חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מובילים במדד ההכללה של אנשים עם מוגבלות

 

עמותת אקי”ם העניקה לראש העיר, דב צור, תעודת הוקרה על היבחרה של ראשון לציון, שנה שנייה ברציפות, כעיר מובילה במדד ההכללה ה-4 לשנת 2016 של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית

 

בעיר ממשיכים לשקוד על פיתוח רצף תעסוקתי אשר יספק מענה לכל אדם עם מוגבלות שכלית בהתאם לצרכיו. עמותת אקי"ם העניקה לראש העיר, דב צור, תעודת הוקרה על היבחרה של ראשון לציון, שנה שנייה ברציפות, כעיר מובילה במדד ההכללה ה-4 לשנת 2016 של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית.

מדד ההכללה אותו השיקה עמותת אקים ישראל בשנת 2013 הינו מדד חברתי משולב שנועד לבחון מדי שנה את עמדות הציבור הרחב ביחס לאנשים עם מוגבלות שכלית ואת מדיניות השלטון המקומי בערים בישראל כלפיהם.

מדדי ההכללה  נועד לבדוק את מידת ההכללה של הקהילה את האנשים עם המוגבלות השכלית בערים במדינת ישראל ביחס לשני מרכיבים מרכזיים: מידת הכללה של האנשים בקהילה המקומית (פעילות להטמעת עמדות חיוביות בקהילה, דיור בקהילה, תעסוקה נתמכת, ופעילות פנאי במתנ"ס קהילתי) ופיתוח והפעלה של שירותים בסיסיים לאנשים עם מוגבלות שכלית.

על פי ממצאי מדד ההכללה ה-4 מובילה  ראשון לציון במידת ההכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית,  לצד הערים רעננה, ירושלים, כפר סבא, אשדוד ונתניה.
בראשון לציון פעילות ענפה בתחום של הטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות בפרט במערכת החינוך הפורמאלית וכן במסגרות חינוכיות שאינן פורמליות. בנוסף בראשון לציון ממשיכים לשקוד על פיתוח רצף תעסוקתי אשר יספק מענה לכל אדם עם מוגבלות שכלית בהתאם לצרכיו.

בעיר מציינים מדי שנה את ציון חודש הזכויות לאנשים עם מוגבלות, מקיימים אירועי חשיפה לעובדי העירייה ופעילויות נוספות להטמעת עמדות חיוביות בקהילה.
בעיר קיימות פעילויות משותפות (במערכת הלא פורמלית) בשעות הפנאי לילדים עם מוגבלות שכלית ולילדים ללא מוגבלות.

בראשון לציון פותחו רצף שירותים לכל הגילאים - מגיל מעון (מעון ורד), דרך בתי הספר לפי רמת הפיגור וכלה בשירותים לאוכלוסיית הבוגרים - שירותי דיור, נופשונים, מרכז יום טיפולי, הוסטל, מע"ש ועוד.

ראשון לציון מאופיינת בפיתוח מתמיד של שירותים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, מתוך ראייה הוליסטית ומענה לצרכים מתפתחים.

יש כוונה להקים פורום עירוני רחב, שיכלול את כל בעלי המקצוע ומנהלי המסגרות העובדים עם אוכלוסיות בעלות מוגבלות שכלית התפתחותית- על מנת לאתר צרכים, לקבוע יעדי התפתחות ולחזק את שיתופי הפעולה בין כלל הגורמים.
מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, מוטי עג’מי,  וראש המינהל, נעמי אחימור, פועלים כל העת לפיתוח שירותים על הרצף לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים.

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים