חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית - ראשלצ >>

מהי הונאת ביטוח?

 

הסכומים הגבוהים אותם מקבלים כאשר קורה מקרה אשר מכוסה בביטוח גורם לגנבים והרמאים לנסות ולהונות את חברות הביטוח. ואכן, לא פעם קורה שאנשים ממציאים סיפורים שלא היו או גורמים בכוונה לאירוע אשר מכוסה בביטוח להתרחש בשביל לקבל את הכסף שמקבלים במקרה כזה

 

הסכומים הגבוהים אותם מקבלים כאשר קורה מקרה אשר מכוסה בביטוח גורם לגנבים והרמאים לנסות ולהונות את חברות הביטוח. ואכן, לא פעם קורה שאנשים ממציאים סיפורים שלא היו או גורמים בכוונה לאירוע אשר מכוסה בביטוח להתרחש בשביל לקבל את הכסף שמקבלים במקרה כזה. אמנם, חברות הביטוח מודעות היטב לניסיונות ההונאה ופועלות נגדם ככל יכולתם. עם זאת, החברות מבטחות כמויות גדולות של אנשים ולא יכולות להתעסק בעצמם בכל מקרה ולכן הם פונות אל חוקר פרטי מקצועי אשר יעזור להם לבדוק את המקרה המדווח כאשר מתעורר חשד. מור חקירות היא חברה העוסקת בין היתר בחשיפה וגילוי של הונאת ביטוח עבור חברות ביטוח רבות.

מה העונש על הונאת ביטוח?

כאשר משרד החקירות בשיתוף חברת הביטוח מצליחים להוכיח בבית המשפט כי המקרה המדובר הוא אכן הונאת ביטוח, והאירוע הביטוחי קרה בכוונת מכוון, על המבוטח לשלם לחברת הביטוח את הוצאות המפשט והחקירה, והוא כמובן יפסיד את כספי הביטוח. בחלק מן המקרים יהיה ניתן להגיש נגדו כתב אישום פלילי ולהעמידו לדין. בנוסף, כאשר אותו אדם יהיה מעוניין לרכוש כיסוי ביטוחי אפילו בחברה אחרת הוא יתקל בקשיים ואפילו סירוב מוחלט.

מהו ההיקף של הונאות הביטוח בישראל?

על פי ההערכות כעשרה אחוזים מאירועי הביטוח המדווחים לחברות הביטוח מקורם בהונאה מה שגורם הפסדים עצומים לחברות הביטוח. חברות הביטוח מפעילות קו טלפון המכונה "הקו האדום" אליו יכולים לפנות אזרחים ישרים אשר נתקלים במקרים של הונאת ביטוח ורוצים לדווח עליה. הדיווח אינו מחייב חשיפה והוא מאפשר דיווח גם בצורה אנונימית, אם כי לרוב השארת פרטים של המדווח יכולה לעזור בחקירת המקרה המדובר. על פי נתוני משרד האוצר היקפם של הונאות הביטוח אשר מתרחשות מדי שנה בישראל עומד על כמה מיליארדי שקלים וכל זאת למרות המלחמה העיקשת בהונאות.עיקר הבעיה של החברות הוא לזהות מתי מדובר בהונאה אותה צריך לחקור, אך אחר שהנורה האדומה נדלקת, חברת חקירות כמו מור חקירות תוכל באחוזים גבוהים מאוד של המקרים להוכיח האם מדובר בהונאה ולהביא את הנתונים אל חברת הביטוח.

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

גורגיט

גורגיט

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים