חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

כל מה שצריך לדעת על לימודי רפואה

 

בין כל המקצועות שסטודנט בישראל שואף להתקבל אליהם, ככל הנראה לימודי הרפואה עומדים ביציבות במקום הראשון. במאמר זה נסקור את נושאי הלימוד המרכזיים, מהם תנאי הקבלה בארץ ומהן התכונות הדרושות על מנת להצליח בלימודים? 

 

בין כל המקצועות שסטודנט בישראל שואף להתקבל אליהם, ככל הנראה לימודי הרפואה עומדים ביציבות במקום הראשון. במאמר זה נסקור את נושאי הלימוד המרכזיים, מהם תנאי הקבלה בארץ ומהן התכונות הדרושות על מנת להצליח בלימודים? 

בכל שנה מאות צעירים ישראלים מבקשים להתקבל למסלול לימודי רפואה. בשנת 2017, למשל, התקבלו 2,110 בקשות שמתוכן התקבלו 608 (26.8%) ברי מזל ויכולת. אלו לימודים מאוד תובעניים וממושכים. הם דורשים השקעה והתאמה מחדש בכל תחומי החיים - כלכלית, רגשית, נפשית, וכמובן גופנית. למרות ואולי בזכות כך הם בוחרים להמשיך במסלול כי להיות רופא משמעו להציל ולשפר את החיים של המטופלים. זה אקשן, זו שליחות, זה לקום כל בוקר ולא לדעת מה תראה בעבודה. דינמיות היא המפתח לחיים של מי שבוחר להיכנס אל מסלול לימודי הרפואה. הערך המוסף הוא רק הדובדבן שעל הקצפת.

שאיפתה של כל אם יהודייה, גם בסוף שנת 2021, היא שהבן\הבת שלה יהיו רופאים. לימודי הרפואה בישראל התפתחו משמעותית בשנים האחרונות, עם אופציות רבות ומיקומה של ישראל כמרכז חדשנות גלובלי לרפואה דיגיטלית. שלל בתי הספר לרפואה בארץ הטמיעו בתכנית הלימודים שלהם שיטות לימודים מתקדמות עם הרבה מאוד לימוד עצמי ותרגולים בכיתות. בתחום הרפואה לומדים, במובן הכי פשטני, איך לגרום לאנשים להחלים ממכאוביהם ולהפוך את חייהם לבריאים וטובים יותר. מקצוע הרפואה נחשב לקשה ומורכב ועל מנת להיות רופא זה לא מספיק "רק" להתקבל ללימודים, אלא דרושות שנים רבות של תרגול, הכשרה, התמחות ושיוף היכולות. 

תנאי קבלה בארץ

תנאי הקבלה ללימודי הרפואה בארץ הם מהגבוהים ביותר שיש בהשוואה למקצועות אחרים. המעוניינים להתקבל לענף הרפואה יצטרכו להציג ממוצע בגרויות של 95 לפחות, ובנוסף ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד של לפחות 720 (נתון שאליו רק 4% מהנבחנים מגיעים). לכל מוסד אקדמי המציע לימודי רפואה עומדת הזכות לקבוע תנאי קבלה נוספים, ולכן מדובר רק בתנאי הקבלה המינימליים ביותר. חשוב לציין כי ברוב המקרים תנאי הקבלה יהיו אף גבוהים יותר. בנוסף, לימודי הרפואה אורכים בנוסף לתקופת הלימודים האקדמית גם תקופת הכשרה במוסד רפואי שאורכה נע על פני מספר שנים.

תנאי הקבלה לתוכנית ארבע שנתית:

  • אזרחות ישראלית או תושב קבע.
  • בוגרי תואר ראשון עם ציון ממוצע סופי לתואר ממוסד אקדמי מוכר (בארץ או בחו"ל) על ידי המל"ג של 80 ומעלה.
  • בוגרי תואר ראשון עם ממוצע ציונים סופי של 78 ומעלה, ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, כל עוד יש להם תואר שני בציון ממוצע של 90 ומעלה ממוסד אקדמי מוכר.
  • פטור אקדמי מלימודי אנגלית.
  • סיום בהצלחה של קורסי הליבה במקצועות כגון: מדעי החיים, הטבע, הרפואה, קדם רפואה, מדעים מדויקים (מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, הנדסה/מדעי המחשב).
  • ציון מינימום בקורסי הליבה – 75 ומעלה בכל קורס.

 

נושאי הלימוד המרכזיים

במסלול לימודי רפואה באוניברסיטה הסטודנטים נדרשים להשתתף במגוון רחב של קורסים בנושאים כגון: אנטומיה, גנטיקה רפואית, אמבריולוגיה, אימונולוגיה קלינית, ביולוגיה מולקולרית קלינית, חינוך רפואי אתיקה ומשפט, נוירו-אנטומיה, מיקרוביולוגיה קלינית, פתולוגיה כללית, פרמקולוגיה קלינית, פיזיולוגיה ועוד.

כמו כן, לומדים קורסים כמו מבוא לכירורגיה, אורתופדיה, כירורגיה, רפואת ילדים, רפואת משפחה, הרדמה, טיפול נמרץ, עור, עיניים, אא"ג, אורולוגיה ועוד.

מה הופך רופא לרופא טוב? תכונות חשובות כדי להתקבל ללימודי רפואה

לימודי רפואה הם, כאמור, ארוכים ותובעניים מאוד, ואורכים מספר שנים. נדרשים יכולת למידה וזיכרון ברמה גבוהה ביותר, וכמתבקש למקצוע העוסק בגוף האדם, דרושה סקרנות ומשיכה חזקה לתחום. עמידה בתנאי לחץ ועומס דרושים במקצוע לחוץ והרה גורל כמו רפואה. אורך רוח, אינטליגנציה ודבקות במטרה העליונה - שהיא להפוך ולהיות רופא מציל ומשנה חיים - הן בין תכונות האופי הדרושות על מנת להפוך לרופא מוצלח ומצליח. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים