חיפוש
 
לדף הבית >>     חינוך >>

שנת הלימודים תשע”ז יוצאת לדרך

 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים התקיים כנס היערכות למנהלי מוסדות החינוך באשכול הפיס רביבים מקיף ז’ * וגם- כאלף גננות, סייעות, מטפלות ומדריכות השתתפו ביום היערכות לפתיחת שנת הלימודים של מערכת החינוך הקדם יסודי

 

ביום חמישי האחרון שבו 45,569 תלמידי מערכת החינוך בעיר, מגן הילדים ועד כיתה י"ב, אל ספסל הלימודים, ובכך נפתחה רשמית שנת הלימודים תשע"ז. כחלק מההיערכות לפתיחת שנה, ערך מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון כנס היערכות למנהלי מוסדות החינוך היסודיים והעל יסודיים בעיר, במעמד ראש העירייה דב צור, מנכ"ל העירייה פרנקו גונן, סגן ראש העירייה מוטי עג’מי, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך פרופ’ תמי רונן, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך הממלכתי-דתי מיכל קלדרון, ראש מינהל חינוך ד"ר שוש נחום, מפקחות משרד החינוך, מנהלי אגפים במינהל החינוך ועובדי המינהל.

את הכנס פתח ניב פרן בהרצאתו "מפתחות להצלחה". ההרצאה עסקה בגורמים המנבאים הצלחה בחיים בשילוב קטעי מחקר ודוגמאות מהחיים מתובלים בהומור. ניב פרן הוא מרצה בתחום המנהיגות, אושר ופסיכולוגיה חיובית, טייס קרב בחיל האוויר במיל’ ומורה לתושב"ע ומחשבת ישראל בתיכון בהווה.

בהמשך הציגה ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום, את יעדי מינהל החינוך ותכנית העבודה לשנת תשע"ז, בדגש על ביטחון ובטיחות לקראת פתיחת השנה, מתחמי רצף החינוך מגן ועד י"ב, קידום הישגי לומד, חיזוק המעטפת הרגשית-טיפולית לתלמידים, עידוד יוזמות לאוטונומיה ניהולית ויצירת סביבה חינוכית המעודדת חדשנות ומקדמת יצירתיות. עוד הציגה ד"ר שוש נחום את עקרונות המודל העירוני, אשר נמצא בשלביו הראשונים, בתחום החדשנות החינוכית והזמינה את המנהלים להיות שותפים לו.

ראש העירייה דב צור הציג לפני המנהלים את תכניות העיר לשנים הבאות אשר במסגרתן, עקב הגידול הצפוי במספר התושבים, ייבנו בשנים הקרובות מוסדות חינוך נוספים ברחבי העיר, וציין בנוסף את החשיבות שבחיזוק הקשר עם הקהילה וזאת באמצעות מינהל חדש שהוקם בעירייה שיעסוק בנושא זה. ראש העירייה הודה לראש מינהל החינוך, ד"ר שוש נחום, על הובלת מערכת החינוך בעיר וקידומה להישגים יוצאי דופן.

בהמשך היום נפגשו מנהלי מוסדות החינוך עם מנהלות אגפי הגיל והמפקחות הכוללות להצגת תכנית משרד החינוך ויעדי המינהל לשנה שבפתח.

 

 

 

יום היערכות לפתיחת שנת הלימודים גם במערכת החינוך הקדם יסודי

כאלף גננות, סייעות, מטפלות ומדריכות השתתפו בכנס פתיחת שנת הלימודים בהיכל התרבות.

ראש העירייה דב צור הציג לפני הגננות והסייעות את יעדי החינוך לשנת תשע"ז, ובנוסף ציין את החשיבות שבחיזוק הקשר עם הקהילה וזאת באמצעות מינהל חדש שהוקם בעירייה שיעסוק בשיתוף קהילתי. ראש מינהל חינוך, ד"ר שוש נחום, הציגה את יעדי מינהל החינוך ואת תכנית העבודה לשנת תשע"ז. אורנה פז, מפקחת מתאמת, ושולמית זכאי מנהלת האגף הביאו לפני הנוכחות את הנהלים וסדרי העבודה בגני הילדים לשנת תשע"ז.

 

 

אדי נרומברג, מנהל אגף החירום בחברה לביטחון וסדר ציבורי, הדגיש את נושא הביטחון והבטיחות לקראת פתיחת השנה.

 

 

בהמשך היום התכנסו כל מנהלות הגן, הגננות המשלימות, סייעות האם והסייעות המשלימות בקבוצות על פי שיוך למפקחות, להצגת דגשים, יעדים ותכניות לשנת הלימודים הקרובה.

 

 

במהלך הכנס שמעו הנוכחים את הרצאתו של אהרון זילברברג "לעוף בגובה נמוך". זילברברג, המתנשא לגובה 130 ס"מ, בהרצאה מרתקת ומעוררת השראה על ההתמודדות עם ביטחון עצמי נמוך, חריגות, זלזול וקיבעון, על קבלת השונה וכלים להתמודדות עם העלבות ופוגענות. בסיום ההרצאה ציטטה שולמית זכאי משירה של שולמית כהן-אסיף "בתוך הלב": "בתוך הלב שלי יש עוד לב, בפנים עוד לב ועוד לב. בלב הכי קטן יש נקודה. מישהו נגע בה והיא רעדה." שולמית פנתה לאהרון ואמרה לו: "ממש כמו השיר, הצלחת להרעיד את לבבות כל הנוכחים באולם".

   

צילום: עיריית ראשון לציון

 

 

 
 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

סרטון 2 דקות

סרטון 2 דקות

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

מעגלי התמיכה של פורום המומחים

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים