חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

טרנד מתחמי הסטארט-אפ שכובש את ראשון

 

עדיין עובדים במשרד? בשנים האחרונות צצו בראשון לציון מתחמי עבודה ליזמים * שטחו של מתחם RishonStartUp שהקימה עיריית ראשון לציון ישולש לאור הביקוש  * חברת Dogether, מציעה חללי עבודה במגדלי המשרדים של עזריאלי ראשונים וגם החברה הגדולה ביותר בתחום,Wework, סימנה את ראשון לציון כאחת הערים שאליהן היא צפויה להגיע

 

יש לכם רעיון לסטראטאפ וזקוקים לחללי עבודה, חדר ישיבות ומטבחון במחירים אטרקטיביים? תכירו את טרנד חללי העבודה שכובש את ראשון לציון. הכל התחיל לפני חמש שנים כאשר העירייה הקימה את מתחם הסטארטאפיסטים RishonStartUp במערב העיר. המתחם הציע ליזמים חללי עבודה מתקדמים, וייב הייטקיסטי, הפרייה הדדית בין היזמים וסוללת מנטורים מנוסים שמלווים אותם. מהר מאוד המקום הפך למבוקש יותר ויותר ובמקביל המיזמים שיצאו משם גייסו מיליונים, התרחבו ועברו למבני ציבור ומבנים המיועדים לשימור במרכז ראשון לציון, כך למשל עשו החברות Paybox ו-Valooto שרשמו הצלחות בשיווק ובגיוס הון.

בשנה האחרונה טרנד חללי העבודה צבר תאוצה, העירייה החליטה לשלש את שטחו של מתחם RishonStartUp כדי לעמוד בביקוש אלא שנראה שהביקוש כה גדול ששחקנים נוספים נכנסו לתמונה. היזמים רועי ראובן ויניב ארביב הקימו את Dogether, חללי עבודה במגדלי המשרדים של עזריאלי ראשונים. היזמים מתארים שילוב של כמה יתרונות. מקום חדש, על צירי תחבורה ראשיים, רכבת צמודה, דוכני אוכל בקניון וגם חלונות ראווה שיכולים לספק השראה בצוק העתים. בנוסף, מן הסתם, יוכל כל שוכר לפגוש לצדו יזמים, חברות הי טק וסטארטאפיסטים, עצמאים ופרילנסרים, כשכולם יחד יוצרים וייב של קהילה דינמית, יוזמת, יצירתית ומשתפת.

חברות נוספות שמציעות חללי עבודה: פיפלס ראשון לציון המציעים חלל עבודה משותף עם הרצאות, פעילויות ואירועים, המקום ממוקם בסמוך לקניון הזהב במערב העיר. חברת אופיקס חללי עבודה וחנייה בחינם. לחברה שני חללי עבודה, האחד במערב העיר והשני ברחוב פריימן בסמוך למתחם הרובע בעיר. חברת Techome  מציעה חללי עבודה משותפים ומשרדים קטנים להשכרה. בנוסף, קהילת היזמים במקום נהנית גם מהרצאות של מובילים בתחום ומקשרים לחברות ותעשיות אחרות הפועלות בעיר.

גם החברה הגדולה ביותר בתחום,Wework, סימנה את ראשון לציון כאחת הערים שאליהן היא צפויה להגיע. את חברת Wework הקימו אדם נוימן ושותפו מיגל מקלוי. נוימן, ישראלי שהתגורר בניו יורק, פתח את הבניין הראשון שלו בשנת 2010 בסוהו בניו יורק, עם 300 מ"ר, עובד אחד ו-30 שוכרי משרדים. כיום הגיעה החברה להערכת שווי של יותר מ-16 מיליארד דולר, היא מעסיקה 1,800 עובדים, בקהילה המונה כ-80 אלף חברים וכמיליון מ"ר ב-32 ערים בחמש יבשות.

ואיך אפשר לדבר על חללי עבודה מבלי לציין עלויות. היתרון המובהק של חללי עבודה משותפים זה העלות החודשית הנמוכה ביחס למה שמקבל היזם. למשל, במתחם העירוני שהקימה ומסבסדת עיריית ראשון לציון- RishonStartUp עומדות לרשות היזמים עמדות עבודה הזמינות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מחשבים מתקדמים, אינטרנט מהיר, חדר ישיבות, אמצעי עזר למצגות ופגישות, ואפילו מטבחון, פינות מנוחה, לוקרים ועוד. וכל הטוב הזה בעלות סמלית של 150 ¤ בחודש לאדם.

חלי בן-נון, המנהלת הטכנולוגית של RishonStartUp: "כשהקמנו את המתחם קיווינו שהוא יעודד וייצור יזמים להגיע לכאן להתפתח ולפתח. לשמחתנו ההצלחה עלתה על כל הציפיות, אנחנו מרחיבים את שטח המקום ומעודדים מהביקוש ההולך וגדל של אנשי הייטק שרוצים לתרום לדור הבא ומאמינים בעיר".

 

צילום: יוסי אלטרמן

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים