חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

רישיונות יוקרתיים בשוק ההון

 

היוקרה והיציבות במשרות בשוק ההון, כמו גם השכר הגבוה, מושכים רבים לתחום ההולך ומתפתח בארץ ובעולם. כדי לעסוק במגוון משרות נחשקות ומעניינות בשוק ההון יש לעבור מסלולי לימודים והכשרות מקצועיות, בסיומם יש לעבור בהצלחה את הבחינות של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר.

 

היוקרה והיציבות במשרות בשוק ההון, כמו גם השכר הגבוה, מושכים רבים לתחום ההולך ומתפתח בארץ ובעולם. כדי לעסוק במגוון משרות נחשקות ומעניינות בשוק ההון יש לעבור מסלולי לימודים והכשרות מקצועיות, בסיומם יש לעבור בהצלחה את הבחינות של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. יש לציין כי בשוק ההון המקומי עובדים עשרות אלפי עובדים והתחום רק הולך ומתקדם ולכן יש מגוון אפשרויות תעסוקה ומשרות מאתגרות ומשתלמות כלכלית בחברות הביטוח, בבנקים, בבתי ההשקעות ובגופים פיננסיים ציבוריים.

רישיונות יוקרתיים

בשל ההתפתחות המתמדת בעולם הפיננסי ובמיוחד בשווקי ההון בארץ ובעולם והתפתחות תחומי הייעוץ והשיווק הפנסיוני קיבלו מקצועות כמו יועצי השקעות, ניהול תיקי השקעות וייעוץ פנסיוני הכרה כמקצועות יוקרתיים וגם הביקוש לעבודה בתחום גבר בקרב רבים. צעירים רבים, ביניהם גם בוגרי תואר ראשון בכלכלה וכן בוגרי תואר ראשון במדעי החיים ובמדעי החברה פונים ללימודי שוק ההון במטרה לקבל את הרישיון היוקרתי שמאפשר להם להשתלב בתחום וליהנות מקריירה משגשגת, מאתגרת ומשתלמת כלכלית.

רישיון ייעוץ השקעות וכן רישיון ייעוץ פנסיוני נחשבים ליוקרתיים במיוחד והם מאפשרים להשתלב במשרות נחשקות המבטיחות יציבות, פרנסה טובה ויוקרה רבה. בוגרי קורסים בשוק ההון, ובעלי רישיונות הייעוץ יכולים למצוא משרות מאתגרות בחברות הביטוח, בבתי ההשקעות, בבנקים ובמוסדות פיננסיים ציבוריים מובילים.

חשוב לציין כי בעקבות רפורמות בענף שוק ההון, לדוגמה רפורמת בכר משנת 2005, עבר השוק תהפוכות רבות, וכך למשל ניהול קופות הגמל עבר מהבנקים לבתי ההשקעות, ורפורמות אחרות בענף הביטוח הובילו לדרישה כי ייעוץ פנסיוני יינתן רק על ידי בעלי רישיון ייעוץ פנסיוני שעוברים בהצלחה את המבחנים מטעם משרד האוצר.

רישיון ייעוץ השקעות נחשב לאחר מהרישיונות היוקרתיים ביותר בתחום שוק ההון והוא מאפשר להעניק ייעוץ בתחום ההשקעות בשוק ההון ללקוחות פרטיים או במסגרת עבודה בבית השקעות או בגוף פיננסי אחר המורשה לכך, לדוגמה מחלקת ההשקעות בחברות הביטוח. יודגש כי בעקבות המלצות ועדת בייסקי, החל משנת 1997 חלה חובת רישוי על העוסקים בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות על פי חוק העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995.

גם רישיון ייעוץ פנסיוני מעניק יוקרה רבה לעוסקים בתחום ומאפשר להם להעניק ייעוץ לבחירת ביטוח פנסיוני ובחינת הכדאיות של מסלולי הביטוח הפנסיוני השונים. הרישיון מאפשר להתברג במגוון משרות מובילות בחברות הביטוח או לעבוד כעצמאי. יודגש כי בעקבות רפורמת בכר בענף חלה חובת רישוי על מנת לעסוק בתחום הייעוץ הפנסיוני בעקבות חקיקת הכנסת את חוק הפיקוח על שירותים פנסיוניים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), התשס"ה-2005.

עבודה יוקרתית ומשתלמת כלכלית

כאמור, רישיון ייעוץ השקעות ופנסיונימאפשר להתברג בחברות מובילות בעולם הפיננסי ושוק ההון וליהנות מקריירה משגשגת ומעבודה יוקרתית ומשתלמת כלכלית. כדי להשיג רישיון ייעוץ פנסיוני או רישיון לעסוק בתחום ייעוץ ההשקעות מומלץ לעבור קורס ייעודי במוסד אקדמי מוביל המתמחה בכך.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים