חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

שגיאות כתיב- מתי נראה את האור בקצה המנהרה?

 

באיזה שלב אמורים לכתוב ללא שגיאות, האם יש גיל לכך או שזה אינדיבידואלי, כיצד הכתיבה מתבססת ואיך ניתן לשפרה, על אלו ועוד בכתבה הבאה. להמשך קריאה כנסו

 

שגיאות כתיב נפוצות מהרגע שאנו מתחילים ללמוד לקרוא ולכתוב. כמו כל מיומנות שאנו רוכשים, תחילה אנו מבצעים טעויות רבות אשר פוחתות עם השנים ומאפשרות לנו לחזק את הידע האורייני (לשם ההקבלה- דמיינו תינוק הלומד את צעדיו הראשונים בעולם, תחילה נופל ללא הפסקה, עד שלבסוף לומד ללכת).

ביסוס הכתיבה נעשה באמצעות חוקים שונים אותם אנו לומדים בבית הספר (לדוגמא: האות א’ מופיעה במילים שקשורות לבני אדם וקרובי משפחה: אמא /אבא, סבא/ סבתא, אחיין/ אחיינית, אנושיות, וכן גם בגופים שונים: אני, אנחנו, את /אתה, היא/ הוא..), אם כי תלמידים רבים המגלים קשיים, יזדקקו לתרגול רב יותר, על מנת לבסס אותם בזיכרון.
בנוסף, היא נעשת ע"י חשיפה למילים שונות, שהרי לא את כל המילים ניתן לקבץ במקשה אחת לחוק מוגדר. 
כמו כן, התבניות והמשקלים הקיימים בשפה מסייעים לנו אף הם ברכישת הכתיב הנכון (לדוגמא: סיומת ים מייצגת רבים, תחיליות של בניינים ועוד). 

לרוב, אנו מצפים שילד ידע לכתוב באופן תקין, לקראת סוף כיתה ז’. כמובן שרצונות לחוד ומציאות לחוד, שהרי רבים מאיתנו לא מקבלים כלים מתאימים/ סובלים מקשיים/ ליקויים שונים אשר מצריכים מאיתנו הכוונה רבה יותר ע"מ לבסס את הכתיבה.
אלו יכולים להסתייע בהחלט בשיעורי הוראה מותאמת, אשר בתחילתם נערכת בדיקה מעמיקה של נקודות החוזק והנקודות אותן יש לחזק, ובמהלכם ניתן לרכוש אסטרטגיות יעילות בתחום הכתיבה, בצורה גמישה, חזרתית ומעמיקה.

שלכם,
יעל- מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה.

יש לכם עוד שאלות ליעל רן- מומחית באבחון וטיפול בלקויות למידה? כנסו!

הפייסבוק שלי  

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים