חיפוש
 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

בדיקת עיוורון צבעים

 

עיוורון צבעים הוא מצב פיזיולוגי המשפיע על האופן שבו אנו רואים, תופסים או מבחינים בצבעים או בגוונים מסוימים. ישנם מליוני בני אדם ברחבי העולם הסובלים מעיוורון צבעים על דרגותיו השונות. דרגת העיוורון משתנה מאדם לאדם ויכולה לנוע בין דרגה קלה לחמורה, כאשר הדרך היחידה לדעת בוודאות אם אדם סובל מעיוורון צבעים היא לבצע בדיקת עיוורון צבעים

 

עיוורון צבעים הוא מצב פיזיולוגי המשפיע על האופן שבו אנו רואים, תופסים או מבחינים בצבעים או בגוונים מסוימים. ישנם מליוני בני אדם ברחבי העולם הסובלים מעיוורון צבעים על דרגותיו השונות. דרגת העיוורון משתנה מאדם לאדם ויכולה לנוע בין דרגה קלה לחמורה, כאשר הדרך היחידה לדעת בוודאות אם אדם סובל מעיוורון צבעים היא לבצע בדיקת עיוורון צבעים

עיוורון צבעים יכול להשפיע על אנשים בכל הגילאים אבל משפיע בעיקר על גברים, כאשר הסובלים ממנו עשויים להתקשות בביצוע מטלות יומיומיות פשוטות כמו למשל קריאת תמרורים או בחירת בגדים. למרבה המזל, ישנן דרכים בהם ניתן להיתנהל עם עיוורון צבעים ואף לתקן אותו במקרים מסוימים. 

עיוורון צבעים נגרם כתוצאה מליקויים במערכת הראייה. ישנם סוגים שונים של עיוורון צבעים אותם ניתן לסווג לשני מחנות רחבים: מונוכרומטיה ודיכרומטיה. מונוכרומטיה הוא מצב נדיר שלרוב משפיע רק על עין אחת הנגרם כתוצאה של ראייה לקויה מפגם במדוכים או בהיעדרם כתוצאה מפציעה בעין אחת. מצב זה מאופיין בחוסר יכולת מוחלטת להבחין בין צבעים וראיית צבעים מוגבלת מאוד. דיכרומטיה הוא מצב שכיח יותר המתרחש כאשר לשתי העיניים יש בעיות עם ראיית צבעים או גוונים מסוימים. במצב זה אחד משלושת המנגנונים הבסיסיים בראיית הצבעים שבעין לא מתפקד או חסר וראיית הצבעים מוגבלת לשני מימדים. מונוכרומיה נובעת בדרך כלל כתוצאה מראייה לקויה או מפגיעה או פציעה בעין בעוד שדיכרומיה נוטה יותר להיות בעיה תורשתית. 

ישנו עיוורון לירוק הנובע למשל מחוסר בקולטנים של צבע ירוק ברשתית. הלוקים בפגם זה אינם מסוגלים להבחין בין גווני אדום לגווני ירוק. ישנו עיוורון לאדום נובע מחוסר מוחלט בקולטנים לצבע אדום ברשתית והלוקים בו רואים אדום כשחור. עיוורון לכחול זהו פגם יחסית נדיר שנובע מחוסר בקולטנים של צבע כחול. 

בדיקת עיוורון צבעים היא מהירה וקלה ויכולה לתת לכם שקט נפשי בידיעה שהראייה שלכם נמצאת במצב בריאותי תקין. על ידי ביצוע של בדיקת עיוורון צבעים, אנשים יכולים לגלות אם הם מתקשים להבחין בין צבעים או גוונים מסוימים ואיזה סוג של עיוורון הם סובלים ממנו. המידע המתקבל מתוצאות הבדיקה יכול לסייע רבות לסובלים מעיוורון צבעים ולעזור להם לבצע שינויים נדרשים בסביבה שבה הם חיים, מתפקדים או עובדים וכן לבחירת סוג המשקפיים או עדשות המגע הנכונות ביותר עבורם.

קשה לאבחן עיוורון צבעים ללא בדיקה מקצועית הנעשית על ידי איש מקצוע מומחה אבל ישנם כיום מספר בדיקות מהימנות יחסית הזמינות באינטרנט המאפשרות לקבוע במהירות ובקלות האם יש לקות כלשהיא בראיית צבעים ויכולות לעזור באבחון ראשוני של עיוורן צבעים. הבדיקות הללו כוללות מבחנים כמו התבוננות בתמונות או בתרשימים וזיהוי של צבעים או צורות מסוימות והן בחלט יכולות לסייע בזיהוי סוג וחומרת המצב. על ידי בדיקת עיוורון צבעים תוכלו לקבל תובנות לגבי איכות ההראייה שלכם ולקבוע אם אתם זקוקים לטיפול רפואי נוסף.

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים