חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מנקדים את השלטים בעיר עבור הילדים

 

איך מנגישים את השירותים העירוניים לילדים? * על השאלה הזו מנסה העירייה לענות במסגרת התוכנית ”עיר ידידותית לילדים * בשנה האחרונה הפיצה העירייה חוברת ארנונה מצוירת לילדים, אפשרה לתלמידי בית ספר לבחור את עיצוב החצר והנחתה אותם לדווח על מפגעים בדרך שלהם באמצעות האפליקציה העירונית

 

אם חלפתם במקרה ליד גן בעברית, בית העירייה, היכל התרבות, החי-כיף והספריות העירוניות ושמתם לב שהמילים בשלט מנוקדות? אתם יכולים להודות ליאיר שני, ילד בן 7 מכיתה ב’ בבית הספר בן גוריון בעיר. יאיר, שמתחיל את צעדיו בקריאה בניקוד, שם לב שהשלטים בסביבתו אינם מנוקדים ומקשים את הקריאה בקרב ילדים. אביו המליץ לו לפנות לראש העירייה, דב צור, ולהעלות בפניו את הסוגיה. יאיר לא התעצל ושלח מכתב עם ציור. הפנייה נפלה על אוזניים כרויות שכן צור, העומד בראש עיר שבה לשפה העברית יש חלק בלתי נפרד מסיפור הקמתה ורואה בשפה העברית ערך חשוב ומרכזי בחינוך לדורות הבאים, השיב כך: "הַשְּׁאֵלָה שֶׁלְּךָ בֶּאֱמֶת חֲשׁוּבָה וּבֶאֱמֶת אַף פַּעַם לֹא חָשַׁבְתִּי עַל זֶה. אִם יֵשׁ שְׁלָטִים שֶׁחָשׁוּב שֶׁיְּלָדִים יֵדְעוּ לִקְרֹא, נָכוֹן יִהְיֶה שֶׁיִּהְיֶה בָּהֶם נִקּוּד. אִם אַתָּה מַצְלִיחַ לַחְשֹׁב עַל שְׁלָטִים כָּאֵלֶּה, אֶשְׂמַח אֵם תִּכְתֹּב לִי שׁוּב."

יאיר השיב וראש העירייה הנחה את מינהל שפ"ע לנקד שלטים במוקדים שונים ברחבי העיר. אחד מהשלטים קרוב מאוד לביתו של יאיר, הלוא הוא שלט בית הספר בן גוריון. "ילדים חווים את העיר מנקודת מבט אחרת, אבל לא פחות חשובה, וגם הם צריכים להיות מסוגלים לקרוא את השלטים על מוסדות שנותנים להם שירות" אמר ראש העירייה, דב צור "אימצנו בשתי ידיים את יוזמתו של יאיר ואני מזמין את ילדי העיר להציע לנו הצעות נוספות".

כנס עיר ידידותית לילדים התקיים לפני פחות משנה והשתתפו בו נציגי השירות העירוני ,בסיומו הוחלט על מספר פעולות להנגשת השירות העירוני לילדים ובני הנוער ולשיתופי פעולה. כך למשל עלה נושא המפגעים בדרך על ידי בני הנוער שהסבירו שקורה שהם נתקלים במפגע ורוצים להזהיר את חבריהם, אך אין להם דרך לעשות זאת. בשירות העירוני, באגף הנוער והצעירים ובמוקד העירוני החליטו להרים את הכפפה ולהדריך אותם בשימוש ביישום ולהראות להם כיצד התהליך מתחיל משליחת ההודעה והתמונה עד שהן מגיעות למוקד העירוני וכן כל תהליך הטיפול במפגע. מאז ההדרכה הראשונה ניכרת עליה משמעותית בדיווחי מפגעים באפליקציה על ידי בני נוער. מרכז הנוער "כרמים" אף הכין לבני הנוער מדריך לשימוש באפליקציה שניתן להצמיד לכיסוי הטלפון, ובהמשך צפויות פעילויות נוספות לעידוד הפעילות.

בנוסף, לחשבון הארנונה המופץ לתושבים מדי חודשיים, צורפה לאחרונה חוברת עבור ילדים. החוברת הייתה מאוירת מתחילתה ועד סופה, מנוקדת ועם חרוזים. היא תיארה מוקדים שונים ברחבי העיר. בפרויקט אחר של מינהל ההנדסה בעירייה סביב שיפוץ ושדרוג בית הספר ישורון, , הוחלט לאפשר גם לתלמידים לקחת חלק בתהליך ולהיות מעורבים בתכנון החצר.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים