חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך בוחרים מצלמה דיגיטלית

 

כיום קיים מבחר לא מבוטל של סוגי מצלמות דיגיטליות ופעמים רבות כאשר אנשים רוצים לרכוש מצלמה דיגיטלית חדשה, הם מעט מבולבלים איזו מצלמה כדאי להם לקנות...

 

כמובן שהבחירה תלויה גם בתקציב ובדרישות של המשתמש, אך לפני שתרכשו מצלמה חשוב שתבינו חשוב שתבינו יותר מהם הסוגים השונים של המצלמות הדיגיטליות שקיימות כיום ומה יש לכל סוג להציע לכם.

מצלמות קומפקטיות רגילות

מצלמות קטנות, קלות משקל ולרוב מחירן גם אינו יקר. אלו הן מצלמות בסיסיות ביותר, עם הגדרות צילום אוטומטיות, מצוידות בעדשת זום מובנה (לרוב בטווח זום אופטי x4-10), פלאש מובנה ומסך LCD אחורי. כיום המצלמות הקומפקטיות, גם הפשוטות ביותר, כוללות גם צילום וידאו HD, מייצב תמונה המאפשר צילום תמונות וחדות, ולעיתים אף חיבור Wi-Fi להעלאה ושיתוף התמונות.

יתרונות: מצלמה לא יקרה, קלת משקל, קלה להפעלה, אידיאלית לילדים.
חסרונות: הגדרות ידניות מוגבלות, חיישן קטן (ולכן איכות התמונה לא גבוהה), זום אופטי קטן, אין עדשות מתחלפות.

מצלמות זום קומפקטיות

מצלמות מסוג זה דומות מאוד למצלמות קומפקטיות רגילות, אך הן לרוב נהנות מעדשה עם זום אופטי גדול יותר (שיכול להגיע עד זום X30). מצלמות אלו לרוב גדולות וחזקות יותר במבנה שלהן בהשוואה למצלמות קומפקטיות רגילות, לחלקן יש הגדרות חשיפה ידניות בנוסף לאוטומטיות, הקלטת וידאו HD ואף Full HD, חיבור Wi-Fi ולעיתים פונקציית GPS המאפשרת ציון מקום הצילום.

יתרונות: מצלמה קומפקטית עם פונקציות מתקדמות במחיר יחסית זול, זום אופטי גדול..
חסרונות: אין עדשות מתחלפות, איכות התמונה עלולה לא להספיק לצילום מקצועי ולהדפסות גדולות

מצלמות אקסטרים

מצלמות קומפקטיות וקלות משקל שמעוצבות לעמידה במגוון תנאי שטח: רובן עמידות לצלילה במים (ואלו שלא לרוב ניתן לרכוש עבורן מארז שכן עמיד לצלילה), עמידות מפני נפילות וזעזועים, אבק ולמזג אוויר קיצוני (אפילו עד תנאים מקפיאים של 40- מעלות). לרוב מציעים הגדרות חשיפה ידניות מוגבלות וזום אופטי קטן שדומה יותר לזה של מצלמות קומפקטיות רגילות. מצלמות אלו אידיאליות לכל חובבי הספורט האתגרי... קיימים דגמים של מצלמות אקסטרים הכוללים מגוון אביזרים כדוגמת תושבת לאופניים, לקסדת ראש ועוד..

יתרונות: מצלמה קשיחה שאידיאלית לשימוש אישי בתנאי שטח קיצוניים ובזמן פעילות אתגרית.
חסרונות: אפשרויות זום וחשיפה מוגבלים, בשילוב עם חיישן קטן יותר ואיכות תמונה לא מספיק גבוהה לשימוש מקצועי או הדפסות גדולות. בנוסף, אין עדשות להחלפה.

מצלמות קומפקטיות מתקדמות

מצלמות אלו מיועדות לצלמים מנוסים יותר הזקוקים ליותר גמישות, איכות ותכונות יצירתיות המאפשרות להם יותר שליטה על התמונות שהם מצלמים. מצלמות אלו כוללות לרוב מצב חשיפה ידני, פוקוס ידני, עינית אופטית (בנוסף למסך LCD), חיישן מתקדם, חיבור לפלאש חיצוני וכמובן חיבור Wi-Fi. כמובן שבשילוב כל התכונות הללו, מצלמות אלו יקרות יותר מאשר סוגים אחרים של מצלמות דיגיטליות קומפקטיות.

יתרונות: קטנות, קומפקטיות, קלות משקל ועם חיישן מתקדם. מחיר עדיין זול יחסית.
חסרונות: אין עדשות מתחלפות. פונקציות מוגבלות עבור צלמים מתקדמים.

מצלמות 360 מעלות

הטרנד החדש בעולם המצלמות הדיגיטליות שכובש אט אט את כולנו. מצלמות אלו מאפשרות צילום ב-360 מעלות המאפשר לכם לתעד בנוסף למה שנמצא אל מולכם בזמן הצילום, גם את מה שנמצא מסביבכם, ובכל זווית אפשרית, מבלי שתצטרכו להסתובב באופן פיסי כדי לצלם משהו מסוים ממספר זוויות.

יתרונות: מוצר חדש המעניק חווית צילום חדשה ומעניינת אותה ניתן לשתף עם חברים.
חסרונות: איכות צילום לא משהו, הצילום מוצג כמעין אפקט של עדשת "עין הדג", יש להשתמש באפליקציה.

 

מצלמות דמוי SLR

מצלמות סופר זום המכונות גם "מצלמות גשר" שכן הן בין מצלמות קומפקטיות ובין מצלמות DSLR מקצועיות. למצלמות אלו גוף גדול, בדומה למצלמות DSLR וגריפ לאחיזה נוחה. מצלמות אלו לרוב נהנות מזום אופטי גדול מאוד וכן מייצב תמונה. צילום וידאו באיכות HD או FHD ומערכת טובה של אפשרויות חשיפה ידניות.

יתרונות: גוף גדול וחזק יותר מאשר מצלמות קומפקטיות ומגוון פונקציות חשיפה ידניות.
חסרונות: תכונות המצלמה אינן מתקדמות כמו של מצלמות DSLR והמצלמה אינה נוחה כמו מצלמות קומפקטיות. אין עדשות להחלפה.

 

מצלמות ללא מראה

מצלמות אלו כוללות מערכת ללא מראה המאפשרת שימוש בעדשות מתחלפות, שפירושה שליטה ידנית גבוהה יותר עבור צלמים בהשוואה למצלמות קומפקטיות רגילות. מצלמות אלו מציעות את מרבית הפונקציות והיכולות של מצלמות SLR, אך עם יתרון נוסף שהן קלות משקל, קטנות יותר ובדרך כלל פחות יקרות. מצלמות ללא מראה (Mirrorless) מציעות אופציה טובה עבור צלמים חובבים שרוצים שליטה גדולה יותר על הגדרות השליטה הידנית של המצלמה ועל תוצאות הצילום, ובכל זאת לא רוצים מצלמה גדולה מדיי...

יתרונות: מצלמה קומפקטית עם פונקציות מתקדמות ואיכות תמונה מעולה. מצלמות אלו לרוב פחות יקרות (כקיט) מאשר מצלמות DSLR.
חסרונות: קצב הצילום המהיר קטן יותר מאשר במצלמות DSLR, אורך חיי הסוללה קצרים יותר.

מצלמות DSLR

הבחירה האולטימטיבית של צלמים חובבים מתקדמים ומקצועיים. מצלמות אלו מציעות איכות תמונה מעולה (תודות לחיישן התמונה המתקדם), עדשות להחלפה וכן שורה של פונקציות שליטה ידנית המאפשרות גמישות רבה... מרבית מצלמות DSLR משתמשות בחיישן APS-C אך במצלמות ה-DSLR המקצועיות יותר נעשה שימוש בחיישן FULL FRAME...

יתרונות: מצלמה מספר אחת עבור צלמים מקצועיים שמציעה איכות תמונה מעולה, עדשות מתחלפות ומגוון תכונות לשליטה ידנית. בנוסף, ניתן ליהנות ממגוון רחב של אביזרים נלווים כמו פלאשים מקצועיים, שלט רחוק, גריפים...
חסרונות: גוף המצלמה גדול וכבד יחסית. מצלמות יקרות.

מעוניינים לדעת כיצד המצלמה פועלת? כל הפרטים במדריך הבא

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים