חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

פסטיבל צלילי סתיו 2014

 

פסטיבל הסתיו ננעל בהופעה בלתי נשכחת של דני סנדרסון שהרים על הרגליים אולם עמוס ומלא עד אפס מקום

 

יותר מ-10,000 תושבים נהנו בסוף השבוע האחרון מהפסטיבל המוסיקלי במודיעין מכבים רעות. זאת במסגרת פסטיבל "צלילי סתיו", המתקיים זו השנה ה15 בעיר. המשתתפים נהנו מעשרות הופעות  בסגנונות שונים ומגוונים שהתקיימו ברחבי העיר, ממוסיקה קלאסית, מוסיקת עולם, ג'אז ועד רוק ומוסיקה ישראלית.

את הפסטיבל, שהפיק אגף תרבות ואירועים של העירייה, פתח המופע של שלמה גרוניך ומארש דונדורמה שאירחו את דני רובס וליאורה יצחק. מאות הצופים שמילאו את היכל התרבות העירוני זכו ליהנות מהופעה מרשימה וסוחפת עם להיטיו המוכרים של גרוניך לצד חומרים מקוריים ועממיים של דונדורמה. לאחר מכן, בלובי של היכל התרבות נהנו שוחרי המוסיקה ממופע מחווה ללהקת כוורת, של "אנשי הארון" שישה מוסיקאים ויוצרים צעירים ששיחזרו את חוויית כוורת הן בעיבודים המוסיקליים והן בתלבושות וההומור שאפיינו את הלהקה.

דני סנדרסון מרים אולם מלא על הרגליים

ביום שישי נהנו התושבים ממגוון הופעות שנערכו ברחבי העיר. את הבוקר פתחה הזמרת, נורית גלרון, במופע חדש וקצבי אליו הגיעו מאות תושבים. באותה שעה התקיים בהיכל התרבות המופע "Historia d'un amor" , מופע אהבה ותשוקה מרחבי העולם בליווי כינור ופסנתר. בהמשך יום הופיעו בפני התושבים גם להקת "הפרה הצוחקת" הרכב עממי, צבעוני ומשמח שהביא איתו את חדוות האנושיות וחגיגת החיים. בפארק הקסום שברחוב עמק החולה נהנו המשתתפים מ"אגדה מוסיקלית קסומה" מופע מלא בהרפתקאות ומסתורין עם מוסיקה ששל צ'יקובסקי, מוצרט ועוד.

את מופעי שישי חתם הזמר, דני סנדרסון במופע אנרגטי וסוחף  עם מיטב הלהיטים מכל הזמנים  ובהם:  "נתתי לה חיי", הגלשן שלי", "דון קישוט", "הלא נודע", "אלף כבאים", "יו יה", ועוד רבים וטובים. גם מחלקת הנוער והצעירים מעמותת סחלבים הצטרפו לחגיגה המוסיקלית וערכו לבני הנוער בעיר הופעה עם מיטב להקות הנוער של מועדון המוסיקה הג'ק שעלו לבמה בזו אחר זו והקפיצו את מאות בני הנוער שהגיעו לחגיגה. לאחר מכן נהנו בני הנוער גם מהופעה סוחפת של צמד הזמרים, גיא ויהל.

ביום שבת התקיימו ברחבי העיר מופעים חוצי דורות ויבשות ובהם מופע של ה"בינבטרון" עם מגוון  שירי ילדות בביצועים סוחפים ומקפיצים. ילדי העיר נהנו מהמופע  "ענן על מקל" שכלל ביצועים לשירים קסומים של סופרת הילדים, רינת הופר. באותו יום התקיימו גם שני מופעים המשלבים פיוטים מהמקורות בעיבודים מיוחדים מופע האיטלקית בליווי הסינפונייטה הישראלית באר שבע ובניצוחו של גיל שוחט וה-The Jazz Pipes, תזמורת הביג בנד הייצוגית של העיר בניצוחו של אלי בנאקוט, ששילבו קטעים ממיטב הקלאסיקות. חובבי מוסיקת העולם נהנו ממבחר מופעים ובהם מופע "טיול בדרום אמריקה" שלקח את הצופים לטיול דמיוני באמריקה הלטינית, באווירה עליזה ובליווי תלבושות מסורתיות וכלים מקוריים. וממופע של הזמרת אילנה אליה "חגיגת מוסיקה כורדית", מופע של אורי ברכה מנגני הגיטרה המובילים בארץ במופע "בוסה נובה בעברית" ששילב עיבודים מקוריים המושפעים ממקורות ים תיכוניים מעולם הג'אז הפלמנקו והבוסה נובה. בנוסף, במסגרת הפסטיבל המוסיקאלי הופיעה גם להקת "הגרובטרון" עם המופע "שירים מכוכב אחר" שסיפק חוויה ישראלית קופצנית ואופטימית לשירי ארץ ישראל. והתזמורת המנדולינות בקונצרט חגיגי לשירי ארץ ישראל היפה בעיבודים ובכתיבה של גיל אלדמע (ז"ל) בניצוחו של רמי בר דויד במופע "צליל בגיל".

ראש העיר חיים ביבס: "אלפי התושבים שהגיעו במהלך סוף השבוע האחרון לעשרות מופעי הפסטיבל נהנו מאירועי תרבות חוצי יבשות וגילאים ומחגיגה מוסיקלית משופעת במופעים ואירועים מכל הגוונים. הפסטיבל השנה היה חוויה ייחודית,

 

חבר המועצה ומחזיק תיק התרבות, אלעד שמעונוביץ: "הפסטיבל השנה היה מוצלח באופן מיוחד ומשך אליו כמות חסרת תקדים של מבקרים. השילוב של פסטיבל מקומי במקומות שונים ולא רגילים בעיר, רשימת אמנים והופעות ייחודית שלא ניתן למצוא בכל מקום, והתייחסות לכלל האוכלוסייה כולל הופעות ילדים, הופעה לבני הנוער ועד אירועים לגמלאים יצרו בעיר סוף שבוע עם חוויה מוסיקלית ייחודית. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוות של האגף לתרבות ואירועים ובראשם אלון שמידט וסיגי

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים