חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת שופטים תשע”ח

 

כמה נושאים מעסיקים אותנו השבוע: חוק הלאום, הצעת ההסדרה עם חמס, בית המשפט העליון מועמדים לרמטכלות וחוק הגיוס , ולכולם יש תזכורת בפרשת שופטים:

 

כמה נושאים מעסיקים אותנו השבוע: חוק הלאום, הצעת ההסדרה עם חמס, בית המשפט העליון מועמדים לרמטכלות וחוק הגיוס , ולכולם יש תזכורת בפרשת שופטים:

אחת ההפתעות שלא מרבים לדבר עליה היא: איך מייד עם הקמת המדינה- לפני שבעים שנה-

הצליחו המייסדים (שלא כולם הגיעו ממדינות דמוקראטיות) להקים מערכת שלטונית במהירות.

התשובה לכך רבותי נמצאת בפרשה."שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך" למרות אלפיים שנות גלות  הצליחו היהודים בכל מקום לקיים חיי קהילה עם תרבות שלטונית של בתי דין . הנהגה רוחנית של רבנים מוסדות צדקה שדאגו לחלשים בקהילה.

חלק גדול מהפרשה  עוסק בהצבת גבולות חברתיים.  במיוחד  נוהלי השלטון והפרדת רשויות.  מתחילים  בשופטים ושוטרים,  איך לנהל משפט עם חקירת עדים נאמנים

. גם  מעמד המלך(השליט),חובותיו וזכויותיו  מוזכר בפרשה יחד עם מעמד הנביא(התקשורת)?   שישמש כאופוזיציה  לשלטון שעלול לטעות.  אפשר לסכם  ולומר שלכל  מעמד יש מגבלות.  הפסוק המסכם  זאת בשמירת הגבולות: " לא תסיג גבול רעך"!

כשחושבים על ההסלמה  בעזה יש לזכור את הכלל הראשון בניצחון בקרב  :"כי תצא למלחמה על אויביך". יש לנהל את הקרב  בשטח האויב. בהמשך  היה כהן משוח המלחמה מעודד את החיילים - מזכיר ללוחמים   לא לפחד כי השם עוזר להם ונלחם להם עם אויביהם.  גם חוק הגיוס נרמז שהרי בהמשך משחררים מספר חיילים(עם בעיות אישיות) מחובת ההתגייסות כדי להבטיח את הניצחון המובטח. יש  להתחיל בקריאה לשלום  ואם האויב מסרב להפסקת אש יש למגר אותם. יש לצור על העיר ולהכות  את הלוחמים ללא רחם. אומנם מצווים אנו לחוס על הנשים והילדים מסיבות הומאניות.  מול האכזריות של  תושבי עזה ששורפים לנו את השדות התורה אוסרת לגדוע עצי פרי . ומול ההססנות התורה מחייבת  לקבל הכנעה ברורה של  האויב.

רק ימים ואולי שנים יעברו עד שנהיה בטוחים שאומנם הבסנו את האויב מדרום ונקוה שאי הבהירות  לא תעורר תיאבון אצל האויבים שבצפון.

שבת שלום.

ח.ד.(אשמח לקבל ולקרוא תגובותיכם)

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים