות לתעודת בגרות איכותית. קידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק במימד של זכאות לבגרות. וקריטריון נוסף- שמירה על טוהר בחינות ועל איכות תהליכי ההערכה בבתי הספר.

המורים מתוגמלים גם בגין מצוינות במקצועות הומאניים בנוסף להצטיינות במקצועות מדעיים ומתמטיים, תוך קידום מעמדם של מקצועות הרוח. התגמול ניתן לחטיבות עליונות מכלל המחוזות ומכלל המגזרים, על כל הרצף החברתיסך התקצוב לכלל בתי הספר נאמד ב- 50 מיליון שקלים.

מתוך כ- 700 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף זכו 277 בתי ספר לתגמול שיינתן לצוות החטיבה העליונה בסך כולל של 50 מיליון ₪. סכום המענק מחושב על פי ארבע רמות. עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו במשכורת הקרובה לתגמול כספי שנע בין 3,000 – 6,000 ₪ למורה בהתאם להישגי בתי הספר. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "לצד ההישגים והצלחות במישור הפדגוגי, אנו לא מוותרים לרגע על המישור הערכי. למערכת החינוך יש אחריות ותפקיד משמעותי בעיצוב וגיבוש הזהות והערכיות של כל תלמיד. השאיפה היא שכאשר הם יסיימו את לימודיהם, הם לא רק יהיו תלמידים טובים יותר אלא גם אנשים טובים יותר".

מחזיקת תיק החינוך, תמי רונן: "אחד המאפיינים של מערכת החינוך בראשון לציון זה שהיא מערכת כוללנית שמראה הישגים בכל בתי הספר ובד בבד עם ההישגים הגבוהים ואחוזי הבגרות שעולים מדי שנה, אנחנו רואים גם ירידה קבועה באחוז הנשירה. לדעתי זה מבטא את הנושא הערכי, המשמעות בלקדם ולעודד תלמידים מכל הקצוות, גם אלו שמתקשים וגם לאלו שמצטיינים, תוך הכוונה לאחר והשונה והצרכים האינדיבידואלים של כל תלמיד באשר הוא".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים