חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

הצצה ראשונה: כך יראה מעגן הסירות באגם ראשון

 

בעלות של כמיליון שקלים יוקם באגם ראשון מעגן של כארבעים סירות שייט ללא מנוע * זהו המשך פיתוח האגם שעל גדותיו הוקם קומפלקס הקולנוע היס פלאנט, מתחם אירועים וכנסים, מסעדות, בתי קפה וטיילת מעץ על פני המים * הדבר הבא- מתקן רחיפה יחיד מסוגו בישראל נבנה בימים אלו

 

 

בעלות של כמיליון שקלים יוקם באגם ראשון מעגן של כארבעים סירות שייט ללא מנוע * זהו המשך פיתוח האגם שעל גדותיו הוקם קומפלקס הקולנוע היס פלאנט, מתחם אירועים וכנסים, מסעדות, בתי קפה וטיילת מעץ על פני המים * הדבר הבא- מתקן רחיפה יחיד מסוגו בישראל נבנה בימים אלו

הפיתוח סביב אגם ראשון בעיצומו. עיריית ראשון לציון מתכוונת להקים בשנה הקרובה מעגן של כארבעים סירות שייט ללא מנוע בעלות של כמיליון שקלים. אחרי השלמת הטיילת העשויה עץ (דְּק) שהוקמה על גדות האגם וכמובן פיתוח מרכזי המסחר והבילוי שעל גדותיו כמו קומפלקס הקולנוע "היס פלאנט", מתחם האירועים והכנסים "לאגו", המסעדות ובתי קפה שלאורך הטיילת, מעגן הסירות יכניס נופך נוסף של תיירות ופנאי. המעגן יכלול גם מבנה של כמאה מ"ר לצורך משרד, אחסון וסככת פעילות וימוקם בגדה המערבית של האגם. על העבודות להקמת המעגן אמונה החברה הכלכלית בראשות ניצן פלג.

במקביל לתכנון המעגן, נבנה בימים אלו מתקן מסקרן נוסף- מתקן הרחיפה היחיד מסוגו בישראל. המתקן מתאים לשימוש מגיל שלוש ומעלה ומעניק תחושות רחיפה כמו צניחה חופשית או רחיפה בחלל. בעבר פעל באילת מתקן קטן שמבוסס על אותו רעיון. המתקן אותו מבקשת עיריית ראשון לציון להקים יהיה בגודל של 600 מ"ר קונטור ובגובה של 23 מטרים. מתקנים דומים קיימים בכמה מדינות באירופה ובארצות הברית.

בעירייה תומכים בשימור האגמים ומקצים לשם כך תקציבים ומשאבים רבים לטיפוח המקום לטובת התושבים.  מדובר בפנינת טבע מיוחדת בלב העיר. בכדי למשוך אל המקום מטיילים העירייה פועלת כדי ליצור תנאי גישה נוחים.

ראש העירייה, דב צור, הוסיף כי התוכניות לפיתוח סביב האגם יהפכו את ראשון לציון למוקד משיכה תיירותי המשלב היסטוריה, טבע ופעילויות פנאי ותרבות.  "כבר היום פוקדים את המקום אלפי מבקרים ומטיילים מהעיר ומחוצה לה שמגיעים לראות את ראשון לציון היפה".

מחזיק תיק חוף הים והאגמים, חבר המועצה עידן מזרחי: "ישבנו חשבנו ויצרנו עבור התושבים מבחר של פעילות ענפה שכל מטרתה היא להרחיב את היצע האפשרויות העומדות לרשות תושבי העיר בכל הקשור לפנאי, תרבות ובילוי בעיר.

יש לנו עיר גדולה ויפה עם מרכזים אסטרטגים המאפשרים הרחבה של פעילויות שטרם נראו בעיר וגם בערים אחרות. גם הקיץ נמשיך לקיים אירועים פתוחים לציבור במתחם חוף הים והאגמים. אני מזמין את כלל הציבור לבוא להתרשם וליהנות ממה שיש לראשון להציע במתחם המיוחד הזה שהפך להיות מרכז תיירותי שופע פעילויות לכל הגילאים".

אגם ראשון ואגם הנקיק הינם אגמים מלאכותיים שעיריית ראשון לציון יזמה על מנת לאגור מי גשמים ולעשות בהם שימוש. לפני כעשור הניח תאגיד המים מניב קו השקיה באורך של כ-16 קילומטר המחובר לקידוח המים באגם ראשון. ההשקעה בפרויקט שעמדה על כ-14.5 מיליון שקלים מחזירה עצמה משימוש באותם מי גשמים לצורך השקיה בעיר. כבר היום חוסכת העירייה מיליוני שקלים מדי שנה כאשר היא משתמשת במי הגשמים שבאגמים להשקיית מדשאות ופארקים במערב העיר וכן את האצטדיון העירוני.

בנוסף, עיריית ראשון לציון משקיעה כשני מיליון שקלים גם בביצוע עבודות להנגשת אגמון הנקיק הסמוך לאגם ראשון. העירייה תקים שבילים היקפיים למטיילים גם מצידו הצפוני של האגמון וגם מצידו הדרומי, פינות ישיבה, מנוחה והתכנסות בשטח סביב האגם, גשר חבלים שיחצה את האגמון ועוד. מטרת העבודות היא ליצור במקום תנאים נוחים למטיילים הפוקדים את שכיית החמדה הנהדרת בלב העיר והכל מבלי לגרום נזק לנוף הטבעי-במהלך העבודות ואחריהן.

הדמייה: ח. כהנוביץ אד נוף

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים