חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

חניונים אוטומטים – הפתרון המושלם למבני ציבור

 

נושא החניונים מהווה לא פעם בעיה של ממש. חברות וארגונים חייבים לדאוג לכך שהעובדים והמבקרים במקום יוכלו להגיע גם עם הרכב ולכן הם חייבים לוודא שיוכלו להחנות אותו בצורה מסודרת

 

נושא החניונים מהווה לא פעם בעיה של ממש. חברות וארגונים חייבים לדאוג לכך שהעובדים והמבקרים במקום יוכלו להגיע גם עם הרכב ולכן הם חייבים לוודא שיוכלו להחנות אותו בצורה מסודרת. חניונים אוטומטיים מהווים פתרון מזה מספר שנים ועם הצפיפות במדינה הם הופכים ליותר ויותר פופולאריים. המתקנים מופעלים באופן אוטומטי כשתהליך החניה מתבצע ללא כל צורך בנהג.

במהלך היום, כשאנשים נמצאים בעבודה או בעיסוקים אחרים, הרכב יכול לחכות בחניון ולתפוס מקום שנחוץ על ידי אחרים. הזזת הרכב בצורה יעילה יכולה לשפר את יכולת ניצול המרחב ולהציע יותר מקום חניה בלי להרחיב את החניון. במקרה של חניון הפועל באופן אוטומטי, כל התנועה מתבצעת באופן אוטומטי תוך שימוש בחיישנים, מצלמות, תוכנות מתקדמות ובינה מלאכותית. אין צורך בנהג כדי להעביר את הרכב ולייעל את השימוש במקום.

חמשת היתרונות של החניונים האוטומטיים

ברור לכולם שאי אפשר להגדיל את השטח עד אינסוף ולכן חברות וארגונים צריכים לנצל את החניונים הקיימים בצורה המיטבית. הפתרון האוטומטי מביא איתו יתרונות רבים ואלו המובילים שבהם:

ניצול אופטימלי של השטח

השטח הקיים יקר יותר מכפי שאפשר לדמיין. חניון המופעל באופן אוטומטי מאפשר ניצול חכם ואופטימלי של השטח הנוכחי וכל זאת תודות לחיסכון ברמפות, מעבר בין קומות ותודות לדיוק בכל הנוגע לחניה ולמרחקים בין כל הרכב. המכונות עושות עבודה מצוינת ועוזרות לנצל את המרחב הקיים ולהגדיל אותו בלי לשנות דבר.

חיסכון בתשתיות

החניון האוטומטי מפחית את עלויות הבניה והתחזוקה. ברגע שאפשר לצמצם את שטח החניון בלי לוותר על מקומות החניה, אפשר לשלם פחות על התשתית עצמה ולקבל הרבה יותר עבור התמורה. בחניון עצמו לא עובדים אנשים רבים כך שאפשר לחסוך גם בהתקנת והפעלת מערכות שונות כמו אוורור, חניה ותאורה. מדובר על חיסכון כפול; פעם אחת בהקמת התשתית ופעם שנייה בתחזוקה שאחרת עשויה להיות יקרה מאד.

חיסכון בזמן יקר

נהגים רבים מכירים את התסכול של כניסה לחניון וחיפוש אחר חניה. לא פעם הכניסה והיציאה מהחניון יכולה להימשך דקות ארוכות (ולעתים אף יותר מכך). ברגע שכל תהליך החניה וההעברה מתבצע באופן אוטומטי, כל אחד חוסך זמן וכתוצאה מכך גם תסכול. עבור חברות רבות במצטבר מדובר על שעות עבודה משמעותיות בהן העובדים יכולים לעסוק במה שחשוב באמת, בין אם זה בעבודה ובין אם ליהנות מיותר זמן חופשי עבורם. 

בטיחות מעל הכול

ברגע שמפעילים תהליכים אוטומטיים פוחת הסיכון לפגיעות ברכב. לא פעם הרכבים נפגעים בתוך החניון וזאת בשל הסיבובים ובשל מרחב ראיה מצומצם. נכון, לרוב אותן פגיעות לא מהותיות מבחינה פיזית לנהגים ולנוסעים אך הן כן פוגעות ברכב. כל זה נמנע בחניונים האוטומטיים. כמו כן, כל הרכבים נכנסים לחניון ולכן לא חשופים לגשם, שמש חמה, לכלוך ולפגיעות חיצוניות המגיעות מגורמים זרים.

מענה לרכבים חשמליים

ישנם חניונים אוטומטיים אשר יכולים לתת מענה הרבה יותר מוצלח לרכבים חשמליים וזאת בהשוואה לחניונים ה״רגילים״. ככל שהשנים עוברות מספר הרכבים החשמליים עולה ואלו זקוקים לעמדות טעינה אוטומטיות. ברגע שכל החניון מנוהל בצורה חכמה ומתוחכמת אפשר לתת מענה לכל צורך, לטעון את הרכבים החשמליים, לבצע החלפה בין הרכבים על פי הצורך ובכך לחסוך את פליטת המזהמים לסביבה. 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים