חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

הערב חוגגים עצמאות - כל האירועים

 

זמרים, רקדנים, הרכבים ולהקות יופיעו בשבע במות ברחבי העיר * השנה התחדשה העיר בקישוטי תאורה חדשים  * למעלה מ-900 שוטרים, מאבטחים וסדרנים ישמרו על הסדר הציבורי ברחבי העיר . כל זאת, הערב ברחבי ראשון לציון. בואו לחגוג

 

אירועי החג בראשון לציון יתקיימו השנה בשבע במות ברחבי העיר- גן המושבה, בית העם, פארק הזיכרון, נאות שקמה, שיכון המזרח, רמת אליהו ונווה חוף. להקות, זמרים הרכבים ורקדנים שונים יופיעו במהלך הערב. בארבע במות יחלו האירועים בכוכבי ילדים לטובת הקטנטנים.

בגן המושבה יעלו צמד כוכבי הילדים חיפזון וזהירון ולאחר מכן יופיעו גידי גוב וקרולינה. בבית העם יופיע הזמר יובל חלף עם חגיגה בלתי פוסקת של שירים ישראליים מכל השנים לצד קלאסיקות ים תיכוניות. הוא יארח את חבורות הזמר חופים, כרמים ושחפים.

בפארק הזיכרון יופיע סאבלימינל מלווה שלושה זמרים ו DJולאחר מכן תעלה זהבה בן. עוד יופיעו על הבמה: בתי הספר למחול קריית גנים, ווקאל, קריית ראשון כרמים ונאות אשלים .

בבימת פארק נאות שקמה תופיע כוכבת הילדים מורני אלופה ולאחר מכן הראל סקעת ורגב הוד . יעלו ויופיעו גם להקות המחול מבתי הספר נאות שקמה, ניצנים ונווה דקלים.

בבימת נווה חוף יופיעו כוכבת הילדים צ’ופצ’יק, הזמרת הוותיקה – אביבה אבידן ושרון חזיז . בית הספר למחול נווה חוף יופיע על הבמה.

בבימת רמת אליהו יופיע הזמר והמלחין אביהו מדינה וכן שרון חזיז . עוד יופיעו על הבמה להקות המחול "עינבר", "זוז דאנס", "התדר" ו-"noname". במקום יהיה מתחם פעילויות חינמיות לילדים –הולכי קביים, סדנאות יצירה, הפעלה ועוד.

בבימת השיכון יעלה מופע לכל המשפחה- נתי הגעתי הופעתי . כמו כן יופיע גם איציק קלה עם הלהיטים החדשים והישנים. אחד מכוכבי הנוער הגדולים בישראל, לי בירן יופיע גם הוא בשיכון המזרח. על הבמה יופיעו גם בתי הספר למחול מישור הנוף ובית הספר שיכון המזרח.

כמובן כמיטב המסורת יתקיימו בכל הבמות מופעי זיקוקים. בחלק מהבמות יחל מופע הזיקוקים ב-22:00 בערב ובחלקן מעט מוקדם יותר לטובת הילדים שנשארים ערים כדי לצפות במסורת השנתית.

 

קישוטים חדשים ברחבי העיר

השנה התחדשה ראשון לציון בקישוטי תאורה חדשים בעלות של כמיליון שקלים שיתרמו לתפאורה מוארת וצבעונית לאווירת החג.

לאורך רחוב הרצל הותקנו קישוטי תאורה על עמודים, כך גם ברחובות ז’בוטינסקי, הכרמל וזד"ל. בגן המושבה הוצבו רשתות תאורה על עצי הדקל ועל יתר העצים בגן יוצבו דמעות לדים. במדרחוב רוטשילד יוצבו נטיפי תאורה על עמודים וכן על המרפסות הפונות למדרחוב.

בנוסף הציבה העירייה דגלים בשכונות קרית ראשון, שיכון מזרח, נחלת יהודה, נווה חוף, רמת אליהו ונווה ים. דגלים הוצבו גם בחוף הים, בסמוך לבית העלמין הצבאי ובצירים ראשיים כמו  משה דיין, הרצל, ז’בוטינסקי, הכרמל, ירושלים, שדרות יעקב, יגאל אלון, שדרות נים ועוד. יש לציין כי במהלך העבודות המשיך אגף החשמל בעירייה בתחזוקה השוטפת של התאורה העירונית ושלטי העיר.

יום למחרת (12.5.16) יפתח מוזיאון ראשון לציון את שעריו בין השעות 10:00 ל-14:00. במקום יתקיימו פעילויות בסימן" הפסיפס הישראלי". בין היתר יתקיימו סיורים מודרכים  סביב סמלי הלאום שנוצרו בראשון לציון, ביקור במרתף בו גר מחבר "התקווה", נפתלי הרץ אימבר ובמיצג הדגל אשר נוצר והונף לראשונה בראשון לציון. במקום יהיו מתחמי יצירה לבניית כלי נגינה מכל העולם ויעלה מופע ישראלי רב תרבותי סוחף בכלי נגינה מכל העולם בשיתוף הקהל. הכניסה חופשית.

ראש העירייה, דב צור: "אני מזמין את כל התושבים לחגוג את יום הולדתה של מדינתנו וליהנות מההיצע התרבותי הנרחב של חגיגות יום העצמאות בעיר. חג שמח לתושבי העיר".

חברת המועצה ומחזיקת תיק התרבות, קרן דנה ג’דה, הוסיפה: "אני שמחה שלאור הביקוש בשנה שעברה לבמת המשפחות, דאגנו שיהיו השנה מופעי ילדים שיפתחו את חגיגות יום העצמאות בבמות במזרח, מרכז ובמערב.  גם השנה בהמשך ליוזמה בשנה שעברה, יוכלו בעלי מוגבלות פיזית, בתיאום מראש, להגיע הכי קרוב לאזור הבמות. נמשיך להתאים את המופעים לכלל הציבור".

מנכ"ל החברה לתרבות, ספורט ונופש, המפיקה את האירועים, אלי פולק: "כבכל שנה, גם השנה דאגה החברה העירונית להקים שבע במות מלאות שמחה ותוכן עם מיטב האמנים, להקות מחול וזמר ומפגן זיקוקי דינור. גם בחברה לביטחון וסדר ציבורי נערכים לקראת אירועי יום העצמאות, בשיתוף עם משטרת ישראל. למעלה מ-900 שוטרים, מאבטחים, סדרנים ומתנדבים ישמרו על הסדר הציבורי במהלך האירועים.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים