חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידי ”אמירים” מציגים: איך מנהלים תקציב משפחה

 

נוער הזהב. תלמידי קרית החינוך אמירים – חט”ב יצחק רבין הצטרפו ליוזמת ”תנועת ישראל 2048” שמטרתה זיהוי של צרכי האוכלוסיה, בעיותיה ומציאת פתרונות. אפילו איך לנהל תקציב משפחתי ואיך לאכול נכון. גם ראש העיר התגייס ונתן אור ירוק

 

פעם היה שיר ששמו: זה נוער זה? זה בררה. אז לא בררה ולא נעליים, אלא נוער זהב ממש ולעיתים נדמה שהוא רק הולך ומשתדרג בנתינה. הנה, תראו לאן הם הגיעו וקחו לדוגמא את תלמידי חט"ב "אמירים" בראשון.

תלמידי קריית חינוך אמירים - חט"ב יצחק רבין בראשון לציון. התלמידים וביה"ס עצמו כמובן, הצטרפו ליוזמה של "תנועת ישראל 2048" בהובלת ירון יעקובס והתבקשו להכיר את המגזר הציבורי בראשון לציון ולאתר בעיות במגזר זה.

תלמידי "אמירים" מציגים: איך לאכול נכון ובריא

הם חקרו את דרך התנהלות העירייה וחיפשו בעיות מגוונות שבהם ינסו להציע פתרון שיוביל "לטוב משותף" לקהילת ראשון. התלמידים העלו רעיונות מגוונים, עשו סקרים בין תלמידי, מורי והורי בית הספר ולבסוף החליטו לחפש פתרונות לשתי בעיות:

1. חוסר ידע בהתנהלות פיננסית משפחתית ואישית והצורך בו.

2. שינוי הרגלי תזונה של התלמידים לשיפור הישגים בלימודים ולשיפור הבריאות.

התלמידים  החלו בחיפוש פתרונות ותוך כדי למדו לחקור על פי מודל PBL בהדרכתה והכוונתה של אלה גבאי. לאחר שהחליטו על הפתרון הרצוי לדעתם  ל"טוב המשותף" הם הכינו מצגת והציגו אותה מול ראש עיריית ראשון  וביקשו תקציב להפעלתו. לשמחתנו הרבה ראש העיר , מר דב צור, נתן אור ירוק להתחיל בהכנת הצעה מסודרת בכל יוזמה כולל פירוט עלויות.

במקביל להכנת תכנית מול המכללה ומול ליאת יהושע בנושא התזונה, בכנס הארצי של כל תלמידי התנועה בארץ שנערך ברמת אפעל ושכללתלמידים ממגוון האוכלוסיות, הכינו דוכן מקסים שהסביר את שתי היוזמות שנבחרו וייצגו בגאווה גדולה את העיר, ראשון לציון, ומשכו את תשומת הלב של כלל המשתתפים. 

במקביל, בית הספר הצטרף לתוכנית לשינוי תזונה לפרויקט משרד החינוך של "בית ספר בריא" לקראת השנה הקרובה.

בפרויקט לשיפור התזונה, ישולב נושא הבריאות והתזונה במערך השיעורים השונים: ספרות, מדעים, אנגלית וספורט ובמקביל יוכשרו תלמידי החטיבה להיות שגרירי בריאות, באמצעות תכנית בפיתוחה של ליאת יהושע, מאמנת תזונה – מומחית לילדים ונוער.

בתכנית ישמשו התלמידים כיזמים, כקבוצת מחקר ופיתוח וכשגרירי בריאות, אשר יעבירו פעילויות חווייתיות בהתנדבות בבתי ספר יסודי, ויניעו את תלמידי היסודי לאכילת ירקות ופירות בהנאה. תלמידי הפרויקט ילוו את שתי היוזמות בשנה הבאה עם המכללה למינהל וליאת יהושע.

בתחילת השנה שעברה כשהעליתי את נושא השאיפה לשינוי אמרו התלמידים:" אנחנו רק ילדים מה כבר אנחנו יכולים לשנות?" בסוף השנה אלה היו דבריהם " גילינו שאנחנו יכולים לשנות, והרבה".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר

 

מדורים