חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פקחי הסיירת הירוקה - גאוות יחידה

 

פקחי הסיירת הירוקה פועלים בנחישות בכל רחבי העיר ונעזרים בשיטות עבודה מתקדמות כדי להפוך את חיי התושבים לטובים יותר * ”יש נהגי משאיות המובילים פסולת בניין שפשוט לא מוכנים להיכנס לראשון לציון בגלל האכיפה שלנו בתחום”, מספר בסיפוק מנהל אגף סיור ושיטור בחברה לביטחון, אשר חן

 

מה שהחל לפני כשש שנים כראשית הקמתה של הסיירת הירוקה בעיר, הפך מאז לספור הערכה והצלחה לו שותפה ואחראית חבורה נחושה ומקצועית של פקחים הפועלים בכל רחבי ראשון לציון, כדי לאתר ולאכוף מפגעים סביבתיים.

שמונה פקחים עברו בשנת 2010, במשך שלושה חודשים, קורס "אכיפה סביבתית", הוכשרו והוסמכו לעסוק בתחום לאחר שקיבלו את הכלים המקצועיים הנדרשים. בראש היחידה מיום הקמתה עומד יוגב כהן, ושיחה עמו מלמדת על המחויבות יוצאת הדופן שלו ושל אנשיו לאתגרים בפניהם הם ניצבים מדי יום.

"אנחנו מטפלים בנושאים רבים הקשורים לתחום החשוב הזה", מספר כהן, ומוסיף: "החל מגניבות חול, עברייני פסולת בניין, משאיות ששופכות בטון לקולטנים ועוד דברים כדי שכולנו נוכל לחיות בסביבה ירוקה ובריאה יותר.".

פקחי הסיירת מחולקים לפי המרחבים מזרח ומערב העיר ושעות העבודה שלהם גמישות ותלויות גם במשימות נקודתיות. אנשי היחידה פועלים גם בתחום הרכבים הנטושים, פיקוח על הנעשה בשטחים חקלאיים ובמגרשים.

מנהל אגף סיור ושיטור בחברה לביטחון, אשר חן, מלא שבחים לעבודת הצוות של אנשיו: "היחידה שלנו רשמה הצלחות כבר מראשית עבודתה. אנחנו מבצעים אכיפה מאסיבית ומביאים תוצאות יפות בכל קנה מידה. השם שלנו הולך לפנינו בכל הארץ. יש נהגי משאיות שפשוט לא מוכנים להגיע לעיר בשל האכיפה היסודית שלנו. אנחנו לא מוותרים ולא עושים הנחות לאף אחד."

כדי להגיע לתוצאות מיטביות בתחום משתפת הסיירת פעולה וחולקת מידע מודיעיני חשוב עם המשטרה, מנהל מקרקעי ישראל, הסיירת הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, הכול כדי להגיע לתמונה מלאה ומקיפה שתספק לגופים את מלוא הכלים במאבקם נגד העבריינים. 

מפקח המשטרה הירוקה במחוז ירושלים, ארז הררי, כתב ליוגב כהן לאחר אחד המבצעים המשותפים: "ברצוני להביע את הערכתי הכנה לך ולעובדייך, אנשי הסיירת הירוקה בראשון לציון, על שיתוף הפעולה שהביא לתפיסתם של עברייני איכות סביבה ולפתיחת תיקי חקירה והחרמת הכלים, בעקבות השלכות של פסולת בניין ברשות הרבים ליד מודיעין עלית

. שיתוף הפעולה הנמשך כבר שנים מביא להצלחות רבות ולתפיסת עברייני איכות סביבה ותורם רבות בהעברת מידע ואיתור מפגעים בשטח."

חלק מהמבצעים של היחידה כולל צילומים במצלמות סלולאריות, מעקבים, מארבים בשטח, ואפילו נסיעה אחרי מובילי פסולת עד למקומות מרוחקים, כדי להתחקות אחר מעשיהם ושולחיהם.

היחידה פועלת בכל אתרי הבנייה בעיר, מטפלת גם בזיהום מי תהום, זיהום קרקע, והפקחים מעניקים בדרך-כלל דוחות הנעים בין 730-2000 שקלים, אבל גם היו מקרים שנכתבו דוחות בסך 8000 שקל בגין השלכת פסולת בניין במקומות אסורים.

לאחרונה, החלו ביחידה לעסוק בכל סוגיית המכולות. קבלנים, ואפילו אנשים פרטיים, נוקטים בשיטה לפיה הם מוחקים את כתובת הבעלים מהמכולה, כדי שלא יהיה ניתן לרשום קנסות למשליכי הפסולת, אבל אכיפה וביצוע מעקבים גם בתחום זה הביאה לעלייה גוברת בפניות תושבים כדי לטפל ולהסדיר כהלכה את הנושא. "פונים אלינו תושבים, מבקשים לדעת היכן להציב את המכולה, היכן בדיוק לשפוך את הפסולה וכיצד יש לנהוג. אנו מעניקים להם את המידע והשירות ומצליחים למנוע יחד את המפגע הבא", מספר חן.

וכמו בכל יחידה מצליחה, כך גם בסיירת הירוקה, מלווה תחושת סיפוק ושליחות את אנשיה: "יש לנו גאוות יחידה. אנחנו מגובשים ומאמינים במה שאנחנו עושים לטובת הציבור", מסכם כהן.

מ"מ וסגן ראש העיר, מחזיק תיק הביטחון במועצה, רז קינסטליך: "העבודה המקצועית של חברי הסיירת הפכה לשם דבר בכל הארץ. אנו פועלים כל העת לגוון ולייעל את שיטות העבודה שלנו כדי לתת מענה מהיר ומקצועי לכל האתגרים שלהם אנו נדרשים בשטח."

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים