חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

לא ישנה טוב בלילה מה עושים? / פורום עיתונט

 

אווה מראשון לציון שואלת את עמית בן דוד, מומחה לאימון אישי מה עושים כשלא מצליחים לישון טוב בגלל טרדות וחששות. לתשובתו של עמית כנסו.

 

לא ישנה טוב בלילה

אווה 24/9/2017

בזמן האחרון אני לא ישנה טוב בלילה וזה משפיע על כל התפקוד שלי. אני מרגישה טרודה, חוששת מכל דבר, פרנסה, בריאות ואין לזה סיבה ממשית כי הכל כרגיל. זה אומר שיש לי חרדות? מה עושים כדי לשפר את זה?
 
תשובת המומחה עמית בן דוד
 

שלום אווה,

את מספרת שאת לא ישנה טוב ואת מרגישה טרודה וחוששת. כאשר השינה נפגעת לאורך זמן ומערכת הגוף נפש שלנו לא מקבלת את המנוחה הנדרשת, זה טבעי שסגנון החשיבה שלנו יתאים את עצמו לגוף הדרוך ומערכת העצבים המותשת. מחשבות בסגנון "אוי לא! מה יקרה אם..." מציפות את התודעה כשיקוף של התחושה בגוף, גם אם אין באמת ממה משהו קונקרטי לחשוש מפניו.

הדבר מוביל למעגל שלילי שמזין את עצמו מכיוון שמחשבות של "אוי לא, מה אם...(דבר נורא כזה או אחר יקרה)" גורמות לגוף להתכווץ עוד יותר וכך למעשה נולדים חששות וטרדות עמוקים יותר – אשר יוצרות תגובה חשיבתית תואמת וכך הלאה, "פינג פונג" בין מחשבות ורגשות, מעצימים זה את זה "על אוטומט".

כמובן שבאופן זה, השינה ממשיכה להיפגע.

 תחילה הייתי מברר אם הרופא לגבי סיבה פיזיולוגית בכדי לשבור את המעגל ברמה המתבקשת ביותר. אולי יש חוסר איזון בבלוטת התריס, אולי מחסור תזונתי כלשהו. דברים שניתן לטפל בהם לפעמים בפשטות והשינה מעמיקה והרגשות מתאזנים.

אם הכל בסדר ברמה הפיזיולוגית, ולשאלתך לגבי אבחון חרדות – זה דורש התייחסות אישית. הייתי פונה למטפל מקצועי שמוכשר לאבחן הפרעות חרדה ומתחיל משם. הוא יצטרך כמובן לשוחח איתך, לברר את הרקע, ופרטים נוספים בכדי לעשות זאת ולהתאים טיפול מתאים כדי לשפר את המצב.

בינתיים, הנה מספר טיפים כלליים לשיפור השינה:

  • לא לצרוך קפאין אחרי שעת הצהריים – לעיתים הקפאין לא ממש יקשה על ההירדמות אך יגרום לשינה להיות קלה יותר.
  • שעתיים לפני השינה לייצר אווירה רגועה ושקטה, לעמעם אורות ולעשות הפרדה מהעבודה. אפשר לקרוא ספר טוב, אמבטיה, לשתות משקה חם ומרגיע.
  • לפני השינה לתרגל הרפיה. למשל הרפיית שרירים הדרגתית.
  • אם אפשר להירשם לחוג יוגה – הדבר לפעמים משפר פלאים את השינה ומאזן את הרגשות
  • לא לאכול ארוחות כבדות לפני השינה.
  • לוודא שתנאי השינה טובים – טמפרטורה, חושך, כרית מתאימה ונוחה, מזרון טוב ומיטה לא חורקת.

אני מקווה שזה עוזר בתור התחלה,

בהצלחה!

עמית בן דוד - הקשבה | הקלה | תוצאות  

amitbd@gmail.com    052-5623001 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים