חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה:ראה תשע”ח

 

כל שבוע והפרשה התורנית. בכל מהדורות החדשות  נפתחות ב”סערה” חדשה. מרבית הויכוחים סביב חוק הלאום וחוק הפונדקאות וחוק המרכולים סובבים סביב שתי מילים עיקריות והן: ”שוויון” ו”זכויות”

 

כל שבוע והפרשה התורנית. בכל מהדורות החדשות  נפתחות ב"סערה" חדשה. מרבית הויכוחים סביב חוק הלאום וחוק הפונדקאות וחוק המרכולים סובבים סביב שתי מילים עיקריות והן: "שוויון" ו"זכויות". מי שיקרא את פרשת השבוע הגדושה במצוות . כמו יתר הפרשיות לא ימצא את המושגים הנ"ל. במקום זכויות  ישנן חובות,

התורה מחייבת להילחם ברוע האנושי בצורות שונות.

שוויון כלכלי היה החלום הקומוניסטי שנכשל כידוע.

במימד הכלכלי, בדרך כלל התורה  מחייבת את בעלי היכולת לעזור לחלשים ולא מסתירה את ההבדלים בין  מרכיבי החברה. ,   פסיפס אנושי מאתגר .  יש ימי חול ויש שבתות וחגים קדושים , כמו שיש מקומות רגילים ויש מקומות מקודשים. יש צדיקים ויש שרלטנים . נביאי אמת ונביאי שקר בהם צריך לטפל.  היו עבדים ויש אדונים יש בני העם ויש  זרים. יש קדושה לעם ישראל ויש הכרה בעמים אחרים. אפילו בעולם החי יש כשרים ויש טרפים.גם לאדמה החקלאית יש לתת מנוחה אחת לשבע שנים וכמובן יש עשירים ויש אביונים. כמו שנאמר:"כי לא יחדל אביון מקרב הארץ על כן אני מצווך לאמור פתוח תפתח את ידך לאחיך האביון לענייך ולאביוניך בארצך", בואו נשנה את הדיסקט ונרפא במקום להדגיש את החוליים.

 נוסיף אור  במקום לגשש באפילה.

שבת שלום וחודש רחמים וסליחות מבורך

ח.ד. מודיעין 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים