חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה חשוב לבדוק לפני רכישת מכשיר שמיעה

 

אחד מכל שלושה אנשים מעל גיל שישים וחמש סובל מבעיית שמיעה בדרגה כזו או אחרת, ומכשיר שמיעה עשוי לעזור לחלק ניכר מהם לחזור להתנהל כרגיל.

 

אחד מכל שלושה אנשים מעל גיל שישים וחמש סובל מבעיית שמיעה בדרגה כזו או אחרת, ומכשיר שמיעה עשוי לעזור לחלק ניכר מהם לחזור להתנהל כרגיל. תפקידו של מכשיר השמיעה לאפשר לחזור לשמוע צלילים שלא ניתן לשמוע ללא המכשיר, ואף לחדד את התקשורת עם הסביבה. באופן כללי נציין שהצלילים מורכבים ממגוון תדירויות שונות וביכולתם להגביר צלילים וקולות בהתאם לדרגת הלקות – במיוחד צלילים שמרכיבים דיבור.

שלבים מקדימים

לצד העובדה שרבים סובלים מהתופעה, נמצא שקיימים בשוק לא מעט מכשירי שמיעה, וכאן יש לשאול את השאלה מה יש לבחון בטרם בוחרים מכשיר כזה או אחר. ראשית נציין שאין לפסוח על אבחון מקצועי. לשם כך יש לפנות אל רופא אף אוזן גרון ולבדוק האם ישנו טיפול רפואי שעשוי לפתור את הבעיה. עם זאת, אם מתברר שרצוי להיעזר במכשיר שמיעה, הרי שאז יש לחבור אל קלינאי תקשורת, ויחד עמו למלא שאלון שייעודו להתאים את מכשיר השמיעה האידאלי עבור כל אחד ואחת. כמו כן, לאחר שבוחרים את המכשיר הרצוי, יש לחזור עמו אל קלינאי התקשורת ויחד אתו לוודא שאכן התבצעה בחירה נכונה.

דגשים חשובים

בטרם בוחרים מכשיר שמיעה, יש להבין ששיקולים פרקטיים מנצחים שיקולים אסתטיים. עוד יש לבחון האם האדם עבורו מיועד המכשיר יכול להפעיל אותו באופן עצמאי (כלומר, יכול לתפעל מוטוריקה עדינה), יש לוודא שהאוזנייה מותאמת כראוי, יש לברר האם החנות מציעה מבחר גדול של דגמים ממגוון חברות ויש לבחון האם ישנה האופציה להתנסות במכשיר בחנות (ולו על מנת להשוות בין מכשיר אנלוגי לבין מכשיר דיגיטלי). בנוסף לכך, יש לבחון האם ניתן לקחת את המכשיר לתקופת ניסיון, יש לברר האם קיימת כתובת אליה ניתן לפנות למטרות ייעוץ והכוונה גם לאחר שהמכשיר נרכש, יש להשוות מחירים, יש לבדוק אופציה לקבל מכשיר חלופי כאשר המכשיר הנוכחי יצא משימוש, יש לבחון רזומה ואף לדבר עם לקוחות קיימים, חשוב לברר האם ניתן לשלב אמצעי עזר נוספים, יש לבחון מה בדיוק כוללת תעודת האחריות ואף היכן מבוצעים התיקונים (בארץ או בחו"ל).

סוגי מכשירים

באופן כללי ניתן לציין שיש ארבעה סוגים עיקריים של מכשירי שמיעה. יש מכשיר שמורכב בתוך תעלת האוזן, יש מכשיר שמורכב באוזן, יש מכשיר שמורכב מאחורי האוזן ויש מכשירים שמיועדים עבור בעיות יותר נקודתיות. בכול אופן, בין אם בוחרים במכשיר כזה או אחר, תמיד מומלץ לבקש מאודיולוג שיכוון את המכשיר הנבחר, כדי שתשמעו רק את התדרים הרצויים לכם.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים