חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

עורך דין צוואות

 

אף אחד, אינו יודע מה גורלו ולבטח לא לחשוב על הרגע שבו הוא יצטרך להיפרד מהחיים. לרוב, ההשלכות  הכלכליות במותו של האדם על יקיריו עשויות להיות משמעותיות

 

אף אחד, אינו יודע מה גורלו ולבטח לא לחשוב על הרגע שבו הוא יצטרך להיפרד מהחיים. לרוב, ההשלכות  הכלכליות במותו של האדם על יקיריו עשויות להיות משמעותיות. זו הסיב כי כל אדם בחייו, חייב לתכנן באופן מוקפד וחוקי את חלוקת רכושו ולכן, מומלץ לפנות אל עורך דין צוואות , על מנת שיוכל לערוך עבורו צוואה מסודרת.

 הצוואה  מהווה מסמך חשוב, כאשר היא מתייחסת לרכוש  של מי שעבר עבורו במשך כל ימי חייו ובעמל רב. יש לחשוב היטב ולתכנן נכון את תוכן הצוואה ולהתייעץ עם עו"ד לדיני משפחה שהוא זה אשר מוסמך לערוך צוואות.

 ניסוח הצוואה על פי רצון המצווה- כלל ראשון במעלה

 את הצוואה, יש לנסח בזהירות וברגישות באופן המקצועי ביותר וכן, לשים לב היטב לכל סעיף בה, היות ולאחר מותו של המצווה, אם הצוואה אינה ברורה, ייתכנו קשיים לא מעטים ליורשים ויש למנוע אותם מראש באמצעות עורך דין צוואות, אשר יקפיד על כל פרט ויעקוב אחר רצונו של המצווה.

 החשיבות בעריכת צוואה תקנית היא על מנת שלא יוטלו בה ספקות, יצטרכו לבצע פרשנות צוואה בביהמ"ש, או שהצוואה פגומה חלילה ועשויה לפגוע בתוקפה או במצב גרוע יותר, אף להביא לביטולה, מה שיגרום למלחמות מכוערות מצד היורשים.

 היתרונות הרבים בעריכת צוואה

 כאשר עורכים צוואה ומפקידים אותה אצל רשם הירושות, הרכוש יתחלק על פי המצווה בצוואה ולא תהיינה מחלוקות ומרבות בין היורשים. חוק הירושה, מגדיר היטב את חלוקת רכושו של המצווה וכאשר צוואה זו ערוכה על פי חוק, כך שלמעשה הצוואה עצמה שומרת על ירושת המנוח ומאפשרת לה להישאר בתוך המשפחה.

 4 דרכים שבאמצעותן ניתן לערוך צוואה

  על פי סעיף 18 לחוק הירושה, קיימות 4 דרכים שעל פיהן ניתן יהיה לערוך צוואה: צוואה בכתב שהיא השכיחה ביותר ונערכת בפני  עו"ד  כאשר עליה לשאת את חתימת המצווה ותאריך עריכתה. צוואה בעל פה, הינה סוג די חריג של צוואה היות ויש בה ברירת מחדל ולרוב אין תוקף לצוואה בעל פה, אלא אם כן מדובר על אדם גוסס שלא הספיק לכתוב צוואה ע"י עו"ד.

 צוואה בפני עדים- הינה צוואה אשר נערכת מול שני עדים ועליהם לחתום על הצוואה וחתימתם הינה עדות שהיא נערכה כדין. על הצוואה לשאת את חתימתו של המצווה ותאריך עריכתה. הדרך הרביעית לערוך צוואה, היא צוואה בפני רשות- על פי סעיף 22 לחוק הירושה, צוואה בפני רשות, הינה צוואה שנערכת בהקראה או בהפקדה של הצוואה הכתובה בפני רשות ציבורית והכוונה היא אל ביהמ"ש לענייני משפחה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים