חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה נותן תואר שני בחינוך?

 

שוק העבודה מתגמל בעלי תואר שני ופותח בפניהם מגוון רחב של אפשרויות קידום בקריירה. תהליך דומה מתרחש בשדה החינוך, בו מורים עם תואר שני גם מקבלים הזדמנות להשתלב בתפקידי ניהול בכירים

 

ליותר ויותר אנשים בישראל יש תואר ראשון ממוסדות אקדמיים מוכרים וכיום כבר מדובר בתנאי בסיסי לעבודה במשרות אטרקטיביות. בנוסף, מעסיקים בשוק העבודה בוחרים לתגמל בעלי תואר שני ולהעניק להם תנאים מועדפים וקדימות בקריירה. את התהליך הזה אפשר לראות כמעט בכל תחום ובעיקר בשדה החינוך.

באופן כללי, לימודי תואר שני מאפשרים לבעלי תואר ראשון לבחור האם להרחיב את הידע שלהם באמצעות לימודי המשך, או לחילופין ללמוד מקצוע חדש שאין לו קשר לתואר הקודם. עם זאת, לימודי תואר שני בחינוך מיועדים רק לבוגרי תואר ראשון בחינוך שצברו ניסיון מקצועי בעבודה חינוכית או לבעלי תואר ראשון שלא הגיעו מתחום החינוך אבל עברו השלמה.

מה עושים עם התואר השני?

האפשרות הפופולאריות ביותר לנצל תואר שני בחינוך כדי להתקדם בשוק העבודה היא לחזור למערכת כמורים מקצועיים יותר. זו אפשרות שמתאימה למי שהתאהב במקצוע ההוראה, ליווה כמה כיתות במהלך הקריירה ורוצה לחזור לבית הספר היסודי, חטיבת הביניים או התיכון עם ארגז כלים פדגוגי רענן ומעודכן.

אפשרות אחרת היא להשתמש בתואר השני כדי להגיש מועמדות לניהול בית ספר. למרות שלא מדובר בתנאי חובה מבחינת משרד החינוך, מועמדים לניהול בתי ספר עם תואר שני בחינוך מקבלים עדיפות על פני מועמדים עם תואר ראשון ותעודת הוראה בלבד.

בין משרד החינוך לאקדמיה – כל אפשרויות הקידום

מסלול אלטרנטיבי ולא פחות קורץ עבור גברים ונשים בעלי תואר שני בחינוך הוא להצטרף למשרד החינוך. אפשר להשתמש בתואר השני כדי להתקבל לעבודה בהערכת תכני לימוד במשרד החינוך, להתעניין בתפקיד של יועץ חינוכי או להיות מועסקים כמטפלים במערכת החינוך המיוחד. כאן כבר הרבה תלוי בתחומי העניין האישיים של המועמד ובאופן שבו הוא בוחר להביא לידי ביטוי את הידע שלו.

עוד אפשרות לקחת את התואר השני ולהמשיך איתו הלאה לא קשורה ישירות לשוק העבודה, אך גם היא מלווה בתגמול כספי לא מבוטל. זו כמובן האופציה של המשך לימודי דוקטורט בחינוך ועיסוק בתחום של מחקר ופיתוח. רק בעלי תואר שני יכולים להמשיך ללימודי דוקטורט ועם תום תהליך ההכשרה הם יכולים להצטרף לסגל אקדמי, לעבוד כעוזרי מחקר ולפרסם בעצמם מחקרים גדולים.

לסיכום, תואר שני בחינוך נותן הרבה למי שעוסק בהוראה ורוצה לפתח את הידע שלו ורלוונטי גם עבור מורים שמעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול. במקביל, התואר חיוני עבור מי שרוצה לעבוד במשרד החינוך או להשתלב באקדמיה. בתחום החינוך מתגמלים היטב בעלי תואר שני וישנו ניסיון לפתות אותם עם תנאי העסקה נוחים, גמישים ואטרקטיביים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים