חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נעים להכיר: רחוב חדש בעיר, שדרות מיניסטר

 

ראש עיריית מינסטר מגרמניה, מרקוס לובה, ביקר השבוע בעיר, חנך עם ראש העירייה דב צור את שדרות מינסטר, פגש את האנשים שהחלו את הקשרים בין הערים לפני למעלה משלושים שנה

 

ראש עיריית מינסטר מגרמניה, מרקוס לובה, ביקר השבוע בעיר, חנך עם ראש העירייה דב צור את שדרות מינסטר, פגש את האנשים שהחלו את הקשרים בין הערים לפני למעלה משלושים שנה וגם הניח זר באנדרטת השואה: "אנחנו כאן היום עומדים פה, בראשון לציון, בארץ ישראל בגללכם, בגלל שהיה לכם את האומץ, לנצח" 

לראשון לציון 15 ערים תאומות ברחבי העולם - בארה"ב, רוסיה, סין, הונגריה, צרפת, איטליה, הולנד, פולין, סלובקיה, אתיופיה, דרום קוריאה, אוקרינה, בלארוס וגרמניה, שם עם העיר מינסטר המונה כ-304 אלף תושבים נרקמו אחד מהקשרים החמים וההדוקים ביותר. ביטוי לקשר החם והרגשי הזה ניתן להבין מהיוזמה של עיריית ראשון לציון לקרוא לרחוב במערב העיר על שם העיר התאומה- מינסטר.

ביוזמתם של מחזיק תיק תיירות וקשרי חוץ, חבר המועצה מיכאל רייף ומנהלת קשרי חוץ אנט בן שחר וכן אשר כהן, יועץ לקשרי חוץ בעירייה, תואם ביקור ראש עיריית מינסטר מגרמניה, מרקוס לובה, שהגיע ארצה עם חברי משלחתו מהמועצה ומקשרי חוץ ונפגש עם ראש העירייה, דב צור. יחד חנכו את הרחוב במערב העיר המתחיל ברחוב רחבעם זאבי ומסתיים ברח’ מס’ 890. טקס החנוכה היה מרגש וראש עיריית מינסטר התרגש והודה על הכבוד לעירייה ולכל התושבים.

כמו כן התקיימה קבלת פנים בלשכת ראש העירייה, דב צור. ראש עיריית מינסטר קיבל סקירה על העיר והביע התעניינות רבה במתווה דיור בר השגה לזוגות צעירים, לדבריו גם במינסטר הם נאלצים להתמודד עם הסוגיה ותרים אחר פתרונות דיור לצעירים.  במהלך השיחה שוחחו ראשי הערים גם תנופת הפיתוח במתחם האלף במערב העיר וכן גם על סוגיית הפליטים באירופה.

במסגרת ביקור המשלחת התקיימו שני רגעים מרגשים במיוחד. האירוע הראשון היה הנחת זר באנדרטת השואה. ראש עיריית מינסטר נשא דברים במעמד ואמר: "אנחנו כאן היום עומדים פה, בראשון לציון, בארץ ישראל בגללכם, בגלל שהיה לכם את האומץ, לנצח. מה שקרה לעם היהודי היה זוועה, שהעולם לא ישכח, ואני מודה לך מאד ראש העירייה שנתת לי את הזכות והכבוד לבקר בעירך ולהניח זר במקום כה חשוב".

האירוע המרגש השני התקיים בבית העם ואליו הוזמנו אנשים רבים שלהם חלק בביסוס הקשר עם העיר הגרמנית בתחילת הדרך, לפני יותר משלושים שנה. היו אלו שחקני עבר של קבוצות הפועל בכדורגל וכדור יד, ותיקי העירייה בינהם ראש העירייה לשעבר, חנניה גיבשטיין, סימה הברפלד, רעייתו של מזכ"ל ההסתדרות חיים הברפלד ז"ל, יו"ר ידידי ראשון מינסטר, מירי סגל ועוד עשרות אנשים ותיקים.

מינסטר היא מהערים המשגשגות והיוקרתיות בגרמניה. היא עיר אוניברסיטאית מובהקת כאשר כמעט חמישית מאוכלוסייתה - 50,000 איש - הם סטודנטים. שיתוף הפעולה בין מינסטר לראשון לציון מתקיים באדיקות, כך למשל קיים דיאלוג מתמיד ופעילות משותפת בין שלושה בתי ספר תיכוניים, שיתוף פעולה בין מועדוני עיוורים, מחנה קיץ לתקשורת, להקות מחול, חבורות זמר ותזמורות משתי הערים. תושבי מינסטר תרמו לנטיעת חורשה ולהרחבת בית "יד לבנים" בראשון לציון ואף קראו כיכר בעירם על שם העיר ראשון לציון.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים