חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קירוי פרגולה בקירוי שקוף לא יחויב בהיתר בנייה

 

המועצה הארצית לתכנון ובניה המליצה ביום שלישי האחרון, לשר האוצר, לקבל החלטה חשובה שתשפיע בוודאי על בתים רבים בישראל. 

 

המועצה הארצית לתכנון ובניה המליצה ביום שלישי האחרון, לשר האוצר, לקבל החלטה חשובה שתשפיע בוודאי על בתים רבים בישראל. מדובר על עדכונה של הגדרת המושג "פרגולה"בתקנות התכנון והבניה, אשר תכלול גם קירוי בחומר קל ושקוף (סנטף /פוליגל וחומר שקוף שווה ערך) כחלק בלתי נפרד ממנה.

את העדכון בהגדרת "הפרגולה" בתקנות הוביל יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, מתוך ראיית חשיבות הנושא לציבור.

העדכון ייכנס לתוקף עם אישורו ופרסומו ברשומות.

חשוב לציין כי תוספת הקירוי השקוף לא תחושב במניין השטחים העיקריים ו/או שטחי שירות, בהתאם לתקנות חישוב שטחים, כפי שהיה נהוג עד כה. (כלומר לא תחושב כשטח לצורך הגשת בקשה להיתר בניה).

כמו כן, יתוקנו תקנות הפטור מהיתר בניה כך שמקום שאפשר להקים פרגולה בפטור מהיתר בניה ניתן יהיה גם לקרות אותה ללא היתר בניה בחומר שקוף דוגמת סנטף, פוליגל או חומר אחר שווה ערך.

חידוש חשוב זה, הוא תוספת בעקבות תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה משנת 2014, אשר הגדיר "פרגולה" ללא קירוי שקוף, כעבודה הפטורה מהיתר. עם אישור התקנות התקנת הקירוי השקוף לא תחייב היתר בנייה.

בעירייה מדגישים, כי אין שינוי בהנחיות המרחביות אשר חלות על שכונות העיר ומפורסמות באתר העירייה בכל הקשור לפרגולה ויש לשים לב היכן מותר להקים פרגולה ללא צורך בהיתר בניה.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים