חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

צו סגירה מנהלי לאטליז של סניף קרלברג בעיר

 

מוצרים פגי תוקף שנמכרו ללקוחות * דגים וגבינות שלא ראויים למאכל * נקניקים מזוהמים * ובסך הכל בית עסק שהתנהל ברמה תברואתית לקויה מאוד * בצעד חריג ולאור מצב העסק הירוד והעובדה שהוא מסכן את בריאת הציבור, נסגר המקום על ידי מחזיק תיק רישוי עסקים בעירייה

 

אטליז-מרכול של סניף קרלברג ברחוב ברשבסקי 10 באזור התעשייה בעיר, נסגר בצו מינהלי לאחר שהתגלו במקום ממצאים תברואתיים חמורים מאוד. כך למשל נמצאו 80 ק"ג של בשרים פגי תוקף שחלקם הוצעו למכירה לציבור וחלקם נמצאו במקררי הגיבוי, נקניקים, דגים וגבינות שהתקלקלו ואינם ראויים למאכל, הוצעו למכירה. מוצרי נקניק מהמעדנייה הועברו לבדיקה במעבדה מוסמכת של משרד החקלאות ונמצאה ספירה חיידקית גבוהה מאוד המעידה על היות המוצרים מזוהמים ופגי תוקף. זו אינה הפעם הראשונה שבית העסק נכשל בביקורת השירות הווטרינרי, בעבר הושמדו מאות קילוגרמים של מוצרים פגי תוקף, ובעל העסק התחייב לתיקון מידי של הליקויים ועמידה בביקורת חוזרת. אלא שהליקויים לא תוקנו ונראה כי בית העסק מוכר מוצרים פגי תוקף באופן עקבי לתושבים ומהווה סכנה מידית לבריאות הציבור.

מהביקורת שקיימו ד"ר תומר ניסימיאן והתברואן תומר כהן נמצא כי המקום מנוהל ברמה תברואתית גרועה. כל הממצאים הועברו לאגף רישוי עסקים ולמחזיק התיק, חבר המועצה משה לבהר שחתם על הצו המינהלי לסגירת המקום למשך חודש או עד להשלמת הטיפול בכל הליקויים שנמצאו. "הממצאים שהוצגו בפניי מצביעים, ללא כל ספק, על מצב תברואתי גרוע ביותר" אמר לבהר "לכן החלטתי שהמשך פעילות המקום מסכן את בריאות הציבור וחתמתי על צו סגירה. חשוב שבעלי העסקים בעיר ידעו שמצד אחד אנחנו נסייע לכם ככל הניתן, אך מצד שני הם חייבים לגלות אחריות ולפעול על פי החוקים והתקנות, במיוחד כשמדובר במכירת מזון".

יש לציין כי המחלקה הווטרינרית בחולון ביצעה ביקורת במפעל הרשת הפועל ללא רישיון עסק בשנת 2016 . במהלך הביקורת נמצאו והושמדו טון וחצי של מוצרי בשר פגי תוקף , כאשר בחלקם מדובר במוצרים שהוחזרו מסניפים, בניגוד להוראת משרד הבריאות האוסר על החזרת מוצרים פגי תוקף או החזקתם במקומות המכירה.

בשירות הווטרינרי, בראשות ד"ר יהונתן אבן צור, פועלים בנחישות בנושא של מזון שאינו ראוי למאכל אדם ומבצעים ביקורות רבות בבתי עסק ופועלים במהירות בעת קבלת פניות ומידע מודיעיני בתחום/ 

צילום: עיריית ראשון לציון

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים