חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כיצד להתכונן לבד במשך כל השנה למבחנים באנגלית?

 

מבחני אנגלית הם חלק מהחיים. החל מהמבחנים בבית הספר היסודי, החטיבה והתיכון. לאחר מכן אנו לומדים למבחני הקבלה לאוניברסיטה – לפסיכומטרי.

 

 מבחני אנגלית הם חלק מהחיים. החל מהמבחנים בבית הספר היסודי, החטיבה והתיכון. לאחר מכן אנו לומדים למבחני הקבלה לאוניברסיטה – לפסיכומטרי. חלק מהקורסים בתואר, גם הם כוללים מבחנים באנגלית, לפני קבלה למוסדות אקדמיים בחו"ל עלינו להבחן שוב במבחן TOEFL או במבחן דומה, ואז, כשהגענו למשרה נכספת – גם שם אנו עשויים להבחן באנגלית. אז איך כדאי להתכונן לבד לכל אחד מהמבחנים הללו?

 שיעורי אנגלית בבית ספר – איך להתכונן למבחן?

 החלק הפשוט במבחני האנגלית לבית הספר הוא העובדה כי אתם יודעים בדיוק את החומר עליו תיבחנו. כללי דקדוק מסוימים, אוצר מילים בעמודים ספציפיים בספר, הבנת הנקרא או כתיבת חיבור. למבחן כזה לא ניתן להתכונן מראש לאורך השנה, אך קל להתכונן מעט לפני המבחן.

 אם אתם לומדים אוצר מילים חדש – תוכלו להכין כרטיסיות ולהתאמן עם חבר לכיתה. נסו לזכור את פירוש המילים כמו גם האיות שלהן. דקדוק קצת יותר קשה ללמוד, וכדאי להסתייע בתרגילים בספר הלימוד, ולבדוק את התשובות עם המורה או בעזרת מורה פרטי. התאמנו בכתיבת חיבורים, ונסו לפעמים לחשוב איך אומרים משפט זה או אחר באנגלית, גם כאשר אתם צועדים או נוסעים באוטובוס.

 לימוד אנגלית לפסיכומטרי

 לימוד לחלק האנגלית במבחן הפסיכומטרי כולל חלקים מובנים וידועים מראש, אך גם כמות גדולה יותר של חומר לימוד. למעשה, אינכם צריכים להבין את כל התוכן הנאמר, אלא יותר לדעת כיצד להבין את ההקשר של המילים מהתוכן הכללי. לימוד של אוצר המילים לאורך השנה כולה, ולא רק בחודשים שלפני הפסיכומטרי, יכול לסייע לכם לפרוש את הלימוד לאורך זמן. כמו כן, נסו לקרוא ספרים או מאמרים, ברמה גבוהה יותר מהרמה בה אתם נמצאים ולנסות להבין את התוכן, ואפילו לתת לאדם אחר לכתוב שאלות הנוגעות לתוכן הכתוב ולענות עליהן.

 לימוד אנגלית לפני מבחן אמי"ר

 מבחן אמי"ר בהתחלת הלימודים האקדמיים באוניברסיטה נועד לקבוע את הרמה שלכם בשפה, כאשר הציון המתקבל במבחן זה יקבע את כמות שעורי האנגלית שתצטרכו לקחת במהלך התואר ואת רמתם, או יקבע כי תקבלו פטור מהם. לימוד מוקדם בבית יכול לחסוך לכם זמן יקר במהלך התואר, וכן את התשלום עבור הקורסים הנוספים. במבחן זה החלק החשוב הוא, כמובן, יכולת הקריאה וההתמודדות עם חומר אקדמי, ולכן רצוי להרגיל את עצמכם לקרוא אנגלית ואפילו לדבר מעט עם חברים דוברי אנגלית, על מנת לחזק את יכולת הבנת השפה והשימוש בה.

לימוד אנגלית לפני קבלה לראיון עבודה

 לפני ראיון עבודה רצוי ללמוד אנגלית עסקית הנוגעת לתחום בו אתם הולכים לעסוק. בכל תחום: פיננסים, רפואה, שיווק ומכירות או פסיכולוגיה יש אוצר מילים רחב שכדאי להכיר, ולהתרגל במיוחד לדבר באנגלית. נסו לקרוא כתבי עת מקצועיים בתחום ואתרי אינטרנט לועזיים (מומלץ גם בתחום בו אתם עוסקים או הולכים לעסוק). כמו כן, נסו להיעזר בקולגות למקצוע בשיחה בשפה האנגלית. מבחן זה אמנם חשוב לקריירה שלכם, אך מכל המבחנים הוא אינו הפרמטר היחיד שיקבע את ההצלחה שלכם.

 לסיכום, לימוד אנגלית והתמודדות עם השפה, כמו גם קריאה שוטפת של עיתונים ושל ספרות בשפה האנגלית יכולים לקדם אתכם צעד אחד קדימה באקדמיה ובקריירה. תוכלו ללמוד גם בשיעורים פרטיים או בקורס מסודר בבית ספר לשפות, להגדיר את הרמה שלכם – ולהמשיך להתקדם הלאה.

 

הכתבה מובאת לכם על ידי ברלינגטון אינגליש ראשון לציון – בית ספר מקצועי ללימוד אנגלית

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים