חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

לראשונה בישראל: תלמידים יעברו הכשרה בחילוץ

 

פיקוד העורף ועיריית ראשון לציון בפיילוט: יכשירו תלמידי כיתות י’ בחילוץ ראשוני * המטרה היא להכשיר את כל תלמידי כיתות י’ בארץ כך שיהוו כוח סיוע עצמי ראשוני שתפקידו לפנות את השכבה הראשונה באזור הרס * במקביל עיריית ראשון לציון כבר הכשירה 250 מעובדיה

 

תסריט בלהות של קריסת בניין על רקע מצב בטחוני או רעידת אדמה הוא לא דמיוני. רק בשבוע שעבר הורגשה רעידת אדמה קלה באילת ומומחים טוענים שרעידת אדמה בישראל היא רק עניין של זמן. עיריית ראשון לציון החלה כבר לפני שלוש שנים להכשיר את עובדיה בקורס חילוץ אותו מעבירים מחלצים מפיקוד העורף, עתה החליטו בפיקוד העורף בשיתוף העירייה להכשיר תלמידי כיתות י’ שיהוו כוח סיוע עצמי ראשוני ויוכלו להתמודד עם פינוי וחילוץ מהשכבה הראשונה באתר הרס. מדובר בפיילוט שבמידה ויצליח, יתפשט לכל הארץ ויכשיר עשרות אלפי תלמידים.

רק בראשון לציון יש כ-3000 תלמידי כיתות י’, הראשונים שנבחרו לקחת חלק בפיילוט הם ארבע כיתות מבית הספר ראשונים- מקיף י"א ומתיכון נעמת. הקורס יחל בשבוע הבא בבתי הספר עצמם, כאשר החלק הראשון יתקיים בכיתה ויועבר במסגרת הרצאות והדרכות ואילו החלק השני יהיה מעשי יותר ויתקיים בחצר בית הספר שם יוקמו אתרי הרס והתלמידים יתמודדו גם עם חיתוך ברזל והנפה באמצעות מגבה מכני.

תלמידי כיתות י’ נבחרו מכיוון שהם מספיק בוגרים כדי להתמודד עם סיטואציה כזו ומצד שני הם לא בשכבות העסוקות במבחני בגרויות. כמו כן, לאחר ההכשרה תהיה להם עוד שנתיים במערכת והם למעשה יהיו הכוח המחלץ הראשוני באזור בית הספר.

את היוזמה מקדם אגף החירום בחברה לבטחון, עד כה הוכשרו 250 עובדי עירייה שהשתתפו בסדנאות תיאורטיות, תרגול הוצאת לכודים מבין ההריסות, הבחנת היקף הפגיעה, וכן הענקת עזרה ראשונה, כיבוי אש ועוד. המטרה היא להכשיר עובדי הציבור לחבור לגופי ההצלה במשימה לנצל את פרק הזמן הקצר בו ניתן להציל ניצולים לאחר רעידת אדמה.

סגן וממלא מקום ראש העירייה, רז קינסטליך המחזיק בתיק החברה לבטחון, אמר: "במסגרת מוכנות העיר למצב חירום, אנחנו נערכים לכל תרחיש במסגרתו נאלץ להתמודד עם מצבי קיצון, החל מאירועי פעילות חבלנית עוינת, כלה באירועי ירי תלול מסלול אל עבר העיר ועד אירוע של רעידת אדמה, לא עלינו. שמנו למטרה, לא נשקוט על השמרים ונעמוד על המשמר,  כוח מסייע ראשוני בכל מקיף בעיר יכול להוות מכפיל כוח משמעותי בזמן אמת ויאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם הבאות. אנו שואפים לספק לתושבי ראשון לציון את המיטב בכלל תחומי החיים ובביטחון האישי בפרט". מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף: "עלינו לדמיין תרחיש שנופלים עשרות טילים או תרחיש של רעידת אדמה חזקה. במצב כזה, אנו לא יודעים עד כמה גורמי החילוץ הארציים יהיו זמינים, כך שכל כוח מחלץ זמין יכול להיות לעזר ואף להציל חיים".

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים