חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יוגדל סבסוד המשכנתא למקבלי הבטחת הכנסה

 

ח”כ טלי פלוסקוב (כולנו), יו”ר ועדת המשנה לעניין מעמד האזרחים הוותיקים בכנסת, הודיעה על הגדלת הסיוע לקשישים נזקקים בגובה של כ- 7 מיליון

 

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), יו"ר ועדת המשנה לעניין מעמד האזרחים הוותיקים בכנסת, הודיעה על הגדלת הסיוע לקשישים נזקקים בגובה של כ- 7 מיליון ₪. הסיוע צפוי להכניס למעגל הזכאים כ- 2,500 קשישים נזקקים נוספים ברחבי הארץ אשר כורעים תחת החזרי המשכנתא החודשיים. ח"כ פלוסקוב: " אני שמחה לבשר כי החל מה- 1 באוקטובר 2017, זוג קשישים במרכז הארץ, שגר לבדו, ומשלם משכנתא יוכל לקבל סיוע של עד כ- 300 ₪ בחודש. אחרי דיונים ארוכים עם משרד האוצר ומשרד השיכון, השגנו את הכסף על מנת לסייע לאחת האוכלוסיות העניות ביותר בחברה הישראלית".

כיום, משרד השיכון והבינוי מסייע לקשישים נזקקים שגילם 70 ויותר אשר לקחו משכנתא בגיל מאוחר יחסית. קשישים אלו מתקיימים מקצבת זקנה ומקבלים השלמת הכנסה מהמדינה. סכומי ההשתתפות מופקדים מדי חודש בחשבון הבנק של הקשישים תחת הכותרת "משרד השיכון והבינוי".

בנוהל של משרד השיכון והבינוי ישנם מספר קריטריונים לקבלת הסיוע ביניהם: מקום מגורים, גיל, וגובה המשכנתא שכל קשיש משלם עבור הדירה שלו.

השינויים שיזמה ח"כ טלי פלוסקוב בנוהל הסיוע לקשישים של משרד השיכון והבינוי  השינוי יוסיפו למעגל הזכאים עוד כ- 2,500 קשישים נזקקים, ובנוסף, יגדיל את הסכום החודשי לאלו שכבר כיום זכאים לסיוע.

אלו הם השינויים בקריטריונים השונים:

·       הפחתה של גובה ההחזר החודשי של המשכנתא-הקריטריון לקבלת הסיוע לקשישים במרכז הארץ היה תשלום מינימום החזר חודשי של 800 ₪ ומעלה בחודש. לאחר השינוי המוצע, קשישים שההחזר שלהם הוא מעל- 600 ₪ יהיו זכאים לסיוע.

·       גיל- עד היום גובה הסיוע היה משתנה בהתאם לגיל הקשישים. סעיף זה בוטל וכל הקשישים מעל גיל 70 יקבלו סיוע דומה

·       הגדלה של סכום הסיוע- מצ"ב טבלה המציגה את השינויים בסכומי הסיוע לפני ואחרי.

כך למשל: זוג קשישים אשר גר לבדו, במרכז הארץ, ומשלם משכנתא של 1,000 ₪ לאחר השינוי אותו זוג יקבל סיוע של 300 ₪ במקום 150 ₪ .

דוגמה נוספת: זוג אשר עד היום אשר גובה המשכנתא שלו היה 600 ₪, לפני השינוי לא היה זכאי לסיוע. לאחר השינוי הנ"ל יתחיל לקבל סיוע בתשלומי המשכנתא,

כמו כן,  ישנם שלושה סעיפים בנוהל, שמקפחים בצורה לא מידתית את הקשישים החיים מקצבאות בלבד ואשר יבוטלו במסגרת השינויים :

1.      סעיף שאומר כי הקשיש/זוג קשישים עם פיגורים בפירעון המשכנתא אינו זכאי לסיוע.

2.      סעיף שאומר כי קשיש שבן זוגו נפטר מתחיל לקבל סיוע ליחיד בלבד וזאת כאשר תשלום המשכנתאות אינו משתנה.

3.      סעיף שאומר כי סכום הסיוע יחד עם סכום התשלום המינימלי )500 ש"ח( אינו עולה על %95 מגובה התשלום בפועלאין צורך להוסיף ולהסביר שכל אחד מהסעיפים הנ"ל מהווה פגיעה אמיתית בקשישים שגם כך נמצאים במצב פיננסי

 ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו):" ישנם קשישים רבים בארץ אשר נחנקים תחת תשלומי המשכנתא. אלו קשישים נזקקים שאם לא נעזור להם עלולים להיזרק לרחוב בגלל חוסר יכולת לעמוד בתשלומים הגבוהים. אני שמחה לבשר כי החל מה- 1 באוקטובר 2017, יורחב הסיוע בהחזרי המשכנתא לקשישים נזקקים. כך למשל, זוג קשישים במרכז הארץ, שגר לבדו, ומשלם משכנתא של 1000 ₪, יקבל מעתה סיוע של כ-300 ₪ בתשלומי המשכנתא. זה המקום להודות לשר השיכון והבינוי יואב גלנט ולשר האוצר משה כחלון שהסכימו איתי כי חייבים לסייע לאחת האוכלוסיות החלשות ביותר בחברה הישראלית."

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים