חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

האוהדת מספר 1

 

אורנה דרומר, ילידת רומניה, ניצולת שואה בת 91, זכתה לכבוד ולהערכה מהעירייה ומהקבוצה אותה היא אוהבת - מכבי ראשון לציון בכדורסל * ויש לה גם טיפ מנצח: ”אם הקבוצה תהיה יותר אגרסיבית, אני בטוחה שנוכל להגיע למקומות הכי גבוהים”

 

קבלו את אורנה דרומר, ניצולת שואה, תושבת העיר בת 91, שבשבוע שעבר זכתה להגשים חלום. שיתוף פעולה בין העירייה, בנות מאמאנט, וכמובן מועדון מכבי ראשון לציון בכדורסל, העניק לדרומר רגעים של כבוד, הערכה והתרוממות רוח, כשהוזמנה להיות אורחת הכבוד במשחק הליגה של מכבי ראשון לציון נגד הפועל חולון.

דקות ספורות לפני המשחק הציג הכרוז את דרומר בפני הקהל, והזמין אותה לפרקט כדי ללחוץ את ידי השחקנים. "התרגשתי מאוד מאוד", מספרת דרומר, ומוסיפה: "אני אוהבת מאוד כדורסל ועוקבת אחרי הקבוצה. אני חושבת שאם הקבוצה תהיה יותר אגרסיבית, נוכל להגיע למקומות הכי גבוהים. דאוסון ומונרו הם השחקנים האהובים עלי ואני מעריכה את היכולת שלהם לקלוע ולצבור נקודות. בסיום המשחק גם פגשתי באולם את ראש העירייה וזה היה מרגש."

סיפור אהבתה של דרומר לספורט החל עוד ברומניה, כשהייתה נשואה לצלם ספורט, ולמדה להכיר את כל ענפי הספורט המובילים. דרומר אוהבת כדורסל, אבל מתחברת גם לכדוריד, כדורגל ("שם אפשר לצעוק ולהגיד באופן חופשי את כל מה שאתה רוצה"), שחייה ואתלטיקה קלה.

רביד שהם לוי, תושבת העיר ופעילה בצוותא עם נשות מאמאנט בפרויקטים ברחבי העיר, זכתה להכיר את דרומר לפני מספר שבועות, ומאז הקשר ביניהן רק הולך ומתהדק: "פגשתי אותה לראשונה ביום המעשים הטובים. הגעתי לביתה עם ילדיי ועם אמי, כדי להעניק לה משלוח מנות ושי מהעירייה. היינו אצלה בבית שעה ופשוט התאהבנו בה. היא אישה מהממת.".

דרומר עלתה לישראל בשנת 1964, בהיותה בת 39, גרה במרכז העיר באזור היקב, יש לה בת אחת, שני נכדים וארבעה נינים. אחותה היחידה מתגוררת בקריות. אמו של יו"ר המועדון, יצחק פרי, היא חברתה של דרומר, והשתיים חברות במועדון גיל הזהב בעיר.

שהם לוי מספרת על הקשר עם דרומר: "בכל שבוע אנחנו מארחים אותה לארוחה משפחתית, ודואגים שעוד אנשים יכירו וישמעו את ספור החיים המרתק שלה. היא חיה כילדה שלוש שנים במחנה עבודה, שרדה אותו, וספור חייה נותן תקווה ומקור להשראה.

"הבן שלי, בר, משחק בקבוצת הקט-סל של מכבי ראשון לציון, וכשהיא סיפרה לנו על אהבתה למשחק, מיד דאגנו להזמין אותה בעזרת המועדון למשחק הליגה הקרוב. היא ממש התרגשה והייתה בעננים."

כעת מתוכננות לדרומר פעילויות נוספות. בנות מאמאנט מתכננות להזמין אותה למשחקיהן בעיר, ועל תחביב ריקודי הזומבה בהם היא נוטלת חלק, היא כמובן לא מוכנה לוותר. רגע, ומה עם משחקי הגמר סל בליגה?!

יש חיים אחרי גיל 90.

קרדיט צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשון לציון

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים