חיפוש
 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

דעבול: מדוע ראש העיר מסרב להפחית את הארנונה

 

דעבול הציע להפחית את מחיר הארנונה – ראש העיר וחברי הקואליציה סרבו.. עוד בשנת 2016 העלה יו”ר האופוזיציה את ההצעה לשינוי שיטת המדידה מברוטו לנטו – אך ראש העיר המכהן וחברי המועצה הצביעו נגד. מ.

 

עוד בשנת 2016 העלה יו"ר האופוזיציה את ההצעה לשינוי שיטת המדידה מברוטו לנטו – אך ראש העיר המכהן וחברי המועצה הצביעו נגד. "ההצעה שלי תפחית את הארנונה בסך של 12% – אני מתחייב ליישם זאת לאחר בחירתי לתפקיד ראש העיר ולהחזיר את ראשון לתושבים", אמר דעבול

רובנו מכירים את הסיטואציה: חוזרים מיום עבודה ארוך, יושבים מול החשבונות ובודקים את הוצאות המשפחה. חשמל, מים, דלק, קניות – ובין היתר גם ארנונה – אותו סכום מרגיז שאנו נאלצים לשלם, המשמש לשירותים שניתנים לנו על ידי העירייה. ואם נגיד לכם שהייתה יוזמה להפחתת הסכום אך היא נבלמה על ידי העירייה? תתרגזו עוד יותר, ובצדק.

מסתבר שבשנת 2016 העלה יו"ר האופוזיציה בראשון לציון, אסף דעבול, הצעה לשינוי שיטת מדידת הארנונה בעיר – מברוטו לנטו. לכל רשות מקומית ישנם תעריפי ארנונה שונים וכן אף שיטה שונה למדידת שטח הנכס – בשיטת הברוטו נכלל השטח החיצוני, בעוד שבשיטת הנטו רק קירות הפנים נמדדים. על רקע המחאה החברתית באותה תקופה וכתוצאה מהמצב הכלכלי והחברתי בישראל, הציע דעבול להיטיב עם תושבי העיר באמצעות הקלה משמעותית במחיר הארנונה.

עד כאן המצב נשמע חיובי – אלא שמתברר כי במהלך חודש אוגוסט 2016 ראש עיריית ראשון לציון התנגד והעלה בפני חברי המועצה את האפשרות להסיר את הצעתו של דעבול מסדר היום ולמנוע את הפחתת המחיר עבור התושבים. חברי הקואליציה הצביעו בעד להסיר את ההצעה מסדר היום ויחד עם ראש העיר דב צור מנעו כאמור את היוזמה של דעבול.

בכך ראשון לציון לא הצטרפה לרשימה ארוכה של ערים בישראל אשר מחשבות את הארנונה בנטו, זאת על מנת להיטיב עם התושבים. בין היתר ניתן למצוא ברשימה את חיפה, הרצליה, ירושלים, חולון, רמת גן, תל אביב ורחובות.

"לצערי הרב ראש העיר וחברי המועצה מהקואליציה החליטו להפנות עורף לתושבים ולדחות את הצעתי", התייחס אסף דעבול לנושא, "אני מתחייב להפחית את מחירי הארנונה ב-12% לאחר בחירתי לתפקיד ראש העיר. הסוגיה הכלכלית במדינת ישראל קשה ומורכבת - אני מתחייב להמשיך ולפעול למציאות הפתרונות ולהחזיר את ראשון לתושבים". 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים