חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השכונה החדשה מחכה למפוני רמת אליהו

 

תוכנית להקמת 3,500 יח”ד הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית.  השכונה החדשה תקבל את התושבים הראשונים שיפונו מרמת אליהו במסגרת התכנית העתידית לשכונה

 

פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בארץ ממשיך לקרום עור וגידים. התוכנית המורכבת עליה שוקדת עיריית ראשון לציון בשנים האחרונות מתקדמת עם ההחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להמליץ על הפקדת תוכנית "נחלת עילית" בוועדה המחוזית. מדובר בשכונה חדשה, מערבית לשכונת נחלת יהודה, שתכיל למעלה מ-3500 יחידות דיור, כאשר 2500 מהן מיועדות לתושבים שיועברו משכונת רמת אליהו במסגרת תוכנית בינוי-פינוי-בינוי.

שכונת נחלת עילית כוללת  כ- 25 מבני מגורים בני 6-8 קומות, כ- 13 מבני מגורים בני 20 קומות וכשמונה בניינים בשימושים מעורבים, כלומר כאלו שיכילו מסחר, תעסוקה ו/או מגורים בני 6-8 קומות. המסחר והתעסוקה מתוכננים לאורך שדרה ראשית ולא במרכזי מסחר וזאת על מנת לאפשר גישה נוחה מכל אזורי השכונה. השכונה כוללת כ- 70 דונם למבני ציבור שיכללו גני ילדים, בתי ספר ומבני תרבות דת ורווחה.

רשת שבילי האופנים מלווה את השכונה הן ברחובות ראשיים והן בשטחים הפתוחים ומאפשרת תנועה נוחה בין כל חלקי השכונה ואף מחוצה לה.

(נחלת יהודה) השכונה החדשה - בחלק העליון של התמונה

בנוסף לאישור השכונה החדשה, הוצגו במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עקרונות התוכנית של רמת אליהו על ידי מהנדס העיר, אדריכל אלי יהלום.

התכנית מציעה יצירת רשת דרכים רציפה הכוללת הוספת כביש צפונה דרך רחוב בן צבי לחולון ולדרום וכן ציר המקשר מערבה בגשר מעל לכביש 4 המתחבר לשכונה החדשה המתוכננת "נחלת עילית". התכנית מייצרת שדרה עירונית חדשה המערבת בין מסחר ומגורים ויוצרת רצף שטחים ציבוריים פתוחים ובנויים. במקום יהיה תמהיל מגוון של בניינים, בנייה מרקמית של שמונה קומות וכן בנייה לגובה של עשרים קומות. אדריכלית נעמה מליס, שמשרדה אמון על תכנון השכונה, הסבירה כי מדובר בתהליך ארוך והשכונה צפויה לשנות את פניה לאורך הזמן וכמובן שנדרשת סבלנות רבה ורצון טוב מצד כל המעורבים.

נזכיר כי בתחילת השנה הוקמה מנהלת רמת אליהו שבראשה עומד ניצב בדימוס, דוד מנצור, ותפקידה ללוות את התכנון ולפעול מול תושבי השכונה להסברת התוכנית ולסייע לתושבים בכל שלבי הפרויקט עד קבלת מפתח לדירה חדשה. כמו כן אמונה המנהלת על ניהול המגעים עם גורמי המדינה באשר לביצוע הפרויקט, לרבות תיאום מכרזים מול רשות מקרקעי ישראל ופעילות מול יזמים, שיפעלו בשכונה ובשכונות הקולטות.

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: "שקדנו על התכנית הזו זמן רב משום שלשכונה כמו רמת אליהו לא הספיקו הפלסטרים שניתנו לה לאורך השנים. הגיע הזמן לשינוי בסיסי מהשורש שיעמיד את השכונה בשורה אחת עם כל שאר השכונות בראשון לציון. מדובר בתכנית המאתגרת ביותר שאני זוכר בכל ימי במועצת העיר, כבר למעלה מ-20 שנה. יש לנו עוד דרך ארוכה עד ליישום התכנית, אבל תושבי רמת אליהו יכולים כבר לראות את האור ולדעת שיש להם אופק אמיתי שיבטיח שינוי מהותי באיכות החיים בשכונה".

 

קרדיט צילום: ראש העירייה על רקע תוכנית בינוי פינוי פינוי- צילום יוסי אלתרמן

כל יתר התמונות קרדיט עיריית ראשון לציון

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים