חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ראש העיר, איך אתה מתכנן למנוע מילדים מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים?

 

שמואל אבואב מנכ״ל אור ירוק: ״אנו מצפים מראשי הערים לדאוג לאכיפה עירונית בנושא בכדי שהחוק החדש יהיה אפקטיבי וכן לבצע פעילויות הסברה לנושא בכל בתי הספר בעיר”

 

בשבוע שעבר, 9 במרץ, אושרובועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, תקנות חדשותהקובעות כי על אופניים חשמליים יוכלו לרכב רק בני נוער מגיל 16 ומעלה. המשמעות היא, כי ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אשר ירכבו על אופניים חשמליים - יעברו על החוק.

בכל עיר ישנם אלפי ילדים ובני נוער בגילאי 10-16 וחלק גדול מהם בעלי אופניים חשמליים. על פי שר הפנים, אריה דרעי, יוענקו סמכויות האכיפה על חוק האופניים החשמליים גם לפקחים העירוניים. כלומר, למעשה, ראשי הערים הם האחראיים על כך שילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לא ייסעו על האופניים החשמליים בעיר.

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר נמצאכי מגמת העלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הולכת וגדלה בכל שנה.

 בחציון הראשון של שנת 2015 אושפזו בבתי חולים  213 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים לעומת 70 בני אדם שאושפזו בתקופה המקבילה בשנת 2014 -פי שלושה יותר. 90% מהמאושפזים היו הרוכבים עצמם ו-10% הולכי הרגל, כאשר אחד מכל שלושה שאושפז היה ילד מתחת לגיל 14-גיל אסור לרכיבה.

שמואל אבואבמנכ"ל עמותת אור ירוק: "אישור העלאת גיל הרכיבה ל-16הוא צעד מבורך ונכון, במיוחד נוכח המעורבות הגבוהה של ילדים מתחת לגיל 14 בתאונותאופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. אנו מצפים מראשי הערים לדאוג לאכיפה עירונית בנושא בכדי שהחוק החדש יהיה אפקטיבי וכן לבצע פעילויות הסברה לנושא בכל בתי הספר בעיר".

יסמין לאויקליסקי, ע.דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 050-4488349

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים