חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נחנכה תחנת השאיבה השנייה שהקים תאגיד המים מניב

 

התחנה מאפשרת להכפיל את יכולת הסניקה, לאגור יותר מים, לחסוך עלויות ולהמשיך בפרויקט הסביבתי הייחודי לעיר

 

ממשיכים לחסוך מים ועלויות: אגם הסופרלנד נחפר בתחילת שנות ה-90 כפתרון ניקוז למי נגר המגיעים מבת ים, חולון ומערב ראשון לציון - סה"כ כ-22,000 דונם. עם התקדמות הבנייה באזור והגידול בכמויות הנגר הובן כי נפח האגם אינו מספיק ודרושים פתרונות נוספים.

לפני כ-18 שנה לערך נבנתה תחנת השאיבה הראשונה. התחנה כוללת שתי משאבות המסוגלות לסנוק כ-7000 מק"ש אל אגם הנקיק. מכון השאיבה הקיים אינו מסוגל לתת פתרון לכמויות הנגר המגיעות בסופות גשם קיצוניות ולכן הוחלט על תגבור המכון הקיים.

המכון הקיים כולל שתי משאבות שגם הן מסוגלות לסנוק כ-3500 מק"ש כל אחת וביחד עם המכון הישן כ-14000 מק"ש. הביצוע כולל גם הנחת קו סניקה בקוטר 36 אינטש מהמכון ועד לאגם הנקיק.

הקמת תא הסגרים והרחבת מכון השאיבה הקיים מאפשרים שליטה ובקרה על כניסת מי נגר עילי אל האגם והוצאתם לאגם הנקיק. ההקמה מאפשרת פתרון לוויסות ואיגום מי הנגר בחורף וכן המשך השימוש באגם לקיט ונופש.

הכנת המכרז והתוכניות לבצוע נערכו במשך כ-6 חודשים. הבצוע החל ב-מרץ 2015, עם סיום תקופת החורף הקודם, והסתיים בימים אלו.

ראש העירייה, דב צור: "אנו משכילים לחסוך מדי שנה כחמישה מיליון שקלים הודות למים אותם אנו אוגרים ובהם אנו משתמשים להשקיית הפארקים והגנים במערב העיר. אני מברך את כל העוסקים במלאכה על שדרוג משמעותי נוסף בתחום אגירת המים ועל העשייה האיכותית שכל-כך חשובה לתושבי העיר."

מנכ"לית תאגיד מניב, סאלי לוי: "בשעה טובה ומוצלחת "גזרנו סרט" לציון סיום בנייתם של  שני פרויקטים ייחודים אשר מעניקים לנו את יכולת השליטה במפלס המים ובאיכות המים באגם ה"סופרלנד":  הראשון הוא פרויקט הגדלת נפח שאיבת המים מהאגם והובלתם בצורה מוגברת לעבר אגם ה"נקיק" הסמוך. בנוסף, אנו שמחים לבשר לתושבי ראשון לציון כי ביצענו עבודות בבניית "סכר אגם הסופרלנד" (תא סגרים). פרויקט זה ישמור את מי האגם נקיים וימנע חדירה בלתי רצויה של מים שאינם איכותיים העלולים לזרום במובילי הניקוז במהלך הקיץ."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים