חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שילוח בינלאומי - לא רק לתאגידים

 

שילוח בינלאומי היה בעבר נחלתם של תאגידי ענק, אך כיום קל יותר לשנע סחורות ממדינה למדינה. ההוכחה לכך היא שיש סוגים שונים של שילוח והעובדה שגם חברות קטנות ובינוניות יכולות להשתמש בשירות הזה

 

שילוח נוגע ליבוא ויצוא והוא עוסק במכלול התחומים השונים של סחר בינלאומי. באמצעות שילוח בינלאומי ניתן לשנע סחורות ומוצרים ממקום למקום על פני הגלובוס. שירותי השילוח כוללים לוגיסטיקה, הובלות מוצרים, שינוע, העמסה על מכולות והעברת סחורה. כמו כן, יש אפשרות לבצע שינוע אווירי על מנת לחסוך זמן בתהליכי יבוא ויצוא.

הנקודה המעניינת היא שלא תמיד שילוח בינלאומי היה אופציה רלוונטית עבור חברות קטנות ובינוניות. רק בשנים האחרונות החל הכפר הגלובאלי לשנות את מערכי השילוח, ולהפוך את השינוע בין מדינות לחלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים.

השינויים הכלכליים הביאו לגידול בהיקף הסחר הבינלאומי, לשינוי באופן היצור ולהגירת עבודה. אם למשל בשנת 1986 עמד היקף הסחר הבינלאומי על 2,000 מיליארד דולר, הרי שבסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת הוא כבר הגיע ל-5,200 מיליארד. זו עלייה של 260% והמשמעות שלה בפועל היא ריבוי מוצרי יבוא וגידול ביבוא מוצרים מכל הענפים והתחומי.

איך חברות קטנות ובינוניות יכולות לנצל את מערכי השילוח?

שילוח בינלאומי הוא כבר לא נחלתם של תאגידי ענק וחברות קטנות ובינוניות יכולות לנצל את התשתית שהוקמה לצרכיהן. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להכיר את ההבדלים בין מאפייני השילוח השונים. שילוח ימי נשלח על ידי ספינות ומתאים להעברת משלוח מסורבל וסחורות גדולות. הוא מאלץ הקצאה של זמן רב יותר, לוגיסטיקה מסובכת ופתרונות אחסון.

מנגד, שילוח אווירי נעשה על ידי כלי טיס והוא מיועד לתעבורת משלוחים חשובים עם אורך חיים קצר. שילוח אווירי רלוונטי למשלוחים שבהם מהירות האספקה עומדת בראש סדר העדיפויות וקובעת גם את שאר השיקולים. כמו כן, מיותר לציין שהשילוח האווירי הוא גם היקר ביותר.

שילוח יבשתי מבוצע בתוך היבשת והוא מאפשר להעביר טובין, סחורות או חפצים אישיים ברמה גבוהה יחסית של אבטחה. המוביל הבינלאומי בכל מקרה צריך להיות רשום בפנקס המשלחים ברשות המכס ועליו לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות.

כמה עולה לבצע את השילוח?

עלות השילוח נקבעת לפי אופי השירות והמרחק בין מדינת המוצא והיעד. בנוסף, קיימות הוצאות עיקריות שכרוכות בהעברת מטען ממוכר לקונה. הוצאות אלו מתייחסות לאריזה, הובלה פנים ארצית במדינת היצוא, הובלה ראשית, הובלה פנים ארצית במדינת היבוא, הוצאות נמלים, הוצאות תהליכי מכס, מיסי יבוא ובמידת הצורך גם ביטוח ימי, אווירי או יבשתי.

לסיכום, כל חברה מוזמנת לנצל את מערכי השילוח כדי להגדיל את פוטנציאל היצוא. השילוח הבינלאומי מבוצע על בסיס יומי ובדרכים שונות והוא לא מיועד רק לתאגידים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים