חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

כ 90% מתושבי העיר מרוצים מאיכות החיים בעיר

 

אחרי שנתיים שבהן תל אביב החזיקה את המקום הראשון, חזרה ראשון לציון להוביל בשיעור שביעות הרצון של תושביה * מקום ראשון, שוב, בפארקים ובניקיון * מנגד התושבים פחות מרוצים מהקשר עם המשפחה ומההכנסה

 

 תושבי ראשון לציון הם הכי מרוצים מאיכות חייהם בסביבת מגוריהם. נתון זה פורסם במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי שמונה הערים הגדולות בישראל. לפני כשנתיים הייתה ראשון לציון במקום הראשון ובשנתיים האחרונות הייתה זו תל אביב. השנה כאמור 89.9% מתושבי העיר ציינו כי הם מרוצים מאיכות חייהם.

אחת הקטגוריות שראשון לציון ניצבת בראש בכל שנה הוא ניקיון ופארקים.  71.6% מהתושבים הביעו שביעות רצון מהפארקים באזור המגורים ו-63.6% מרוצים מהניקיון באזור מגוריהם. בשני הנתונים האלו ובנושא פינוי אשפה, ראשון לציון במקום הראשון מבין תשע הערים הגדולות בישראל.

נתון מעניין נוסף שמציב את העיר במקום הראשון הוא אופטימיות לגבי החיים בעתיד. נתון זה משמעותי שכן הוא מצביע על יציבות ומגמת שיפור איכות חיים לאורך זמן.

בתחום הכבישים, ראשון לציון במקום השלישי בשביעות הרצון ובדירה ותחבורה במקום הרביעי והחמישי בהתאמה. בנושא המצב הכלכלי, ישנם שני נתונים קוטביים, מצד אחד תושבי ראשון לציון הכי מרוצים מהעבודה (90.7%) מצד השני במקום השביעי בשביעות הרצון מהכלכלה. למעשה תושבי העיר פחות מרוצים מההכנסה שלהם וגם פחות מרוצים מהקשר עם המשפחה, מקום שביעי (רק בתל אביב נמוך יותר). נזכיר כי לאחרונה פורסם כי במסגרת פרויקט ממחיר למשתכן, ראשון לציון היא העיר המבוקשת ביותר למגורים.

ראש העירייה, דב צור, אמר כי העובדה שראשון לציון ניצבת בצמרת שביעות הרצון ברוב הפרמטרים מעידה שהעיר צועדת בכיוון הנכון משנה לשנה "בשנים האחרונות אנו רואים פרי לעמלנו, השקענו משאבים רבים בחינוך, בניקיון, בפיתוח העיר, ובכלל זה הגינות הציבוריות ומוסדות החינוך והציבור השונים, ואני שמח שזה מורגש. אנו לומדים את התחומים בהם עלינו להשתפר ומפיקים את הלקחים הנדרשים". 

צילום פארקים: עידן גרוס

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים