חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

תאונת עבודה לנועם

 

למי עליי להעביר חיוב האמבולנס? ושילמתי לריפוי בעיסוק שנתבקשתי לעשות ע”י הרופא קופת חולים הפנתה אותי למישהי פה במודיעין ואמרו שאשמור הקבלות האם אקבל החזר מלא וממי?

 

נועם שואל
נפצעתי בתאונת עבודה ב23.1.2013 בינתיים מילאתי הטפסים לדמי פגיעה ומחכה למילוי הטפסים ע"י המעסיק שלי. בינתיים מילאתי טופס 250 לקופת חולים מאוחדת.

 למי עליי להעביר חיוב האמבולנס? ושילמתי לריפוי בעיסוק שנתבקשתי לעשות ע"י הרופא קופת חולים הפנתה אותי למישהי פה במודיעין ואמרו שאשמור הקבלות האם אקבל החזר מלא וממי?

מתי עליי לסיים הטפסים בשביל לקבל טיפול מיידי והכרה וכמה זמן אורך התהליך? וכמו כן מתי עליי לגשת לרופא תעסוקתי?

ושאלה אחרונה בטפס 211 בסעיף 5 יש לתאונת דרכים אבל בשאלות 7-8-9 נראה כאילו כבר לא מדבר על תאונות דרכים האם עליי למלא? ומי צריך למלא סעיף 7 ? תודה רבה על ההקשבה ומחכה לתשובות

 

תשובת המוסד לביטוח לאומי

נועם שלום, תודה על פנייתך אלינו באמצעות אתר mcity. בשל העובדה שנפגעת בתאונת עבודה, על מעסיקך למלא טופס ב"ל 250, את הטופס המלא עליך להגיש לקופת החולים וזאת לצורך קבלת כל הטיפולים והשירותים הרפואיים להם הנך נזקק, כולל תעודה רפואית לנפגע בעבודה.

עליך למלא את טופס התביעה לתאונת עבודה (ב"ל 211) ולאחר שיהיה מלא וחתום על ידך וע"י מעסיקך, יהיה עליך להגישו בסניף הביטוח הלאומי, בצירוף כל המסמכים הדרושים (לפי ההנחיות בדף העזר המצורף לתביעה). זכאותך תיבחן ע"י הביטוח הלאומי ובמידה שתאושר תביעתך, יונפק עבורך אישור הכרה בתאונת עבודה, כנגד הצגת אישור זה בקופת החולים תוכל לקבל החזרים בגין הוצאות כספיות שנגרמו כתוצאה מתאונת העבודה.

פרק הזמן הנדרש לטיפול בתביעה משתנה בהתאם לנסיבות האישיות של כל מקרה ועל כן, לא ניתן להעריך את מועד סיום הטיפול בפנייתך. הפניה לרופא תעסוקתי הינה תחת שיקול דעת רפואי בלבד של רופא קופת החולים ואינה רלוונטית לעניין הליך הטיפול בביטוח הלאומי. לעניין טופס התביעה- במידה שלא מדובר בתאונת דרכים יש לדלג על סעיף 5, סעיף 7 מיועד למילוי כאשר התובע הוא בעל שליטה/בעל מניות בחברה, סעיפים 11 עד 15 מיועדים למילוי ע״י המעסיק.

לעניין חיוב האמבולנס- אם לא שילמת את החיוב ובמידה שתוכר תביעתך כתאונת עבודה, המוסד לביטוח לאומי יעביר התשלום ישירות למד"א באמצעות הפגשה ממוחשבת. במידה שאתה או מעסיקך שילמתם את חיוב האמבולנס, יהיה עליך לפנות לסניף הביטוח הלאומי (לאחר שהוכרה התאונה כתאונת עבודה) ולהצטייד בקבלה עבור התשלום, זאת לצורך קבלת החזר כספי. בהצלחה ורפואה שלמה הביטוח הלאומי סניף רמלה

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים