חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

סיום קורס הפורום לתוצאות עסקיות

 

הקורס נערך במכללה למנהל כאשר כל שני סטודנטים מבית ספר למנהל עסקים ליוו יזמת בעיר. המטרה היא להצעיד קדימה בעלות העסקים מהעיר להצלחה עסקית ובד בבד לייצר הזדמנות יישומית עבור הסטודנטים. ”כולם יוצאים נשכרים”, מסכמת יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בעירייה

 

נותנים כלים יישומיים לבעלות עסקים, תושבות ראשון לציון, שיסייעו להן להצליח בעסקים. קורס שלישי במספר של "פורום לתוצאות עסקיות" הנערך במכללה למנהל הגיע לסיומו והציב את בעלות העסקים שלקחו חלק בקורס בעמדה טובה יותר לזינוק העסק. המחלקה לשיווק בבית הספר למנהל עסקים המכללה למנהל בשיתוף המשרד לקידום מעמד הנשים, פורום נשים בעסקים ובקריירה ברשת הנשים בעיר, יזמו את הקורס במטרה להצעיד קדימה בעלות העסקים מהעיר להצלחה עסקית ובד בבד לייצר הזדמנות יישומית עבור הסטודנטים המלווים אותן. לאחר ראיונות אישיים ופרמטרים נוספים נבחרים בקפידה שבעה עסקים פעילים. במהלך כשלושה חודשים, הסטודנטים לתואר שני במנהל עסקים עובדים יחד לצדן של בעלות אותם העסקים. לכל עסק צוותו שני סטודנטים. בעלות העסקים מדווחות על מיקוד, הכוונה, יעילות וחשיבה אסטרטגית שונה. במהלך הסמסטר הסטודנטים אוספים מידע אודות העסק, מיישמים את המודלים השיווקיים, מנתחים ומעבדים את הנתונים, בונים את האסטרטגיה השיווקית ולבסוף מגבשים תכנית שיווקית יישומית לשנה הקרובה לעסק שבחרו לעבוד אתו. הפעילות מתקיימת ברצף, לאורך כל הסמסטר, משלבת לימודים אקדמיים באולם ההרצאות, הכנת מצגות, דו"חות ודיונים משותפים. כך נוצרת חדוות יצירה ואווירת עשייה משמעותית עבור כל אחד מהצדדים.

הקורס הוא תולדה של שילוב כוחות משולש: אקדמי, מעשי וחברתי, המתרחש זו השנה השלישית בהובלת רויטל סגל, מנכ"ל CODO יעוץ עסקי יישומי, מרצת הקורס ומנהלת פורום נשים בעסקים ובקריירה בעיר, איריס כגן יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בראשון לציון וד"ר גילה אורן, ראש ההתמחות לשיווק, פרסום ודיגיטל בבית הספר למנהל עסקים המכללה למנהל. הקורס יוצר שילוב של התנסות מעשית באקדמיה תוך דיאלוג עם בעלות עסקים. "כולם יוצאים נשכרים" מסבירה כגן "נשים צריכות לנטוש את מיתוס הסופרוומן, שמשמעותו להצליח לעשות הכל לבד. אני רואה שליחות בסיוע לנשים להתוות לעצמן דרך לצמיחה אישית ועסקית, במרחב של למידה הדדית. הקורס הזה הוא דוגמא מצוינת לשילוב משאבים והזדמנויות וליצירת רשת ביטחון מקצועית לבעלות העסקים הפועלות בעירנו, ללא ספק, אחד משיאי פעילותנו".

כל בעלות העסקים המשתתפות בקורס, חברות בפורום נשים בעסקים ובקריירה של עיריית ראשון לציון, המקיים פעילות מקצועית והדרכתית ענפה לכל אורך השנה, לעשרות בעלות עסקים הראשוניות החברות בו. השנה השתתפו בקורס: לי ויצמן, בעלת אתר הצעצועים Buyitnow.com. טל בן דוד, מורה ומטפלת בתטא הילינג. יעל אלגום אדריכלית פנים. מלי וולפוביץ, מעצבת תכשיטים. גלית בן דרור, יועצת משכנתאות. סיגל מושקוביץ, מנחה ומרצה לקבלת החלטות ושרה יעקב זיכרונה לברכה, פסיכולוגית, שנפטרה במהלך הקורס. רויטל סגל, מרצת הקורס מציינת: "מותה הפתאומי של שרה ז"ל, אישה נעימה ומקצועית, השאיר את כולנו כואבים והמומים. אני גאה בצוות הסטודנטים שבחר להמשיך ולכתוב את התכנית השיווקית לזכרה ואנו נעניק את התכנית השיווקית שנכתבה עבורה לשלושת ילדיה במעמד מיוחד. שיתוף הפעולה הייחודי מאפשר לסטודנטים להתנסות לא רק בבניית תכנית שיווקית לעסק פעיל אלא גם לחוות את המציאות היום יומית והאתגרים העומדים בפני עסקים קטנים".

לימור גור, מחזיקת תיק קידום נשים ושוויון מגדרי במועצת העיר ראשון לציון: "שיתוף הפעולה העסקי-אקדמי מממש את המחויבות שלנו להצלחת עסקים בבעלות ובניהול נשים הפועלות בעיר, מתוך מטרה למקסם פעילות עסקית מקומית מגוונת. עסקים אלא מהווים את דרך החיים של הנשים והמטרה היא לעבות ולחזק אותם כדי לתת מענה לתושבי העיר לצרוך שירותים מעסקים מקומיים. עסק קטן זו לא סיסמא אלא דרך חיים.

ד"ר גילה אורן, ראש ההתמחות בשיווק פרסום ודיגיטל במכללה למנהל, סיכמה: "הפורום לתוצאות עסקיות מזמן לסטודנטים אפשרות להתנסות מעשית . השילוב בין אקדמיה לפרקטיקה הוא בלית ביה"ס והמסלול כולו. ניכר בקרב הסטודנטים כי העובדה שהתוכנית שהם כותבים הופכת מעשית מגדילה את תחושת האחראיות והמחויבות שלהם".

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים