חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשון מובילה בתוכניות להתחדשות עירונית

 

ראש עיריית באר שבע ביקר בראשון לציון. ראשון לציון מובילה במקביל ארבעה פרויקטים של התחדשות עירונית: פינוי בינוי ברמת אליהו, תמ”א 38 על ידי החברה הכלכלית, ”שפת רחוב” ושיפוץ חזיתות * ”אתם הכי טובים בארץ” פרגן דנילוביץ’ לאור הצגת התוכניות

 

לצד פיתוח העיר במגורים ועסקים, מקדישה עיריית ראשון לציון משאבים אדירים בנושא התחדשות עירונית. העירייה מקדמת ארבעה פרויקטים גדולים במקביל בתחום: פינוי בינוי ברמת אליהו, תמ"א 38 על ידי החברה הכלכלית, "שפת רחוב" על ידי אגף שפ"ע ושיפוץ חזיתות באמצעות האגודה לתרבות הדיור. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’ שנאלץ להתמודד עם שכונות ותיקות בעלות מאפיינים דומים וזקוקים להתחדשות, הגיע השבוע עם בכירי העירייה, בהם סגן ראש העיר, מנכ"לית העירייה, גזבר העירייה, מהנדס העיר, אדריכלית העיר, יועמ"ש העירייה ובכירים נוספים, לביקור בעיריית ראשון לציון כדי לבחון מקרוב את התוכניות שמקדמת העירייה בשנים האחרונות.

ראש העירייה, דב צור ומנכ"ל העירייה- פרנקו גונן, אירחו את עמיתיהם והציגו כל תוכנית. בישיבה השתתפו מטעם עיריית ראשון לציון גם סגן ראש העירייה- מוטי עג’מי, סמנכ"ל העירייה- איתן דורון, מהנדס העירייה- קיריל קוזיול, היועצת המשפטית- אינסה גולדנברג- לוי,  ראש מינהלת רמת אליהו- דוד מנצור ובכירים נוספים.

צור החל בהצגת הפרויקט הייחודי בראשון לציון הנקרא "שיפוץ חזיתות"- מדובר בפרויקט שנועד לכל הבניינים הוותיקים ש"נופלים בין הכסאות" ולא מתאימים לפרויקט תמ"א 38 מסיבה זו או אחרת. במסגרת הפרויקט שהגיע כבר לכ-150 בניינים כל דייר זכאי להלוואה בסך 30 אלף שקלים למשך עשר שנים למימון מלא של חלקו בשיפוץ, העירייה מצידה סופגת את כל עלויות הריבית וההצמדה. עבור הדייר מדובר בתשלום חודשי קבוע של עד 250 שקלים לחודש.

פרויקט התחדשות נוסף הוא "שפת רחוב" שבשונה מ"שיפוץ חזיתות" נוגע בצד הציבורי של הרחוב.

תכלית הפרויקט הוא שדרוג יסודי של הרחוב, מן הפרט הקטן ביותר ועד לפרטים הגדולים. עד כה, הגיע פרויקט "שפת רחוב" ל-23 רחובות בארבע השנים האחרונות.

הפרויקט השלישי שהגיע לשיאו בשבוע שעבר הוא תמ"א 38 באמצעות החברה הכלכלית, לאחר  בניית המודל, גיבוש מאגר אנשי המקצוע, ליווי של ועדי בתים והשלמת תהליך התכנון, החלו בשבוע שעבר העבודות של הבניין הראשון שאותו הובילה החברה הכלכלית מול היזמים.

הפרויקט האחרון והמסקרן ביותר עבור המשלחת מבאר שבע, היה פינוי בינוי רמת אליהו. מדובר בפרויקט הפינוי בינוי הגדול בארץ וככזה- רמת מורכבותו עצומה ודרשה הקמת מינהלת ייחודית שמלווה את הדיירים בכל התהליך ועד קבלת המפתח. דנילוביץ’ אמר בתום הצגת הדברים כי ראשון לציון "הכי טובה בארץ בתחום הזה" ויש הרבה מה ללמוד ממנה. הוא הוסיף כי בבאר שבע ישנן ארבע שכונות לפחות: שכונות א’, ב’, ג’ ו-ד’ ששוכנות באזורים אטרקטיביים ביותר בעיר, אך מדובר בשכונות ותיקות והבניינים בני עשרות שנעם וזקוקים להתחדשות עירונית.

ראש העירייה דב צור, אמר: "כעיר ותיקה פיתחנו מודלים ראשונים מסוגם לבצע התחדשות עירונית בחלקים הוותיקים של העיר. הפירות כבר נראים בכל רחבי העיר ואנו שמחים להעניק מהידע והניסיון שלנו לערים אחרות בארץ שמתמודדות עם אתגרים דומים."

 צילום: עידן גרוס

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים